טופס לידים

קורסים בתכנית

​תקצירי הקורסים תשפ"ה (2025-2024)
שנה א' - קורסי חובה

ד"ר אליף פראנש
1 ש"ש

הקורס יעסוק בסוגיות נבחרות בתיאוריה ובמחקר אודות רכישת שפות נוספות, וביישומים הפדגוגיים של הידע הקיים בתחום זה. 
נושאי הקורס יידונו לאור המחקר הקיים וכן מזווית מעשית.  משתתפי הקורס יפתחו גוף ידע ומודעות ביקורתית לגבי נושאים מרכזיים ברכישת שפות נוספות והוראתן. בנוסף, יוכלו הסטודנטים ליישם את הידע הנרכש להתבוננות מחודשת על דרכי ההוראה שלהם עד כה.

ד"ר לורה סיגד
1 ש"ש

הקורס יעסוק בהכרת מאפייני המחקר האיכותני תוך כדי בחינת מחקרים איכותניים בתחום מדיניות החינוך וארגונו. יעשה לימוד ושימוש מושכל בכלי המחקר האיכותני (תצפית, ראיון וניתוח מסמכים). בקורס יוצגו שיטות לעיבוד נתונים על מנת שהסטודנט יוכל להתנסות באיסוף נתונים מהשדה וניתוחם. בקורס ילמדו דרכי תכנון מחקר איכותני, סוגיות אתיות הנובעות מהמחקר, שלבים בהגשת הצעת מחקר (הצעה מקדמית, בניית תכנית המחקר, כתיבה המחקרית).
הקורס יתבסס על הרצאות תיאורטיות, דיון במאמרים, הדרכה בביצוע פעילות מחקרית: תצפיות, ראיונות וניתוחי מסמכים, דיון על הנתונים והממצאים, בניית כלים וקטגוריות לניתוח הממצאים ופירושם, סיוע בבניית הצעת מחקר הצגת ההתנסויות המחקריות הראשונית.

ד"ר מילה שוורץ
1 ש"ש

מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים כלים להבנת ההליך המחקרי בחינוך, המתבצע בגישה כמותית, על כל שלביו ומרכיביו כפי שבא לידי ביטוי במאמרים מדעיים. לשם כך נלמד כיצד לכתוב עבודה מדעית תוך שילוב בין מושגים תיאורטיים ואמפיריים. במושגים אלה יכללו פיתוח יכולות להתבסס על סקירת ספרות מדעית, הצגת שאלות המחקר וההשערות, בחירה בשיטות מדידה ואיסוף נתונים, הבנת מונחים סטטיסטיים תיאוריים וניתוח נתונים.
ילמדו שיטות כמותיות לאיסוף נתונים (סקר, ראיון, שאלון ועוד), בניית כלי מחקר ושאלונים. ניתוח הנתונים יעשה בעזרת SPSS לחלונות. לבסוף תתבצע כתיבה של עבודת סיכום המשלבת גם הסקת מסקנות ביקורתית​

פרופ' מילה שוורץ
1 ש"ש

מטרת הקורס לתרום להבנה עמוקה של תהליכי רכישת השפות בגיל הרך והוראתן לילדים. בקורס נתמקד בהצגת מאפיינים עיקריים בהתפתחות וחינוך ילדים דו-לשוניים ובפיתוח מודעות לקשר בין ההתפתחות הדו-לשונית לבין הגורמים הסביבתיים שמשפיעים על ההתפתחות הזאת כמו משפחה וקהילה.
בנוסף, בקורס נדון במודלים לשוניים חינוכיים שעומדים בבסיס לחינוך לשוני בגיל הרך ובאסטרטגיות הוראת שפה שנייה בגיל הרך.
לבסוף, נכיר את המאפיינים של גנים דו-לשוניים בארץ ובעולם. הקורס יכלול הרצאות, ודיונים בממצאי המחקרים בנושאי הקורס. כמו כן, במהלך הקורס סטודנטים יקראו וידונו במאמרים הרלוונטיים ליעדי הקורס.

