טופס נייח

עונת התערוכות 2021-2024

ערגה ואליושה / איריס ברנע
התערוכה במסגרת עונת התצוגה בנושא משפחה 2023-24

25.5.24 - 18.5.24
התערוכה הוארכה ותינעל ב 25.5.24​
פתיחה בהשתתפות האמנית, האוצרת והסטודנטיות השותפות לאוצרות 

אוצרות: ד"ר שחר מרנין דיסטלפלד​
ניהול: נעה צורן​

ערגה ואליושה הם הוריה של איריס ברנע. היא מתבוננת בהם, חברי קיבוץ בית אלפא שבעמק יזרעאל כנציגיו, של דור הולך ונעלם. הקיבוץ, שהוא ביתם וגם ביתה, משמש לה מעבדה חיה לחקר תהליכי השתנות בהם ארוגה גם זקנתם של הוריה. כשהיא מאחורי עדשת המצלמה, מספרת לנו ברנע סיפור על חייהם ולא פחות מכך על יחסיה עימם. 
אביה, אליושה, צלם בעברו, מקבל הוראות מבתו, משוטט אנה ואנה במחצבה הנטושה. השמש מאירה חלקים מן התפאורה הגרנדיוזית. היוצרות מתהפכות כשהאב, הצלם, הופך למצולם, והבת  היא הצלמת, המעצבת את הפריים. "עוד קצת, אבא" היא מנחה אותו, "לא לשם, לכיוון שלי". נראה שבמילים הטכניות הללו מסתתרים יחסיהם של אב ובת המצויים, בעת צילום הסרט, ברגעי התמסרות וחסד שהם מעניקים זה לזו. "ערכים המתבטאים בצילום, כמו סימטריה, מרכזיות האור וההתעקשות על המיקום של הדמות במרכז, נהיים גם דיבור מטאפורי, המוצע בעדינות, על המקום, הזמן וערכיו", כתבה יעל קיני, בטקסט לתערוכתה של ברנע בגלריה "הקיבוץ" ב-2017.

בסרט נוסף אליושה יושב ומצייר. כותבת האמנית:" אבי מצייר לראשונה בחייו בגיל 80. חוט חדש נמתח ביני לבינו. פניו מרוכזות. שקט. מילה לא נאמרת. הפעולה מדיטטיבית, הן לצייר והן לצופה בפעולותיו. המצלמה פועלת, מודעותו של אבי לנוכחותי ולנוכחות המצלמה נשארת חידה". 

לצד עבודות הוידיאו בהן אליושה הוא הגיבור הראשי, מוצגות בתערוכה תמונות סטילס (ווידיאו אחד) המוקדשים לערגה, אימה של ברנע. "אמא, לאן את רוצה שנטייל?" שואלת האמנית את אימה, כשהן עולות על הקלנועית. זהו טקס קבוע, שהתמסד לאחר מותו של האב, לפני כשנתיים. אם ובתה הופכות לתיירות בקיבוצן ובסביבותיו. המוכר עד דק הופך לקסום ומסתורי וברנע מצלמת את אימה מתמוגגת משקיעה הצובעת את העמק, משדה כותנה לאחר האסיף, כמו היו אלה מחזות שהאם בת ה- 87 רואה לראשונה. ערגה נשענת על מקלות טיולים (ולא על מקל הליכה), כמטיילת וותיקה המאושרת מכיבוש פסגת ההר. רגעים קסומים אלה של שעות בין-הערביים מטיוליהן לוכדת ברנע בצילומיה בטלפון הנייד. המבט שבו היא מתבוננת באימה חושף אינטימיות נדירה ביניהן. באמצעות הקירבה להוריה, מאטה ברנע את קצב החיים ומזמינה גם אותנו להשתהות לצידם. המרחב שהיא יוצרת עבורם ועבור הצופים הוא מרחב של רשות, נטול שיפוטיות ומלא באהבה. 


