ראשת התכנית חינוך לגיל הרךבעלת תואר שלישי מהחוג למידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בוגרת מחזור א' של תכנית הפוסט דוקטורט במכון מופ"ת במסגרת התכנית חקרה תהליך שינוי שעוברות מנהלות במעונות יום.מלמדת בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון ובתואר השני במכללה האקדמית אורנים ובמכללה האקדמית גורדון. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים הנוגעים לגיל הרך וביניהם: סיפורי המקרא בגן, מדיניות חינוכית בגיל הרך, עבודת צוות בגני ילדים ומחקר איכותני. מחקריה מתמקדים בזהותן של מחנכות בגיל הרך. עבדה שנים רבות כמפקחת על גני ילדים מטעם משרד החינוך במחוז הצפון וכיום נותנת השתלמויות לגננות במרכזי הפסג"ה ומשמשת כיועצת מדעית של גן בניסוי בעיר מעלות.
בעלת תואר שני מתוכנית שוורץ באוניברסיטת העברית ודוקטורט בפסיכולוגיה חינוכית והתפתחותית מאוניברסיטת ורנה. עבודת הדוקטורט שלה עסקה בהשפעת העמדות והאמונות של מטפלות חינוכיות על ההתפתחות הרגשית-חברתית של תינוקות במעונות יום. בנתה תכנית הדרכה ייחודית לצוותים המטפלים בתינוקות במעונות היום "דרך הקשר". עבדה לאורך שנים כמדריכה במעונות יום של החברה למתנ"סים. מלמדת הדרכה לגיל הרך בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית.
מרצה בכירה, מלמדת במכללת אורנים (בתואר ראשון ושני בגיל הרך) ובאוניברסיטת חיפה (בתואר שני בהתפתחות הילד) קורסים העוסקים בפסיכולוגיה התפתחותית, ילדים בסיכון, קשיים ועיכובים בהתפתחות, אוטיזם, וכלים מחקריים-התפתחותיים.מנחה סטודנטים לעבודות גמר ולתזות. מחקריה מתמקדים בקשר מטפל–ילד, בעיקר בהקשר של ילדים עם צרכים מיוחדים. חוקרת את התרומה של התפיסות והייצוגים של ההורה או המחנך כלפי הילד, להתנהגותו כלפיו. לצד חקירת תרומת הקשר בין המטפל לילד להתפתחות הילד. מושגים וכלים מחקריים מרכזים בהם היא עוסקת כוללים: התקשרות, זמינות רגשית, תובנה הורית, קלאס, השלמת ההורה עם אבחנת הילד, ואמביאנס.
מרצה בכירה, בעלת תואר שני מהתוכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה ודוקטורט בהתפתחות האדם מאוניברסיטת קורנל. עבודת הדוקטרט שלה עסקה ביחסי התקשרות במבוגרים צעירים. מלמדת פסיכולוגיה התפתחותית וקורסי מחקר בתואר הראשון והשני במכללה האקדמית אורנים ובאוניברסיטת חיפה. עוסקת במחקר של מערכות יחסים קרובות לאורך מעגל החיים והשפעתן על בריאות, תפקוד ומיטביות נפשית.
בעלת תואר שלישי מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני וסיימה תואר ראשון בעבודה סוציאלית. מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה. תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: האחד, שינה אצל ילדים ומבוגרים והשני, פיתוח אקלים מיטבי בגן הילדים.עבדה כמפקחת על מעונות יום של ויצו. כיום דינה עובדת גם כמדריכה ויועצת במסגרות חינוכיות לגיל הרך, מדריכה השתלמויות של גננות דרך מרכזי פסגה של משרד החינוך. בנוסף, עוסקת בתכנון, בנייה והדרכה של תכניות התערבות המיועדות לקדם אקלים מיטבי במסגרות חינוכיות לילדים בגילאי 0-6, מטעם משרד החינוך ומשרד הרווחה.