ד"ר רימא בראנסה​
1 ש"ש

כיוון שהכתיבה במהותה היא תהליך, יש לאפשר לתלמידים לקדם את כתיבתם במהלך שיעורי הכתיבה, ולא להסתפק בכתיבה ראשונית כתוצר סופי. כך, התלמידים לומדים ומורגלים לעבוד על מספר טיוטות ולהיעזר במורה כמומחה לשם ניהול דיאלוג להשבחת התוצר הכתוב, עד להשגתה של כתיבה מלאה. קורס זה חושף בפני הלומדים מודל חדש להוראת ההבעה בכתב אשר מסתמך על 5 שלבים, הוא מקנה להם כלים להוראת ההבעה בכתב ושיפור מיומנות זו בקרב התלמידים.​


התמחות אנגלית

ד"ר ריצל בק
1 ש"ש
 

This single semester course aims to (re)acquaint the graduate English student students with forms and techniques of poetry, and to teach him/her strategies for poetry instruction in the EFL classroom. In addition, the course will investigate the uses of poetry as a tool for enhancing second language acquisition. Course subjects will include, but not be limited to: figurative devices, traditional forms, sound patterns and poetic lineation. Students completing this course should be able to identify the central attributes and forms of poetry, articulate the effect of such poetic attributes and forms, and offer methods for integrating poetry effectively into the EFL classroom.


1 ש"ש

This course is intended for graduate students in the Language Teaching program in preparation for their active upcoming empirical or theoretical research leading to the writing of their final seminar paper. Research design will focus on quantitative methods, mixed methods or action research.  At the end of the first semester the students will be expected to submit the proposal and in the end of the school year students will be expected to submit the first draft of the final paper. 

ד"ר אליאס פראח​

​2 ש"ש

This course introduces students to debate models, such as Model United Nations and World Schools Debate, and provides them with the tools necessary for the implementation of these models in the EFL classroom. The course focuses on the development of critical thinking, public speaking, research skills and speech writing. It provides the students with the opportunity to elevate their English verbal proficiency and become even more confident speakers of the language. The course further focuses on transforming the EFL classroom into a space where students can grow into independent learners and global citizens, covering in the process units from the International Communication and Conflict Management Curriculum.

ד"ר ג'נינה קהן-הורוביץ​


This seminar course will investigate the intricacies of the complex English orthography and the challenges arising as a result of this complexity for the English foreign language teacher and for pupils acquiring English reading, spelling, and vocabulary. Students will engage in evaluation of theories of the learning and instruction of English orthography. Students will critically read and discuss topics related to implications of teacher knowledge of English orthography, orthographic depth, orthographic and phonological proximity, English graphemes, syllabic complexity, and interaction between spelling and other language components, such as morphology and semantics. At the start of the course, each participant will choose a seminar paper topic related to English orthography. They will be guided in locating updated and relevant readings and in the writing of their seminar paper in a step by step manner throughout the year, culminating in timely submission of their final paper. ​

ד"ר אתי גורדון-גינזבורג

​​מידע יפורסם בהמשך

פרופ' רייצ'ל בק

This semester-long course aims to acquaint the student with general knowledge about the history and development of the English language, from its beginning until today. Topics covered in the course will include, but not be limited to: the main stages in English language development; the effects of war, immigration, technology, literary greats and other historical events on the language’s development; distinctive characteristics of English; processes of convergence & divergence in the development of English; different Englishes around the world and over time; and English as a lingua franca. Students will consider ways they can apply and utilize their knowledge of English language development in their own EFL teaching practices.

ד"ר דבורה דובינר
2 ש"ש

This course is intended for graduate students in the Language Teaching program in preparation for their active upcoming empirical or theoretical research leading to the writing of their final seminar paper. Research design will focus on quantitative methods, mixed methods or action research

ד"ר דבורה דובינר​
2 ש"ש

מידע יפורסם בקרוב


התמחות בעברית

פרופ' רינה בן שחר 
2 ש"ש
 
הקורס יקנה מערכת מושגים בתחום הפונולוגיה והמורפולוגיה, ככלים להכרת עקרונות מערכת הפועל ומערכת השם בעברית וליכולת ניתוח של תבניות שם ופועל שמקורן שמי, בצד תבניות שהושאלו משפות אירופיות. גישת הלימוד תשלב היבט דיאכרוני והיבט סינכרוני, באופן שישורטטו קווי התפתחות מורפולוגיים מהעברית העתיקה עד העברית החדשה. הלימוד העיוני ישתלב בלימוד פונקציונאלי, השואף לשפר את שימושי הלשון של הסטודנטים ואת שליטתם בעברית התקנית.