תואר באומנות - לימודי אומנות

בעודי מתבוננת בהם 
אן בן אור | דלית פרוטר​
בהשתתפות ד"ר מעין בורנשטיין: על המבט האימהי​

23.3.24 - 6.2.24 
פתיחה בהשתתפות האמניות: 6.2.24 בשעה 16:00​

אוצרות: ד"ר שחר מרנין דיסטלפלד​
ניהול: נעה צורן​








כולנו זקוקים לחסד / كلنا بحاجة للنعمة
5.12.23 – 20.1.24
התערוכה פתוחה לקהל החל מ- 5.12.23
שיח בהשתתפות המציגים והבוחרים: 12.12.23, בשעה 16:00
שיח בהשתתפות האוצרת והאמנים​: בשבת 20.1.24 בשעה 12:00​

שעות וימי פתיחה:
א'-ה' 8:00 - 15:00
ו' ושבת 11:00 - 14:00​

​אוצרת: ד"ר שחר מרנין דיסטלפלד
ניהול: נעה צורן​
חינוך וקשרי קהילה: אביטל כהן אהרוני
הקמה: עידן ססטיארי​



תואר באומנות - לימודי אומנות
​​


עונת התערוכות תשפ"ג בגלריה: בנושא: הֲגִירָה
על התערוכות
בהגדרתה המילונית הגירה היא תנועת אוכלוסייה ממקום למקום, לתקופות קצובות או לצמיתות, מתוך בחירה או מכפייה. 
התערוכות יציגו היבטים שונים של הגירה: הגירה גיאוגרפית הנטועה בביוגרפיה ובהיסטוריה, הגירה פנימית הקשורה בחיפוש אחר הקול האותנטי לביטוי העצמי, הגירה של דימויים חזותיים בתוך יצירות האמנות והגירה הטמונה בנוודות מתוך בחירה.  

10.2022 - 08.2023

תערוכה ראשונה:
 25.10.22 בשעה 15:00 פתיחה רשמית בהשתתפות האמנ/ית
17.12.22 נעילה
תערוכה שניה:
 27.12.22 (שלישי) בשעה 15:00 פתיחה בהשתתפות האמנ/ית
25.2.23 (שבת) נעילה
תערוכה שלישית:
 14.3.23 (שלישי) בשעה 15:00 פתיחה בהשתתפות האמנ/ית
6.5.23 נעילה
תערוכה רביעית:
 16.5.23 (שלישי) בשעה 15:00 פתיחה בהשתתפות האמנ/ית
20.8.23 נעילה

אוצרת: ד"ר שחר מרנין דיסטלפלד
מנהלת: נעה צורן
רכזת הדרכה וקשרי קהילה: סיגל מזל 
הפקה טכנית: עידן ססטיארי
​​
תואר באומנות - תואר ראשון באומנות

ריטה כץ | סגירת מעגל
16.5.23 – 10.10.23
​בין התאריכים 15/8/23 עד 15/10/23
התערוכה תהיה פתוחה בימים: א'-ה' 8:00 - 17:00 
אוצרת התערוכה, ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד תהיה בגלריה בשבת הקרובה
19/8/23 בין השעות 10:00 - 12:00 


