משתתפים: מנהלי בתי ספר, מורות וגננות
יישוב: כפר קרע
היקף התוכנית: שנתיים
מטרות התוכנית
-
צמצום האלימות בחברה הערבית בכלל ובכפר קרע בפרט, בכל מוסדות החינוך ביישוב, באמצעות הטמעה של שיח רגשי-חברתי פתוח וכנה שמאפשר לכל המורים והתלמידים לאמץ שפה רגשית.
- אוורור רגשות, חשיפה ותרגול של שיח רגשי בבתי הספר - בחדרי המורים, בכיתות עם התלמידים ועם ההורים
פעילויות בתוכנית
פגישות עם מנהלי בתי הספר וצוותים מובילים, חשיפה ראשונית לתוכנית ובנייה של אמון ראשוני. מפגשי פיתוח מקצועי עם צוות המורים - היכרות עם המודל ויצירה של מקום בטוח לשיח רגשי, מקרב ולא שיפוטי וכן תרגול כלים לשיח כזה בחדרי המורים ובכיתות, בזיקה ובחיבור לזהות הצוות ולחזון הבית ספרי. יצירה של מוטיבציה והנעה פנימית אצל המורים לייצר שינוי במקום הזה ולקחת את ההובלה לידיהם
כל הפעילויות מבוססת על צירי התוכן
תפיסת תפקיד המדריך | המדריך כמנהיג | סמכות אישית ומקצועית | חדשנות פדגוגית | למידה והעמקה בתחומי התוכן בהתאמה לתכני משרד החינוך | מודלים של הדרכה | אנדרגוגיה - משמעות ויישום בעבודת ההדרכה | שיח הדרכה מיטבי | אתיקה | חסמי שיח והתנגדויות
הישגים ותוצאות
הטמעה של שפה רגשית-חברתית במערכת החינוכית הפורמלית ביישוב, מגן ועד תיכון, באמצעות שלושה מעגלים: פורום מנהיגות רשותי, חדרי המורים וצוות הגננות, מערכי השיעור (בכל מקצועות הלימוד)
שותפים אסטרטגיים
מועצה מקומית כפר קרע, פיקוח מתכלל משרד החינוך, פסג"ה באקה אל גרבייה