בעלת תואר גננת בכירה מסמינר הקיבוצים בתל אביב, תואר ראשון במוסיקולוגיה ותארים שני ושלישי מבית הספר לחינוך יהודי בפקולטה לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. מלמדת בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון ובתואר השני במכללה האקדמית אורנים וכן בתואר הראשון במכללות אפרתה וחמדת הדרום. מחקריה בגישה האיכותנית מתמקדים בטקסים במסגרות החינוך, בחינוך חרדי בגיל הרך, במגדר בחינוך, בגישות להוראת מקרא, בחקר הפרספקטיבה של ילדים צעירים ועוד.עבדה במשך שנים במסגרת משרד החינוך כגננת, כמדריכת גננות וככותבת תוכניות לימודים במקרא ובתרבות יהודית, וכן הדריכה בגני תל"י (תגבור לימודי יהדות) וניהלה מספר שנים את אגף הגיל הרך בקרן תל"י.
פסיכולוגית התפתחותית מומחית ומרצה באורנים בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון והשני. עבודתה מתמקדת בהתפתחות רגשית בגיל הרך ובהקשרים המשמעותיים בחייהם של הילדים. היא מדריכה הורים, צוותים טיפוליים וחינוכיים, וכן עוסקת בטיפול בילדים והוריהם. מחקרה לתואר השני בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה עסק בקשרים בין תינוקות צעירים ואימהותיהם הבאים לידי ביטוי ביכולת של האימהות להשתמש בשפה מנטלית, המתייחסת לעולמו הפנימי של התינוק ובתקשורת התינוק יוצר עימה. את התואר השלישי קיבלה מאוניברסיטת ליידן (Leiden) בהולנד עבור מחקר שעסק בהשפעה ארוכת השנים של טראומת השואה בגיל הרך על התמודדות פיסיולוגית במצבי לחץ של בנות הדור הראשון לשואה ובנותיהן (דור שני). בעבודתה כמרצה במכללה רואה חשיבות רבה לבניית זהות אישית ומקצועית אצל אנשי הטיפול והחינוך ולהבנת חשיבותם בהתייחסות רגשית מותאמת ובטיפוח קשרים עם ילדים והוריהם.
מרצה ומדריכה פדגוגיתבעלת תואר שלישי מבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן, תואר שני במסלול התפתחות הילד וייעוץ לגיל הרך באוניברסיטת בר אילן, ותואר ראשון במסלול ההכשרה לגיל הרך באורנים.בעבר עבדה כגננת וכיום מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים בתחום הגיל הרך במכללת אורנים. קורסים העוסקים בנושאים: תיווך, אוריינות, ניהול מסגרות חינוכיות לגיל הרך, ילדים ומסכים ועוד, אשר בחלקם נעשה שימוש בקורסי mooc . בנוסף מנחה סדנת סטאז' לגננות ולימדה קורס של גננות מתחילות.כיום עוסקת בהשפעות המדיה בגיל הרך.
בעלת תואר שלישי מהחוג לחינוך באוניברסיטת חיפה במגמת ייעוץ והתפתחות האדם. מדריכה פדגוגית בבית הספר היסודי ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך במסלול לבית הספר היסודי, העל יסודי, בתוכנית לתואר שני בהוראה ובתואר השני לגיל הרך במכללת אורנים. מנחה עבודות גמר במסגרת התכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה. במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר ובפיתוח של אינטראקציות איכותיות בגני ילדים במגזר הערבי.
Mila Schwartz is Associated Professor in Language and Education and a Head of Language Program (MEd) in Oranim Academic College of Education.
She received her first degree from the Pedagogical State University of Saint-Petersburg in Linguistics and Literature. She completed an MA and a PhD in the University of Haifa in Learning Disabilities and Literacy Development among Bilingual and Trilingual Children, conducted her Post-Doc studies in Ben-Gurion University, Israel (the Kreitman Foundation Fellowships), and in Ontario Institute for Studies in Education of University of Toronto.
