ראש החוג לחינוך
מרצה בחוגד"ר הלל וורמן מרצה במכללת אורנים בתחומי הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך, חינוך אזרחי וחינוך בלתי פורמלי. בהוראתו ובפעילותו באורנים הוא מבקש לקדם הכשרת מחנכים משמעותית וחדשנית שאינה מסתפקת בהקניית תיאוריות על חינוך אלא מבקשת לפתח זהות חינוכית ערכית ומחויבות לשיפור ממושך על פני שנים רבות של מערכת החינוך הציבורית בישראל. לשם כך מקדם במכללת אורנים הכשרה המעודדת סטודנטים לחרוג מזהות המורה של תחום דעת, לחשוב יצירתית על חינוך, לערער על הנחות יסוד והרגלים, ליזום פרויקטים חינוכיים מקוריים המשנים את פני המכללה, היישוב ובתי הספר. אחד מיוזמותיו של הלל הנו החוג לחינוך. ספרו האחרון יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2013: "אזרחות בין השורות – מבט ביקורתי על לימודי האזרחות בישראל". כמה מהרצאותיו ניתנים לצפייה באתר יוטיוב.
מרצהמרצה בהכשרת מורים, חברת צוות בתכנית להכשרת מנהלי בית ספר, המכללה האקדמית אחווה ואבני ראשה. פועלת לטיפוח חשיבה ביקורתית חברתית על המציאות הקיימת ולטיפוח ההיבטים הרגשיים במרחב הבית ספרי. בעבר ניהלה תיכון לבני נוער בעלי קשיים נפשיים, במסגרת המדרשה באורנים ניהלה תכנית קדם צבאית לנוער בסיכון. אילנית בוגרת תכנית עמיתי צדק, בממזרח שמש, תכנית להכשרת מנהיגות יהודית חברתית וכן בוגרת בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. כיום דוקטורנטית וחוקרת סובייקטיביות מעמדית בבית ספר אליטיסטי.
מנהל הגן הבוטני באורניםמנהל הגן הבוטני במכללת אורנים ומרצה בנושאי טבע, סביבה, אקולוגיה וחינוך סביבתי. גדל בגבעות שער העמקים ואורנים ומאז לא מפסיק להביט ולהתפעם מהיופי שבצמחים ובבעלי החיים וההזדמנויות שהם מעניקים לנו ללמוד על העולם וללמד אחרים.
אנתרופולוגיה, חינוך, אקולוגיה ומדיטציה.דניאל חי וחקר שנה בקרב חברת ציידים-לקטים ביערות דרום-הודו. מחקריו מתמקדים בתודעה (אפיסטמולוגיה), סביבה וחינוך. הצטרף לתוכנית להכשרת מורי יער במכללת אורנים ב- 2021 כשבמקביל הוא מלמד בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן ובבית הספר ללימודי הסביבה באוניברסיטת ת"א. דניאל מעורב בחברת הזנק בתחום ה- Digital Health. הוא מקדיש חלק משמעותי מזמנו להתנסות והוראה של מסורות שונות של מדיטציה. לדניאל תואר שלישי באנתרופולוגיה, תואר שני בארכיאולוגיה פרהיסטורית ותארים נוספים בהיסטוריה והוראה. דניאל לוקח חלק בשינוי לימודי הסביבה במערכת החינוך ובליווי בתי-ספר המצויים בתהליכי התחדשות פדגוגית.לאתר ההרצאות הפתוחות שלי
מרצה ד"ר גלעד גולדשמידט, מורה ומחנך, חוקר ומרצה במכללות מורים על הנושאים: חינוך ולדורף (אנתרופוסופי), חינוך אלטרנטיבי וחינוך בהשראה רוחנית, מלווה בתי ספר בהשראת חינוך ולדורף, מחבר מספר ספרי עיון וספרי ילדים.
משורר וחוקר ד"ר יפתח בן אהרון, משורר, חוקר בתחומי התפתחות התרבות והתודעה; מלמד אנתרופוסופיה בקיבוץ הרדוף ובמקומות נוספים ברחבי הארץ.
מדריך קבוצה, מוביל סיורים לימודייםאיש חינוך, בעל תואר שני בהיסטוריה מאוניברסיטת חיפה.בוגר תנועת הנוער 'השומר הצעיר' וחלק מקהילה חיפאית של אנשי חינוך פעילים חברתיים, המבקשים בעקבות 'מחאת האוהלים' של קיץ 2011, להגביר מעורבות בני נוער וצעירים בסוגיות הבוערות בחברה הישראלית ובעיצוב אופייה ודמותה של החברה הישראלית.עמיר אחראי על תחום פיתוח התוכן וההכשרות ב-'פרדס' - מרכז לחינוך ערכי עבור בני נוער ומחנכים. מדריך ותיק בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, מדריך קבוצה במסלול הצבאי של הנח"ל ומדריך קבוצת סטודנטים מצטיינים במכללת אורנים.בחוג לחינוך ירכז עמיר את הסטודנטים לכדי קהילה לומדת, על ידי הצמחת המרכיבים הבלתי פורמליים בפעילות סטודנטיאלית ופיתוח אמירה החינוכית-חברתית אישית של כל סטודנט.
