טופס נייח

עבודה עם משרדי ממשלה

​מרכז ק.מ.ה פועל בשותפות עם משרדי ממשלה לקידום יוזמות חינוכיות, חברתיות וקהילתיות. אנו מתמקדים בפיתוח תוכניות חדשניות שמטרתן חיזוק חוסן אישי וקהילתי, טיפוח מנהיגות מקומית עיצוב מודלים ברי-קיימא להתפתחות אישית וקהילתית. ​

ייעוץ לרשויות מקומיות


טעימה מהתוכניות בשטח:​​

​משתתפים: הדור הצעיר של בעלי התפקידים 
יישוב: יישובי הבקעה והמועצה 
היקף התוכנית: שנה וחצי

מטרות התוכנית
  • ביסוס תפיסת מנהיגות והובלה בקרב המשתתפים.
  • הכשרה ומתן כלים לעשייה חברתית-קהילתית-ציבורית.
  • יצירת קבוצת עמיתים וגיבוש חוצה ישובים.
  • ​היכרות עם מבנה המועצה ועבודתה, ממלאי התפקידים בה.

פעילויות בתוכנית 
11 מפגשים של 5 שעות אקדמיות בכל מפגש, הכוללים למידה, שיחות עם אורחים מהשטח, סיורים, עבודה קבוצתית והתייעצות עמיתים

הישגים ותוצאות
  • קורס אזורי הוא הזדמנות מצוינת לחיבורים בין אנשים מישובים שונים, להיכרות עם המועצה, לרכישת כלים בתחומי הובלה בקהילה, ולבניית מוטיבציה לעשייה קהילתית וליוזמה (בתפקיד בשכר או בהתנדבות).
  • שילוב בין גיבוש קבוצה מגוונת ובין תכנים ולמידה מהשטח הוא מעורר השראה ומעלה מוטיבציה ומחויבות מקצועית.
  • ​נקודת הסיום הקבוצתית הינה גם נקודת פתיחה לליווי בעלי התפקידים המקימים פרויקטים, באופן קבוצתי ופרטני כאחד.

שותפים אסטרטגיים
מ.א. בקעת הירדן, קרן הבקעה, מחלקת רישוי עסקים, החטיבה להתיישבות.

​​משתתפים: אנשי ייט"ב המעוניינים לקחת חלק בעשייה קהילתית 
יישוב: ייט"ב
היקף התוכנית: 

מטרות התוכנית
  • ביסוס תפיסת מנהיגות והובלה בקרב המשתתפים
  • הכשרה ומתן כלים לעשייה חברתית-קהילתית-ציבורית
  • יצירת קבוצת עמיתים מתוך הישוב, עם פוטנציאל לשיתופי פעולה ועבודה יחד
  • ​היכרות עם ניהול היישוב והמועצה האזורית

פעילויות בתוכנית
7 מפגשים של 5 שעות אקדמיות בכל מפגש הכוללים למידה, עבודה קבוצתית ומפגשים עם בעלי תפקידי במועצה אזורית בקעת הירדן ובחטיבה להתיישבות

הישגים ותוצאות
  • יש ערך רב ליצירת קבוצה יישובית העוסקת במיפוי אתגרים וחשיבה על עשייה לחיזוק קהילתיות
  • חיבור של חברי ועד האגודה לצורך הבנה שלהם את קולות השטח, למידה וחיבור לכלי ניהול קהילתיים
  • למידה משמעותית בזכות חיבור בין תיאוריה לדוגמאות מהשטח 
  • ​רוב המשתתפים הציבו לעצמם יעד של מעורבות קהילתית ועשייה

שותפים אסטרטגיים
מועצה אזורית בקעת הירדן, החטיבה להתיישבות
​​​משתתפים: עובדי הוראה בתפקידי הדרכה של מחוז צפון במשרד החינוך
יישוב: במרכזי פסג"ה של יישובי מחוז צפון
היקף התוכנית: 5 קבוצות, 120 מדריכים​

מטרות התוכנית
  • פיתוח זהות אישית ומקצועית (תפיסת תפקיד)
  • כניסה לתפקיד המדריך
  • היכרות עם תפקיד המדריך כמאמן/מנטור
  • פיתוח כישורי ומיומנויות מנהיגות והדרכה
  • אבחון צרכי הדרכה אבחון: צרכי המודרכים, הקשבה אמפתית 
  • עבודה עם שותפי תפקיד 
  • התמודדות עם אתגרי ההדרכה (התנגדויות) 
  • ​תקשורת מקרבת והיבטים חברתיים רגשיים בהדרכה