ריטה כץ, ילידת אודסה (אוקראינה) עוסקת בחיפוש אחר הדימויים המבטאים את זיכרונות ילדותה. כץ למדה בבית ספר לאמנות שהיה ממוקם במרכז אודסה. העיר הייתה באותם הימים שוקקת-חיים, אפופת ריחות מאכלי דגים ומלאה בתיירים. אדריכלות מתקופת הבארוק המאוחר, שלצידה תוספות אקלקטיות של חוטי חשמל ומזגנים יצרו בה אסתטיקה ייחודית. 
בגיל שש-עשרה עזבה האמנית את אודסה ועלתה יחד עם משפחתה לישראל. לפני שנים אחדות, כעבור עשרים ושמונה שנים מיום עזיבתה, החליטה לשוב לביקור. המפגש המחודש עם הרחובות, הבניינים, החנויות והאנשים שזכרה הבהיר לה שהעיר התקלפה מימי הזוהר שלה. היא נראתה לה עצובה, זקנה, כזו שהזמן עצר בה מלכת. היא סגרה מעגל.
ללא שיפוטיות יצאה כץ לשוטט עם המצלמה, תרה אחר מקומות מוכרים. פינות רחוב וחדרי מדרגות מוזנחים צולמו לקומפוזיציות סיבוביות. המבט הסחרחר בטא נאמנה את החוויה הרגשית במפגש המחודש שלה עם מקום מוכר ואהוב ששינה את פניו. כמהגרת "דור אחד-וחצי" היא תמיד תשמור על זהות כפולה ותחושת שייכות חזקה לשתי הארצות. 
בתערוכה מתערבבים זיכרונות של חיים שמחים ותוססים עם מראות עכשוויים של הרס וחורבן. בתוך השניות הזו של סגירת המעגל האישי, מנסחת האמנית יופי סתור בציוריה ובצילומיה. 

ד"ר שחר מרנין דיסטלפלד, אוצרת הגלריה

תואר באומנות - לימודי אומנות


מחמוד קייס / הכיפה
14.3.23 - 6.5.23
ימים א'-ה' 8:00 – 15:00 ו' ושבת 11:00 – 14:00
אירוע פתיחה בנוכחות האמן: 14.3.23 בשעה 16:00.  
אוצרת: ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד

במרכז הקובייה הלבנה בנה מחמוד קייס מיצב פיסולי מעץ – כיפה הבנויה מערבסקה. הכיפה היא מן האלמנטים המרכזיים בתולדות הארכיטקטורה המוסלמית מראשיתה. היא מזוהה עם מסגדים ומבני הנצחה, ולרוב היא מעוטרת מבפנים ומבחוץ. הערבסקה היא עיטור דו-ממדי, מופשט ואין סופי במהותו, שבו לא קיימת אבחנה בין דימוי עיקרי לדימוי שולי. היא מופיעה בשלושה מופעים: צמחי, קליגרפי וגיאומטרי (או בשילוביהם). מפאת האיסור המוסלמי להציג את האל בדמות כלשהי, הערבסקה מייצגת ומנכיחה אותו כישות מופשטת, אין-סופית, בעלת יופי השואף לשלמות.
עונת התערוכות בגלריה באורנים עוסקת בשנת תשפ"ג 2022-23 בנושא ההגירה. בתערוכה זו מבצע קייס שתי פעולות שניתן להגדירן כ"הגירות": הכיפה מהגרת מן המבנה הקדוש אל הגלריה ומשמשת מסך גיאומטרי, מעין משרבייה, דרכו ניתן לראות את חללי הגלריה. הכיפה עדינה אך בה בעת כפיסי העץ המרכיבים אותה אינם מהוקצעים ולכן עשויים להזכיר פיגומים גסים. הערבסקה הגיאומטרית אף היא מהגרת מן הדף, הכד, הקיר או התקרה והופכת דימוי תלת-ממדי. באמצעות התקה ושיבוש של סמלים תרבותיים מרכזיים מזמין אותנו האמן לחשוב על המפגש בין מסורת מוסלמית לאמנות עכשווית, במרחב שבו הגירת העם הפלשתיני והשלכותיה הן סוגיות פוליטיות ותרבותיות הרלוונטיות מאוד בחיינו.  


