טופס נייח

אירועים מיוחדים

​סיום התמחות מנהיגות שנה ג' תשע"ז
​איך מסכמים דרך אישית מקצועית ואקדמית של שלוש שנים?
בטכס ארוע הסיום של ההתמחות  במנהיגות בחח"ק.
נפגשנו,  אנשי סגל, סטודנטים ובני משפחה, עם תהליכים מרגשים ומחכימים של כל אחד ואחת מהסטודנטים המסיימים.
כיבד אותנו בנוכחותו  ד"ר ניר מיכאלי, הרקטור אורנים, והנשיאה פרופ' יערה בר-און שלחה מכתב מרגש ומעצים.
היה ארוע מרומם, מרגש, מעורר מחשבה והשראה...

בהצלחה רבה לכל המסיימים.
צוות מנהיגות בחחק​
​​​תואר בחינוך בלתי פורמלי - חינוך חברתי קהילתי

סיום התמחות נוער בסיכון שנה ג' תשע"ז
​בפרידה משנתון ג' התמחות נוער בסיכון במפגש סיום חגיגי ומרגש.
קצת בכינו, קצת צחקנו. אספנו רגעים משמעותיים מהדרך המשותפת, ניסינו
לתמצת חוויות והתנוסיות מרכזיות. נדמה לנו שהצלחתנו...
מאחלים לכן ולכם תגליות ופרחי זהב, בשולי הדרכים ובלב פנימה.

אָדָם חַיָּב / עפרה שונית
אָדָם חַיָּב לִמְצֹא לוֹ בְּתוֹכוֹ
צְרוֹר חַרְצִיּוֹת זָהָב
וּתְכֵלֶת – בְּעֶצֶם הַסְּתָו.
וְכָל חַיָּיו שׁוּרָה
שֶׁל תַּגְלִיּוֹת
כַּמָּה עָמֹק טְמוּנִים אוֹתָם
פִּרְחֵי זָהָב.

​​
​​תואר בחינוך בלתי פורמלי - חינוך חברתי קהילתי
טבע תרפיה
כבכל שנה יוצאים סטודנטים משנה ב מהתמחות נוער בסיכון יומיים לחוף הבונים לפעילות טבע תרפיה:
​במסגרת הלימודים בחוג לחינוך חברתי קהילתי  מתקיימת מידי שנה  פעילות טבע תרפיה לה שותפים הסטודנטים הלומדים במסלול לטיפול בנערים ונערות בסיכון.
"גישת הטבע תרפיה מציעה זווית התבוננות חדשה, כזו המתייחסת לאדם כאל מיקרוקוסמוס שלם, כזה אשר נמצא במערכת יחסים וקשר לא רק עם "עצמו הפנימי" (inner self) ובני אדם אחרים אלא גם עם תרבות, נוף, בעלי חיים וצמחיה, עם המערך השלם, עם עצמו ועם העולם, באחדות אחת" (ברגר, 2004)

הפעילות עם הסטודנטים התקיימה בחוף הבונים, נמשכה יומיים וכללה סדנאות לימודיות ולינה בחוף הים.
בסדנאות עסקו הסטודנטים ברכישת כלים טיפוליים וחינוכיים במרחב הפתוח בטבע. הלמידה ההתנסותית אפשרה להם  חוויה ולמידה בדרך אחרת  והכרות עמוקה יותר עם עצמם ועם סטודנטים אחרים,  הלמידה הצריכה התמסרות לתהליך וגמישות על מנת להרוויח את החוויה והלמידה במלואן.