ד"ר איילת אטינגר​
1 ש"ש

עיקרו של קורס זה הוא מתן כלים הדרושים לשם מיומנות כתיבה אקדמית כגון: מאפייניה, יושרה אקדמית, תמצות מאמרים, מיזוגם, מבנה העבודה, כללי ציטוט.

ד"ר ברק אוירבך

2 ש"ש

הקורס מיועד לסטודנטים בתוכנית להוראת שפות, כהכנה למחקר תיאורטי ואיכותני שיוביל לכתיבת עבודת גמר. המחקרים שיבצעו הסטודנטים מסתמכים על הגישה האיכותנית, תוך התייחסות לניתוח טקסטים מבחינה לשונית ובכללה הבחינה הפרגמטית. כל סטודנט יתמקד בפרויקט מחקר עצמאי תוך אפשרות לגבש קבוצות מחקר קטנות שיאפשרו התבוננות מכיוונים שונים על כל סוגיה או סוגה נתונה. לצד הכתיבה העצמאית שתלווה בהנחיה אישית, יבצעו הסטודנטים מטלות כלליות זהות שמטרתן לקדם את תהליך כתיבת העבודה.

ד"ר ברק אוירבך​

הקורס יתמקד בהגדרת המושגים ׳שיר׳ ו׳פזמון׳ וההבחנה ביניהם; במאפיינים הלשוניים של שירים מסוגים שונים, תוך בחינה מגוון סוגיות פרגמטיות וספרותיות והתממשותן הלשונית: ארס־פואטיקה, היתר השירה, סוגות וסגנון. קריאת השירים תלווה בהאזנה לשירים ובחינת סוגיות שונות העולות מהם. הסטודנטים יקבלו כלים לניתוח השירים, להפעלת חשיבה ביקורתית הנוגעת לתוכן השירים ולאופן הניסוח שלהם. לאורך הסמסטר נבחר את היתרונות שעשויים להעניק שירים להוראת השפה.

ד"ר ברק אווירבך

תוכניות לימוד באות, הולכות ומשתנות, וכל אחת מהן מתבססת על מגוון תאוריות. חלקמן התאוריות אוניברסליות ומשותפות למגוון דיסציפלינות ונושאים, חלקן ספציפיות או כאלה הזקוקות להתאמה לשם יישום. הסמינריון יתמקד בכמה היבטים של תוכניות לימודים: סוגיות תאורטיות ופדגוגיות המנחות את מנסחי תוכניות הלימוד; ניסוח תוכניות לימוד והתאמתן לקהל היעד; השוואה תוכנית ומהותית בין תוכניות לימוד; מתודות להוראת שפה שנייה; גיבוש ובנייה של יחידות הוראה לפי תוכניות לימוד שונות ומשתנות. מטרתו העיקרית של הקורס היא הפרקטיקה - דרכים ל״תרגום״ תוכניות לימוד ליישום בפועל בהוראת העברית בכלל וכשפה שנייה בפרט.​


התמחות בערבית

ד"ר ברק אווירבך

העיסוק בכתיבה האקדמית תופס חלק נכבד ממסגרת הלימודים בתואר השני והינו מפתח הכניסה אל האקדמיה העולמית. כתיבה כזו אינה תכונה מולדת אלא נרכשת, על כן בא הקורס הנוכחי ללמד את המשתתפים בו כיצד להציג חומר אקדמי לקהל החוקרים, לא רק בישראל אלא גם בעולם, דרך כתיבה קולעת ותמציתית אך בעלת ערך, כאשר במהלך הקורס תיווכחו לדעת ותתנסו בעקרונותיה ותנאיה של כתיבה מוצלחת כזו.