מרצה על הגות חינוכיתעורך כתב העת 'הד החינוך'.ראש המכון 'במחשבה תחילה' לפילוסופיה ולחקר הפרקטיקה וחבר סגל בכיר במרכז מנדל למנהיגות חינוכית.כותב ומרצה בנושאי אתיקה, ערכים ופילוסופיה של החינוך, המתקיימים במיטב אוצרות הרוח של האנושות בפילוסופיה, ההיסטוריה, האמנות, בקולנוע והמדע.פועל בשיטות לימוד מגוונות, קריאת טקסטים, ניתוח יצירות באומנות משדה הציור, הפיסול, המוזיקה, הקולנוע והמדע, שיחה, לימוד בקבוצות קטנות, הנחייה אישית ועוד.מאמין כי החשיפה להגות חינוכית מגוונת והיכרות עם הוויכוחים שבין הגות שמרנית לחתרנות עשויה לשחרר את מחשבתינו ולעודד את התחדשות המערכת החינוכית הציבורית בישראל.
סיורים לימודייםד"ר אסף תורג'מן הנו חבר סגל במרכז מנדל ומנהל מטעמם תוכניות למנהיגות ויזמות חברתית-חינוכית באיזור הצפון. במסגרת זו הוא מכנס מנהלים ואנשי חינוך בכירים לסמינרים העוסקים בפיתוח חינוך משמעותי בישראל. במחקריו עוסק בתאוריה פוליטית, מחשבה מדינית ופילוסופיה יהודית. בחוג לחינוך ינהל אסף מסעות לימודיים למרחבי חינוך משמעותיים על מנת ללמוד את משנתם ולהרחיב את רשת הקשרים החינוכיים של הלומדים בחוג.
מרצהבוגר של ביה"ס מנדל למנהיגות חינוכית, הקים ומנהל את ביה"ס הדמוקרטי משעולים בעתלית. מפגין באורח מעשי כיצד מערכת החינוך יכולה להתנהל אחרת. מונע מתוך תחושת אחריות כלפי תיקון מערכת החינוך ודרכה את החברה.
פיתוח קשבד"ר סופי ברזילאי, חוקרת ומתרגלת מדיטציה למעלה מעשרים שנה ופועלת לשלב אורח חיים של קשב פנימי בתהליכים חינוכיים בבתי ספר ובהכשרות של מחנכים. יוזמת ומפתחת השתלמות של "מודעות קשובה" (mindfulness) במשרד החינוך. בחוג לחינוך תנהל סופי את מרכיב הקשב, בה תתרגל עם הסטודנטים הפניית המבט פנימה, מחקר עצמי ובדיקת ההרגלים הסמויים המניעים אותנו מבלי שנשים ליבנו לכך.
מנחה יוזמותנווד, אמן שחמט ויזם חינוכי חברתי. בעל כשרון נדיר להניע אנשים, ארגונים ואף ערים שלמות לצמוח ביוזמות חינוכיות 'פורצות תבניות' שהנן מלהיבות ומפתיעות. אחד מהפרוייקטים המוכרים שלו היא הפיכת טבריה למעצמת שחמט תוך עידוד בתי ספר, העיריה וקניוני מסחר לשתף פעולה לפעילות חינוכית עירונית פורצת דרך. בחוג לחינוך מלווה אסף את הסטודנטים במימוש חלום חינוכי עצמאי משל עצמם. הסטודנטים יפתחו רעיון, יגבשו את תפיסת העולם מאחורי הרעיון ואסף ינחה אותם צעד אחר צעד כיצד לממש את הרעיון בתוך מכללת אורנים או סביבתה. מטרתו של אסף היא הפיכת הסטודנטים ליזמים חינוכיים מקוריים, פורצי תבניות ומעשיים.
מועדון דיבייטינגאלופת עולם ואלופת אירופה בתחרויות סטודנטים בדיבייטינג. משמשת כמאמנת מועדון הדיבייט באוניברסיטת בן גוריון, מרצה בתחומי הרטוריקה והעמידה מול קהל במכללות ספיר ואורנים, במשטרת ישראל, צה"ל, משרד החוץ, משרד רה"מ ועוד. בחוג לחינוך תנהל ענת מועדון דבייטיניג בו ילמדו הסטודנטים לדון, לחשוב ולשכנע בנושאים השנויים במחלוקת בתחום החינוך. בכוונתה לתמוך בתהליך של פיתוח מועדוני דבייטינג באורנים כחלק מההכשרה של מחנכים כיזמים פעילים ומשפיעים.