תואר באומנות - לימודי אומנות


דנה לב לבנת
3.1.23 – 25.2.23
ימים א'-ה' 8:00 – 15:00 ו' ושבת 11:00 – 14:00
אוצרת: ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד

בשנת 2013 עזבה דנה לב לבנת את ישראל ויצאה למסע מתמשך בעולם. כך התחיל הפרויקט הצילומי שלה Permanent Vacation  שהוא Life Art Project  ובעברית:  פרויקט אמנותי שהוא החיים עצמם.  
לבנת היא נוודת המשוטטת ללא כוונת השתקעות. מבטה המתבונן ביומיום הזר והאחר דומה למבטה של מהגרת. עבודותיה מציגות מנעד רחב של מבעים שנע בין חום אנושי ונינוחות לבין קור מקפיא ותלישות. בתוך מרחב גמיש ופתוח, לכאורה, היא קבעה לעצמה חוק: להעלות כל שעתיים לרשתות החברתיות דימוי המתעד רגע מעשרים וארבע השעות האחרונות. 
בתערוכה #lifeinthedorms   נראה חדרים בלי בית, דיירים על מיטה סתורה, בודדים או בחברה, עייפים או שיכורים מחופש – את כולם צילמה אי שם. הם רחוקים ואנונימיים אך בה בעת מייצגים מצבים אנושיים אוניברסאליים. 



אוצרות
: ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד 
ניהול הגלריה: נעה צורן
בשיתוף עם הסטודנטיות: אימאן אבו חמד, אלאא אמארה, ספא אמארה, לינה בארכה, אמאני בדר, רות בן-עזרא, אתמאר בסול, ליטל ברקן, ליאל עמרן
תלייה: עידן ססטיארי
הדפסת עבודות: דניאל סגל
תודה גדולה על הליווי בתהליך ההדפס לעיינה שני, מעין וייץ ולקבוצת האמניות של סדנת התחריט על שם אריה רוטמן

תואר באומנות - לימודי אומנות


הצייר הוא מהגר 
אליהו אריק בוקובזה 

25.10.22-17.12.22
ימים א'-ה' 8:00 – 17:00 ו'-שבת 11:00 – 14:00

אוצרת: ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד

תערוכה זו היא מיני-רטרוספקטיבה, שכן היא כוללת מקבץ עבודות שנוצרו בין 2009 ל- 2022. האמן, בן להורים ממוצא טוניסאי שהיגרו לצרפת, נולד בפריס והגיע לישראל בגיל שש. בעבודות ניתן לראות את בוקובזה הילד, הנער וכן את האמן המבוגר, הממוקם בתוך מרחבים מוכרים או דמיוניים, המבוססים על מרכיבים מן הנוף המקומי. בשפה פיגורטיבית גדושה ועשירה בצבע, בדימויים, ובסגנון ילדי ודקורטיבי, מציג בוקובזה מציאות מורכבת, אליה מותכים מזרח ומערב, כשני עולמות המגולמים בזהותו. מציאות זו נבחנת ומבוקרת באופן מוצפן ורווי הומור המצריך קריאה מעמיקה הן בהיסטוריה האישית של האמן והן בזו הקולקטיבית של החברה הישראלית. 

דימויים:
  • מוות, 2015, שמן מעל אקריליק על בד, 110X  140 ס"מ
  • באבא Baba, 2016, שמן מעל אקריליק על בד, 130 X 120 ס"מ 

לפרטים ותיאום ביקורים: נעה צורן, מנהלת הגלריה 0502009850 noa_t@oranim.ac.il
תואר באומנות - לימודי אומנות
שיבושים בשרשרת האספקה
מאיה שמעוני

6.6.22 – 20.8.22
ימים ושעות פתיחה: א'-ה' 8:00 – 17:00 ו' ושבת: 11:00 – 14:00

אוצרת: אורית בולגרו

עץ הדקל הוא אלמנט טבעי ושכיח, ובה בעת סמל טעון: הוא נושא אסוציאציות מורכבות בדת ובתרבות שקושרות אותו מצד אחד לעת העתיקה במזרח הקדום ומצד שני לאתרים "אקזוטיים" ולתפיסות אוריינטליסטיות של העולם החדש כגן עדן. במקביל, הדקל הוא אולי אחד הצמחים הנפוצים בנוף העירוני והפרברי בישראל, שאפשר למצוא במרחבים ציבוריים, בגינות ובשולי הדרך. בישראל יש לו משמעות מיוחדת כתזכורת ממשית למרחב התנכ״י בחיי היומיום והשגרה.
 
