טופס נייח

מנהיגות, נוער וקהילה

התרומה של החינוך הבלתי פורמלי לנוער בפרט ולחברה בכלל היא משמעותית מאוד. בני נוער המשתתפים במסגרות חינוך בלתי פורמלי, מראים עלייה בתחושת מסוגלות, הישגים לימודיים, פיתוח מיומנויות אישיות וחברתיות ותחושת רווחה אישית גבוהה יותר ביחס למי שאינם משתתפים במסגרות אלה. כמו כן קיים קשר בין השתתפות בפעילות בלתי פורמלית בנעורים לבין מדדי הצלחה בחייהם כבוגרים, בתחומי השכלה, תעסוקה, הגשמה עצמית ועוד. זאת עובדה שבוגרי מערכות של חינוך בלתי פורמלי גדלים להיות אזרחים יותר מעורבים, יוזמים ותורמים, שהינם חשובים ביותר לאיתנותה של החברה. 

תואר ראשון בחינוך - חינוך חברתי קהילתי
מטרת ההתמחות 
מטרת ההתמחות היא להכשיר אנשי ונשות חינוך הרוצים לפעול בתחום החינוך הבלתי פורמלי, אשר רואים במרחבים החינוכיים והקהילתיים כמקומות להובלת שינוי חברתי (המנהיגות כפעולה המייצרת השפעה זאת, כדי לקדם צדק חברתי, לחזק סולידריות ולחבר בין אנשים.

למי מיועדת ההתמחות?
אנחנו מחפשים אנשים המאמינים בחינוך הבלתי פורמלי כמרחב לחינוך משמעותי, אשר ישתלבו בארגונים חינוכיים ובעשייה במרחב הקהילתי. גם אם מעולם לא שמעתם על חינוך בלתי פורמלי, כאן תכירו, תלמדו ותתאהבו בתחום!
בנוסף, התכנית מיועדת גם לאנשים העובדים כבר* במסגרות חינוכיות, חברתיות או קהילתיות. לכם אנו מציעים תכנית ייחודית המאפשרת לשלב עבודה עם לימודים במסגרת תכנית מל"ח

דגשים בתהליך ההכשרה על פי שנות הלימוד
  • שנה א' - קורסי מבואות: יצירת תשתית מושגית/תיאורטית במטרה להכיר את עולם החינוך הבלתי פורמלי, הן כמסגרת ארגונית והן כגישה חינוכית.
  • שנה ב' - מתיאוריה לפרקטיקה: חיבור בין העולם התיאורטי לפעולות מעשיות: למידה של כלים להובלה חינוכית וחברתית, כלים לפיתוח מנהיגות, הכרות מעמיקה עם סוגיות חברתיות וחינוכיות של בני נוער בפרט והחברה הישראלית בכלל, העמקה במאפייני עולם הנוער והצעירים, כלים להנחיית קבוצה. עוד מתמקדת שנה זו בליווי ההתנסות המעשית במסגרות של חינוך בלתי פורמלי.
  • ​שנה ג' - גיבוש הזהות החינוכית והכרות מעמיקה עם המרחב הקהילתי: קורסים המתמקדים בהכרות עם הקהילה כמרחב לעשייה חינוכית וחברתית, דגש על פיתוח חזון חינוכי ערכי וזהות חינוכית מובחנת, בניית אופק התפתחותי לצמיחה כאנשי מקצוע בתחום, והמשך ליווי ההתנסות המעשית.

במה אנחנו מיוחדים מחוגים או תכניות דומות הקיימות בארץ?
  • דגש על קבוצת לימוד איכותית ומגובשת 
  • הנחייה אישית דו- שבועית לכל סטודנט במשך שנתיים מטובי אנשי המקצוע
  • התמקצעות בעבודה בזירה קהילתית 
  • קבלת תעודת מנחה קבוצות חינוכיות ומקדם חוסן במסגרות חינוך וקהילה.
  • ​התנסות מעשית בעבודה בשטח - בתשלום: כדי לקבל תעודת עובד חינוך, משתלב כל סטודנט בעבודה מעשית בשטח, על פי בחירתו והעדפותיו. אנו מכוונים את הסטודנטים למקומות התנסות המאפשרים עבודה בשכר לצד הלימודים במכללה. 

מה מקבלים בסיום הלימודים בתכנית?
  • תואר ראשון (B.Ed) בחינוך חברתי-קהילתי
  • תעודת עובד חינוך
  • אפשרות כדאית במיוחד לתואר ראשון+תעודת הוראה בחוג נוסף שנלמד במקביל ללימודים בחוג לחינוך חברתי. 
  • תעודת מנחה קבוצות חינוכיות
  • ​תעודת מקדם חוסן במסגרות חינוך וקהילה (בהשלמת מקבץ קורסים מחייב)

איפה ניתן לעבוד בסוף התואר?
אפשר לעבוד כמדריכים, רכזים, מנהלים, מפתחי הדרכה, מרכזי תחום, מובילים, מנחים בשלל מסגרות:
  • בתי ספר
  • מחלקת נוער ברשות המקומית
  • מסגרות חינוך בלתי פורמלי (תנועות נוער, ארגוני נוער)
  • מרכזים קהילתיים-מתנסים
  • חינוך חברתי במרחב הכפרי
  • מכינות קדם צבאיות
  • שנת שירות
  • עמותות, ארגונים ומיזמים חברתיים וחינוכיים
  • ​עמותות ציבוריות או קרנות פרטיות המפעילות תכניות חינוכיות ו/או חברתיות (למשל: הג’וינט, קרן רש”י, קק”ל, המועצה לשימור אתרים, קרן קרב)​
Footer Mobile