כיתה 2021 ומעבדת החדשנות: לדמיין, ללמוד, ליצור את העתיד

אפרת גולדברג, רשת ערי חינוך                                                                                      

כיתה: בית 46, קומה ב', 205

שעה: 11:45 – 12:30

 

התכנית "כיתה 2021" שנוצרה על-ידי "רשת ערי חינוך" מכוונת למבנה הכיתה העתידית שתכין את תלמידיה לחיים במאה ה-21, ומציבה אתגרי שינוי בחמישה ממדים:  (1) מקום: כיצד ייראה המרחב הפיזי המקדם למידה משמעותית; (2) זמן: אילו מבני זמן חדשים יקדמו למידה משמעותית. איך ייראו מערכת שבועית, תכנית שנתית, זמן מורה וזמן תלמיד; (3) פעילות: כיצד מתקיימת למידה משמעותית ב"כיתה  2021", מה ואיך לומדים; (4) הערכה: כיצד מתבצעת הערכה בעידן של ידע פתוח ונגיש לכל; ו-(5) שותפים:  השותפים הפנימיים - מה יהיו התפקידים החדשים של המורים, התלמידים וההורים ומה יהיה  החידוש במערכת היחסים ביניהם; השותפים החיצוניים - מה תהיה מערכת היחסים בין בית הספר לבין ארגונים נוספים הפועלים במעגל הקהילתי, הלאומי והבין-לאומי.

מעבדת החדשנות, שפותחה על-ידי "רשת ערי חינוך" ובנויה על בסיס המודל הבין-לאומי של Innovation-Lab, משמשת כפלטפורמה עבור מורים ואנשי חינוך המעוניינים לדמיין, ללמוד, וליצור את כיתה 2021.

 

כל מפגש מעבדה כולל ארבעה חלקים עיקריים:

  1. שיח להעמקת ההיכרות, לשיתוף לגבי תוצאות הניסויים שהתקיימו מאז המפגש הקודם, ולעבודה בשיטת SML - מה, איך, מתי, איפה, עם מי, ולמה אני רוצה ללמוד.
  2. השראה: מומחי דעת מגיעים כדי להרצות על תהליכי חדשנות המתרחשים בארץ ובעולם, להעניק השראה ולעורר סקרנות ועניין.
  3. יוצאים ללמידה: בעקבות ההשראה ו/או בהמשך לעשייה קודמת, מחליט כל משתתף מהי השאלה המרתקת אותו, ונכנס לתהליך למידה בקבוצה, בזוגות, בעזרת אינטרנט, ספרים, שיחה עם עמיתים ועוד. הלמידה נעשית באמצעות מודלים שונים דוגמת SOLE, PBL ועוד.
  4. יציאה לניסוי: מתכנסים שוב לקבוצות עבודה, משתפים בגילויים חדשים, ובעיקר בונים תכנית ניסוי  לחודש הקרוב, עד למפגש המעבדה הבא.

    מילות מפתח: הוראה ולמידה במאה ה-21, חדשנות בהוראה, למידה שיתופית
Footer Mobile