ד"ר איילת אטינגר

מידע יפורסם בקרוב.

ד"ר ראוויה ברבארה
1 ש"ש

קורס זה חושף את הלומדים לז'אנרים ספרותיים שונים בפרוזה הערבית המודרנית. הוא מקנה להם ידע בסיסי על תולדות התפתחות ז'אנרים שונים ובמיוחד השירה המודרנית והקלסית. במשך הקורס ילמדו לאבחן את המאפיינים השונים של כל ז'אנר בנפרד, במטרה להגיע להבנת הנקרא בהסתמך על מרכיביו השונים של הטקסט הספרותי. בנוסף, הקורס מקנה להם כלים לפיתוח רגישות אסתטית כלפי השימוש בשפת הסיפור הקצר, תוך קריאה יוצרת אשר תשים דגש על למידת מושגים בסיסיים, ויסודות חשובים בלשון הספרות. הסטודנטים ילמדו לנתח מבנים שונים לטקסטים שונים, הקשר בין מבנה ותוכן והם ירכשו את מיומנויות הקריאה הביקורתית והחשיבה היצירתית בקריאת טקסטים מג'אנרים שונים.

ד"ר ראוויה ברבארה​
2 ש"ש

הקורס מקנה לסטודנטים מגוון של שיטות ואסטרטגיות הוראה, הוא חושף אותם להתחדשות במערכת החינוך בכלל ובתחום הוראת השפה הערבית בפרט. הסטודנטים במשך הקורס יכירו את המונחים: הוראה דיפרנציאלית, הוראה בינתחומית, למידה עצמאית, הוראת רגשית חברתית SEL וירכשו כלים ופרקטיקות ליישום מונחים אלו בכיתות שלהם. ​

ד"ר בהאא מחול
2 ש"ש

הקורס נועד לקדם ולתרגם את הידע המחקרי – תיאורטי ב"אורינות שפה והתפתחותה בעידן הלמידה מרחוק" לידע גם יישומי אשר יאפשר לסטודנט בהוראת שפות לבנות מחקר יישומי אורייני שפתי. הקורס יעשיר את עולם הידע האקדמי והפרקטי של הסטודנט על מנת לסייע לו כמורה לקדם את הוראת השפה לתלמידיו עם שימוש יעיל בהוראה היברידית תוך הישענות על כלים טכנו פדגוגיים כמו כן הסמינריון יאפשר ויסייע לסטודנטים בתואר השני בהתמחות השפה הערבית לחבר עבודות סמינריוניות יישומיות לפי החוקים והסטנדרטים האקדמיים.​

ד"ר רימא בראנסה
2 ש"ש

הקורס יעסוק בנושאים שונים בתחום השירה הערבית, התפתחותה והוראתה בבתי הספר. הסטודנטים ייחשפו לסוגים שונים של שירה מודרנית, ניו קלאסית, שיר פרוזה, שירה ויזואלית ועוד. במשך הקורס יקראו הסטודנטים באופן אינטנסיבי ואקסטנסיבי שירה ערבית מודרנית, ינתחו באופן לשוני וספרותי את הטקסט הפואטי המודרני וירכשו כלים להוראת השירה בסוגיה השונים בבתי ספר ערביים.  

ד"ר ראוויה ברבארה 

תקציר יפורסם בהמשך​

מסלול תזה

פרופ' מילה שוורץ 
2 ש"ש

הקורס יעסוק בהיבטים מרכזיים במחקר בתחום הוראת השפות עם דגש על הכנה לכתיבת הצעת תזה. נעמוד על התהליך של הכנה לכתיבת ההצעה ונדון בכל הרכיבים שלה.
נקדיש תשומת לב להיבטים וסוגיות תיאורטיים ומתודולוגיים של מחקר מגוון בתחום הוראת השפות.
עם סיום הקורס בהצלחה יהיו הסטודנטים מסוגלים:
1) להתמצא בגישות שונות לאיסוף הנתונים וניתוחם.
2) לנסח שאלות המחקר ולהכין את סקירת הספרות.
3) לתכנן עבודת התזה על כל שלביה בליווי מנחה.​​​​​​​​​
Footer Mobile