אנו מאמינים כי התנסות לימודית זו תאפשר להם בעתיד, כאשר יחנכו ויטפלו בנערים ונערות בסיכון, כלים טיפולים וחינוכיים נוספים ומיומנויות רלוונטיים לעבודתם. לקיחת סטודנטים לזירה לא פורמלית מאפשרת להם לזהות כוחות שאינם באים לידי ביטוי בכיתה, דבר שילמד אותם להצליח עם נערים בסיכון איתם יעבדו בעתיד.   
​​​תואר בחינוך בלתי פורמלי - חינוך חברתי קהילתי
​אקטיביזם חברתי במסגרת ההתמחות במנהיגות וניהול
​המפגש השני מתוך סדרת המפגשים בתשע"ז בנושא: אקטיביזם חברתי במסגרת ההתמחות במנהיגות וניהול.
נושא המפגש היה: אתגרי האקטיביסטים.
​אקטיביזם חינוכי - לימודי חינוך בלתי פורמלי

סיכום של סטודנט שהשתתף במפגש:
במפגש השתתפו ליה נרגד מקימת "המשמר החברתי" וחן אריאלי יור האגודה למען הלטה"ב.
ליה וחן שיתפו מתוך העשייה האקטיביסטית הגדולה של שתיהן כל אחת בתחומה, אבל בצורה מעוררת השתאות לנוכח השגיהם הבלתי מבוטלים של העשייה האקטיבסטית אל מול האתגרים. הדבקות במשימה והדרכים היצירתיות מאוד שבהן השתמשו בכדי לקדם את האג'נדה של הארגונים שהן עומדות בראשן.

בחלק השני של המפגש ליה וחן הציגו בפנינו פרוייקט מעניין מאוד שצמח מתוך הכרות רבת שנים שלהן בעשייה אקטיביסטית באירגונים ועמותות שונות, שמטרתו היא זיהוי צרכים, מטרות, ומשאבים של אירגונים מתחומים שונים ולנסות ביחד לרתום את המשאבים של ארגונים שונים בכדי לייצר התייעלות, שלם שהוא גדול מסך חלקיו על מנת להגדיל את האפקטיביות של כל ארגון וארגון.

בנימה אישית אני חייב להגיד שההשפעה הגדולה שאני הרגשתי בשעור שלאחר מכן ובשיחות שקיימתי עם חברי סביב הנושאים שעלו במפגש כמו הוואקום העצום שהשחקן השילטוני משאיר לאותם אירגונים להכנס לתוכם ועד להאם ניתן בכלל להגיע לצדק חברתי שיכול לחבר סביבו את כולנו, כזה שיהיה מנותק מאג'נדה פוליטית כזאת או אחרת.

סיכום של סטודנטית שהשתתפה במפגש:
סדנת האקטיביזם השנייה הייתי משמעותית מאוד עבורי. המפגש עם שתי נשים אקטיביסטיות היה מעורר השראה ומעניין מאוד, הוא אפשר חיבור בין החומר התיאורטי שנלמד במסלול לבין העשייה האקטיביסטית והחינוכית בשטח. 
כמו כן, אני חושבת שאם לא הייתה לי את ההזדמנות להחשף לסיפורם האישי של נשים אלו במסגרת החוג סביר להניח שלא הייתי נחשפת אליהם בעתיד, וזו זכות גדולה. 
הסדנה 'הפילה' אצלי הרבה אסימונים ובעיקר עוררה אצלי נקודות למחשבה שליוו אותי לאחר הסדנה ובהמשך השבוע. היא הביאה אותי לחשוב האם אני מתחברת לתחומים אלו, אם כן אז באיזה אופן? האם אני רואה את עצמי כאקטיביסטית? האם אני קמה ומשנה דברים שמפריעים לי ומציקים לי? ובעיקר הביאה אותי למסקנה משמחת שיש איזו נקודה של אור, יש אנשים שאכפת להם והם פועלים למען החברה הישראלית ולמען שינויים חברתיים משמעותיים. 
אני חושבת שהחשיבות של סדנאות האקטיביזם במסלול למנהיגות וניהול היא גדולה ומשמעותית, המפגש עם אקטיביסטים אשר פועלים בזירות שונות בחברה הישראלית הוא הזדמנות חד פעמית וכמו כן הוא מסביר בצורה הטובה ביותר את מהות המסלול. 