בחלל הגלריה יוצרת מאיה שמעוני היכל דקלים פנטסטי בו הדקל נברא מחדש. שמעוני ממסגרת את הדימוי ומשלבת בין מעמדו המיתי של הדקל לסצנות שהתרחשו בביקוריה בגן. הדקל מופקע מבית הגידול שלו, והוא מופיע בסצנות שונות בהלכי רוח שונים – מואנש ונראה בשיא תפארתו, משופל דחוס ואפל, תמים ובתולי, אך גם פראי וחייתי, נוגה ונשגב. הדקל הוא דימוי שנושא עימו הבטחה.
 
על קיר מרכזי בחלל, נראים זהרורי אור, כתמונת תשליל של ריצודי האור שעוטפים את הצמח הערום, וממלאים את החלל. המרקם שנוצר מדגיש את הליך העבודה - התבוננות מדיטטיבית שרושמת את הרגע החולף ותוך כדי, הולכת לאיבוד בסבך. 
 
הזהב והדקל הם שני אלמנטים ממין דומה. בו זמנית הם מעלים על הדעת את הטבעי ואת המלאכותי, את הנשגב ואת הקיטש והיומיומי. מחד, הוא מוכר לעייפה ונטוע בביוגרפיה המקומית והאישית, ומנגד, בכל מקום בו הוא מופיע, הוא נדמה מיתי ואוניברסלי. זה כפל הפנים שניכר בם - השילוב בין תרבות גבוהה ותרבות נמוכה - בין תולדות האמנות, עיצוב ואופנה, בין המזרח המדומיין והטרופי, בין פנאי ומותרות. 

בגלריה, הזהב והדקל מופיעים בצמידות. בגן הבוטני, הם נראים בנפרד. שמעוני מותחת ציר בין קיר התצוגה בגן הבוטני לבין הגלריה כשני מרחבים שנועדו לצפייה אסתטית, ונדמה שהם שייכים לעולמות שונים, הטבע והתרבות. היא מחליפה והופכת ביניהם, וכך מדגישה את התצוגה לראווה של הטבע: הדקל מחלקת הדקלים הוא מוקד ההתרחשות בגלריה, ואילו בגן הבוטני הקיר נמשח בעלי זהב כמרחב אניגמטי של השתקפות. הדהוד זה מתיך את האידיאולוגיות של הדקל ושל הזהב, לכדי אלכימיה שמפגישה בין החומר המוזהב לתפיסות התרבותיות של הדקל.
 
שם התערוכה, שיבושים בשרשרת האספקה, מאזכר את המציאות החומרית העכשווית של עולם שבו המקומי והגלובלי כרוכים זה בזה ברשת של תלות הדדית. הוא מתווה את הקשר בין הכשלים של מערכת זו בשנתיים האחרונות, שחלחלו לתערוכה סביב השימוש בזהב כדימוי וכחומר, להיסטוריה הארוכה והסבוכה של המסחר בעצי דקל כסמל מותרות וכנוף מומצא כמו גם לנדידה של רעיונות ודימויים בין תקופות ותרבויות. 

אוצרת אורית בולגרו
קורס גלריה דיאלה אבו מסרה, עוביידה דחלה, מחמד טאהא, זינב שלבי
אסיסטנט יובל אלון
תודה מיוחדת לד״ר מתן בן ארי, מנהל הגן הבוטני ולצוות הגן


תואר באומנות - לימודי אומנות

תואר שני באומנות - תואר באומנות  
מאיה שמעוני. FOLLY. עלי זהב על קיר. הגן הבוטני באורנים. פרויקט קהילתי. 2022. צילום: מאיה שמעוני


תואר שני באמנות - תואר באמנות  
וושינגטוניה חסונה. רישום הכנה. אקריליק ועלי מתכת על נייר. 2022. צילום: מאיה שמעוני. 