פעילויות בתוכנית
  • למידת עמיתים
  • סימולציה
  • חקר הפרקטיקה
  • ​תצפית

כל הפעילויות מבוססת על צירי התוכן 
תפיסת תפקיד המדריך | המדריך כמנהיג | סמכות אישית ומקצועית | חדשנות פדגוגית | למידה והעמקה בתחומי התוכן בהתאמה לתכני משרד החינוך | מודלים של הדרכה | אנדרגוגיה - משמעות ויישום בעבודת ההדרכה | שיח הדרכה מיטבי | אתיקה | חסמי שיח והתנגדויות

הישגים ותוצאות
  • ​קידום איכות ההוראה וכתוצאה מכך את תחושת המסוגלות והישגי התלמידים. 
  • המדריכים רכשו מיומנויות יסוד, בתוכניות לימודים ובתחומים לימודיים וחינוכיים-ערכיים, על פי הדגשים של משרד החינוך. 
  • ​המדריכים הוכשרו ללוות ולחזק את ההוראה המקצועית של הצוותים החינוכיים בהתאם לתוכנית הלימוד ולצרכי בית הספר

שותפים אסטרטגיים: משרד החינוך

​​​משתתפים: 15 מנהלות מרכזי גיל רך בחברה הדרוזית הצ'רקסית 
יישוב: כלל היישובים הדרוזים והצ'רקסים
היקף התוכנית: 180 שעות חודשיות, במשך שנתיים​

מטרות התוכנית

  • שיפור מיומנויות ניהול
  • פיתוח וקידום המענים הניתנים במג"ר
  • ​בניית ממשקי עבודה ושותפויות

פעילויות בתוכנית
השתלמות קבוצתית
"סל שעות לפיתוח המג"ר" שבו כל מנהלת יכלה לבחור איך לנצל את השעות שלה: ליווי אישי / סדנאות / ישיבות צוותיות

הישגים ותוצאות
  • חיזוק המנהלות כקבוצה וכל אחת באופן אישי
  • ​קידום תחום הגיל הרך ברשויות ואיכות המענים הניתנים במג"ר

שותפים אסטרטגיים
משרד השיכון, רשויות היישובים

משרד העבודה - הכשרת רכזי תעסוקה של החינוך היוצר 
  • לקוח:
  • יישוב:
  • היקף התוכנית:
  • מטרות התוכנית:
  • פעילויות בתוכנית:
  • ​הישגים ותוצאות:​

​​​​​משתתפים: 15 מנטורים לתלמידים במערך הדיגיטל הלאומי 
יישוב: היברידי - רחבי הארץ
היקף התוכנית: שנתיים​

מטרות התוכנית

  • הקניית מיומנויות ליווי והנחיה - להכשיר את המנטורים במיומנויות הדרכה מותאמות לעולם התלמידים, תוך דגש על רגישות, אמפתיה והקשבה.
  • הקניית כלים להבנת צרכי התלמידים והבנת האתגרים החינוכיים בעידן הדיגיטלי.
  • פיתוח כלים לפתרון בעיות - להקנות יכולות לזיהוי קשיים, תכנון, וליווי יזמות דיגיטלית בקרב תלמידים.
  • חיזוק תחושת השליחות והמשמעות - המנטורים כדמות חיובית ומשפיעה בתהליך ההתפתחות המקצועית והאישית של התלמידים.
  • פיתוח יכולת להעצמת תלמידים - לזהות ולהעצים את הכישורים הייחודיים של כל תלמיד, ולסייע להם לבנות ביטחון ויכולת מובילות.

פעילויות בתוכנית   
מבוססת שני צירים תוכן: הכשרת מנטורינג וליווי תהליך החניכה (סופרויז'ן)

הישגים ותוצאות
העצמת אנשים בעלי כישורי הקשבה, רגישות ומחויבות חברתית והכנתם לתפקיד של מנטורים איכותיים עבור תלמידים. 
פיתוח מקצועי - כלים להנחיה, תמיכה, והכוונה אישית המותאמים לצרכי הנוער כיום, מתוך הבנה מעמיקה של האתגרים העומדים בפני התלמידים, בהיבטים מקצועיים, חברתיים ורגשיים. 
המשתתפים מגלים את הפוטנציאל האישי שלהם ומקדמים יוזמות בתחום הדיגיטל.

שותפים אסטרטגיים
מערך הדיגיטל הלאומי ​​
Footer Mobile