סדנת אקטיביזם בהתמחות במנהיגות וניהול בחחק יצאה לדרך.
4 מפגשים מעוררי השראה המגישים סוגיות מעולם האקטיביזם החברתי ומעמיקים את חשיפה לנושא.
המפגש הראשון התקיים תוך היכרות עם פעולות אקטיביזם חברתיות בהן נטל חלק סגל ההתמחות
ועם עקרונות האקטיביזם החברתי וסוגיו השונים.
אקטיביזם באורנים, בבתי הספר, בשכונות, בסביבה ועם קהילות מודרות.​
​​תואר בחינוך בלתי פורמלי - חינוך חברתי קהילתי
תרבות השיח ברשת: על אילו צרכי התפתחות עונין WhatsApp, פייסבוק ואינסטגרם, ומהם השלכותיהם?

"באינטרנט יכולתי לראשונה לספר דברים אישיים":
האינטרנט כמרחב לקבל מידע ותמיכה רגשית.

יישוב וירטואלי: המקרה של סיירת עמותת סה"ר למניעת אבדנות.
"חורים ברשת": מדוע האינטרנט מחולל התנהגות מסוכנת?
בריונות מקוונת: דרכים אפשריות למיגור התופעה
התמכרות לרשת: מיתוס או מציאות מדאיגה?​
​​ ​תואר בחינוך בלתי פורמלי - חינוך חברתי קהילתי
​סדנת מנהיגות קהילתית ופלורליזם יהודי
לקראת הסדנה ובתחילתה הייתי מאוד סקרנית להכיר סוגים שונים של קהילות, ולהבין מה זה בעצם פלורליזם יהודי. הגעתי עם חוסר ידע לגבי קהילות בפלורליזם היהודי, אלא רק שמעתי על כך בתקשורת שמציגה זאת באופן שלילי ולא התעמקתי בנושא כל כך. הרקע האישי שלי ליהדות הוא מסורתי דתי ועליו התחנכתי מילדותי וכך גם היום, לכן ניסיתי להגיע פתוחה ולהיחשף לדברים חדשים למרות הקושי לחוות מציאות אחרת משלי...
​​​תואר בחינוך בלתי פורמלי - חינוך חברתי קהילתי​​
​קמפוס דרום תל אביב וקמפוס נאות סמדר
בחופשת סמסטר התקיימו שני קורסים מרוכזים, "קמפוס דרום תל אביב" ו"קמפוס נאות סמדר". הראשון הפגיש את הסטודנטים עם החצר האחורית ביותר של החברה הישראלית, מקום שאוסף אליו את כול הסבל, המצוקה והזעם שקיימים בחברה הישראלית, השני לקח את הסטודנטים בעדינות ובשקט, רחוק אל תוך המדבר המתעורר בחורף, למקום בו התקבצו אנשים שמנסים לבנות חיים משותפים המבוססים על הטוב ביותר שיש בנפש האדם. מה יכול להיות הקשר בין שתי חוויות הפוכות כל כך ואיך כל זה מתקשר להכשרת אנשי חינוך.

את התשובה ניתן למצוא אולי במשפט שנמצא בטקסט של קרישנמורטי (בספרו מכתבים לבתי הספר) שקראנו בקורס:
"האם אתה עתיד להיעשות אדם בינוני, נטול התלהבות, המסוכסך עם עצמו ועם העולם? זו שאלה רצינית שעליך להציג לעצמך האם תוכל ישות אנושית מרוכזת בעצמה, תוקפנית ותחרותית כזאת ליצור סדר מחודש, אחר, במציאות שלנו בחיינו?"
כל שאיפה ופעולה לשינוי חברתי וחינוכי שתצא מנפש שאינה שקטה, שאינה ערה לעצמה ולסביבה ושפועלת מתוך ולמען צורך אגואיסטי רק תוסיף אומללות וכאב בעולם. לכן שני הקמפוסים האלו שנראים כביכול מנוגדים אחד לשני אינם אלא משלימים זה את זה בתנועה אחת של למידה והתפתחות תמידית לאורך כל החיים. ​​
Footer Mobile