תכנית שהות בגלריה אורנים #3
בעקבות הגן הבוטני

תואר באומנות - לימודי אומנות
23.04.22 - 07.03.22

לקחת אויר ולהימנע מהשמש
יעל מאירי
 
אוצרת: אורית בולגרו
קורס גלריה : בל אלון, לי דהן  דניאל וייסרמן, אביגיל לוי,קסניה כוגן


בתערוכה לקחת אויר ולהימנע מהשמש יעל מאירי עוקב.ת אחר הדמיון שבין החלל הגלריסטי לבין גנים בוטניים, כשני מרחבים של תצוגה שנועדו לצריכה אסתטית. שני המרחבים עוסקים באיסוף, תיוג, קטלוג, שימור ומיון מדעי, והם מציגים את ממצאיהם באופן אותנטי לקהל מבקריו, שנשבה בקסמם. אלו גם שני מרחבים של תרבות הפנאי - אחד נתפס כמוזיאון חי, והשני נתפס כמוזילואום.
לצד ההיבט האסתטי, יש להם גם הבט פדגוגי, שמלמד אודות המצוי בו. במהלך תכנית השהות, מאירי מתמקד.ת ראשית בצמחי הגן ואבניו, מבט ממיין ומקטלג לצד חקר פרקטיקות התצוגה המאפיינות את הגן, אופן השילוט המיידע, הגידור, המסדיר את ההליכה במרחביו. בחלל התערוכה יסומנו הזיקות בין שני המרחבים המסמלים תנועה בין מה שמוגדר כטבע, לבין מה שמוגדר כתרבות, על האקראיות, החופש, ההבניה והסדירות שמאפיינים אותם.





תכנית שהות בגלריה אורנים #2
בעקבות אוסף ספרות הילדים של מרים רות

תואר באומנות - לימודי אומנות/><br/><div>3.1.22-19.2.22</div><div> </div><div>   <span class=מספרי הסיפורים
מאיה דיקשטיין
 
אוצרת: אורית בולגרו
 
קורס גלריה: אריג׳ חמודה אבו אחמד, סג׳א עקל
 
משתתפים: אמיר אג׳א, אחלאם ח׳טיב
אג׳א, יובל אלון, ד״ר יעל ארנון, ד״ר מתן בן ארי,
פרופ׳ יעל גילעת, מור גלובין, מרים דיקשטיין,
אופיר הרדוף, אלון זמק, נעה לוצקי, טל נאמן,
ד״ר מולי פלג, ד״ר ג׳נינה קהן־הורוביץ,
מירי רינת, שימי שיידר
 
أمينة المعرِض: أوريت بولـﭽـرو
َ ]دورة صالة عرض[
أريج حمودة أبو أحمد، سجى عقل
]المشـاركين[ أميـر آغا، أحالم خطيب آغا،
يوفال ألون، د. ياعيل أرنون، د. متان بن آري،
بروف. ياعيل غيلعات، مور جلوبين، ميريام
ديكستين، أوفير هاردوف، ألون زاميك، نوعة
لوتسكي، تال نيمان، د. مولي بيليج، د. جانينة
كوهن-هورويتس، ميري رينات، شيمي شايدر

תערוכת היחיד מספרי הסיפורים של האמנית מאיה דיקשטיין עוסקת באוסף ספרות הילדים של מרים רות, אותו לקטה הסופרת במשך כ- 50 שנים מרחבי העולם. האוסף מכיל מעל 3,000 ספרים, מספרי תינוקות ועד ספרות לילד הקורא, שהאיור והעיצוב הם מרכיבים בולטים בהם.
 
בתערוכה ובתכנית השהות באורנים, פונה דיקשטיין אל ההיבט המשלים את הדימוי החזותי בספרות הילדים- אל מספרי הסיפורים. הטקס הפרפורמטיבי מרכך את המעבר מבהירות היום אל חשכת הליל; לרגע בו הערות חלקית, התודעה מעורפלת, העיניים נעצמות, והקשב מתחדד. דיקשטיין מתמקדת בקול, דרכו מפציע מרחב אינטימי, מדומיין ותודעתי.
במהלך תכנית השהות פנתה מאיה דיקשטיין לסטודנטים, מרצים ומבקרים מקהילת אורנים, בבקשה להשתתף במיצב סאונד שיוצג בתערוכה, וזו לשון הבקשה: לספר לה סיפור (מוכר או אחר בעל משמעות) לפני השינה, שאותו תקליט ותשמע בטרם תירדם. הסיפורים ששמעה האמנית, מוצגים יחד בחלל כמקהלה מרובת קולות, שמשחזרת את הרגע בו נעצמות העיניים אל החוץ, הסיפור נפתח, והמאזין נשאב פנימה כבמטה קסם, מהמצאות בחברת המספר - אל מחסן פנימי שנפער.  
 
בחלל פוגש המבקר את הסיפור, כרשת שניתן להשתקע בה, לחפש זווית ראיה שממקמת, להתערסל ולהתעטף, לשקוע בשכחת העצמי, כך שהחוויה הקולית תקיף את החושים והתודעה.
מקהלת הסיפורים בחלל שוזרת בין חוויות ילדות, מעשיות, וארכיטיפים מכוננים בהם, אירועים שהתרחשו, לצד סיפורי פנטזיה. אלו מוליכים את הזיכרון הסובייקטיבי בין המודע והתת מודע, הפרטי והקולקטיבי, במסלולים נפגשים. 

 

 הגלריה | מכללת אורנים

תערוכה ראשונה במסגרת תכנית השהות במכללה לכבוד חגיגות ה 70 למכללה
תואר ראשון באומנות
8 בנובמבר – 8 בדצמבר 2021

העולם עדיין לא נרדם וגם אני עדיין ערה
תמר אוסטרהוף

אוצרת - אורית בולגרו
צוות אוצרות - שרון בן נון, מור בוחניק, סיילין גרכד, לילא חמודה, סנא פרחאת

لم يغفُ العالم بعد، ولا أزال أنا، أيضًا، يقظة
تمار أوسترهوف
8 تشرين الثاني – 8 كانون الأوّل 2021

أمينة المعرِض: أوريت بولـﭽـرو
طاقم أمانة المعرِض: شارون بار نون، مور بوحنيك، سايلين ﭼـرخر، ليلى حمّودة، سناء فرحات

תערוכת היחיד של תמר אוסטרהוף, העולם עדיין לא נרדם וגם אני עדיין ערה, פותחת את שנת הרזידנסי בגלריה באורנים, שהוקמה מחדש לרגל שנות ה70 למכללה. כמחווה לחוג לגיל הרך ולדמויות מפתח בו, תערוכה זו פונה לתמה של חצר הגרוטאות שהגתה מלכה האס, כזירת משחק חופשי שבה חפצי המשחק הם חפצים ממשיים ואותנטיים, ששייכים לעולם המבוגרים.
הפעולה הראשונית של אוסטרהוף בשהות באורנים החלה בפניה לקיבוצי הסביבה, וליקוט חפצים מ-42 חצרות הגרוטאות שבהן, איסוף שכולל מבט חוקר, מיון, וארכוב. חפצים אלו הם אבני הבסיס לתצוגה בחלל הגלריה, שהפך לסט קולנועי, שהמשחק, האקראיות וההרכבה מחדש שלהם מהדהדים את מעשה האמנות.

Footer Mobile