Her research interests include studying language policy and models of early bilingual education; linguistic, cognitive, and socio-cultural development of early sequential bilinguals; family language policy; and bilingual teachers' pedagogical development. In this research her focus is on two unique populations: second generation Russian-Hebrew speaking immigrants from the former Soviet Union and Arabic and Hebrew-speaking children enrolled in bilingual bi-national education in Israel. She managed many research projects and published over 60 empirical papers in peer-reviewed scientific journals and book chapters.
בעלת תואר שלישי מהחוג לפסיכולוגיה בתחום פסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת חיפה ותואר שני מהחוג לניהול מערכות חינוך במוקד לגיל הרך מאוניברסיטת חיפה ותואר ראשון במדעי התנהגות באוניברסיטת בן גוריון,מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך לגיל הרך במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה ומנחה עבודות גמר בתכנית בינלאומית בהתפתחות הילד. עבדה בעבר כרכזת הפעוטונים במ.א משגב וכמפקחת על מעונות יום של ויצו. תחומי מחקרה מתמקדים בהיענות רגשית של מטפלות במעונות יום ובשיפור אקלים חינוכי במעונות היום בישראל. כיום במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר, בתכנון, בנייה והדרכה של תכניות התערבות המיועדות לקדם אקלים מיטבי במסגרות חינוכיות לילדים בגילאי 0-3 מטעם המרכז לחקר התפתחות הילד באוניברסיטת חיפה.
ראשת התוכנית לייעוץ חינוכי (מרצה בכירה), מרפאה בעיסוק בתואר ראשון בהתמחות בפסיכופתולוגיות בגיל הרך ופסיכולוגית פיזיולוגית בתואר שלישי שהתמקד בחקר המוח והשפעותיו של לחץ כרוני ( הזנחה והתעללות) על ההתפתחות המוקדמת. היא חוקרת הורות ואת הקשר הורים- ילדים / הורים- מורים/יועצים ואת השפעותיהם של לחץ תשישות ושחיקה על תפקודם של אנשי חינוך (מורים ויועצים). תפקיד היועצ/ת החינוכי/ת נמצא במוקד המחקר שלה בהקשרי משמעות, מיומנויות, זהות, תפיסת מסוגלות וכו.
ראשת החוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ואחראית על הפורום למאבק בגזענות וחינוך לסובלנות במכללת אורנים, בעלת תואר ד״ר מאוניברסיטת באת באנגל. . נושאי מחקרה: סיכון וחוסן בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, שילוב והכלה, השמעת קולם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, השמעת קולם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, אוריינות לשונית ומיטביות לקראת המעבר לכיתה א',התפתחות זהות המורה, רב תרבותיות וחינוך לשלום ומחקר - בין תרבותי. היא מעורבת בפרויקטים בינלאומיים עם אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת וולש בארה״ב וכן עם אוניברסיטת אליס - סולומון בגרמניה .בימים אלה עורכת מחקר משותף עם ד״ר לורה סיגד ראשת התוכנית לחינוך והדרה תואר שני באורנים ועם חוקרות מאוניברסיטת מונש באוסטרליה העוסק בבחינת חווית הטרור של אוסטרלים וישראלים.
פסיכולוגית ילדים, מתבגרים ומבוגרים, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית של ילדים מאוניברסיטת תל אביב ודוקטורט מאוניברסיטת צפון טקסס ארה"ב בייעוץ ובטיפול בילדים במשחק. מתמחה בשיטות טיפול שונות בהם טיפול במשחק, טיפול קבוצתי, פסיכודרמה , טיפול בטראומה בשיטת חשיפה ממושכת וטיפול זוגי. חזרה ארצה ב 2012 וניהלה את מחלקת הגיל הרך בסמינר הקיבוצים 3 שנים ואז הקימה את התוכנית לטיפול במשחק במכללת אורנים אותה מנהלת עד היום. הרצאותיה כוללות נושאים חינוכיים וטיפוליים שונים בהם: עבודה עם הורים, טיפול במשחק, התערבויות משחק בחינוך, ראיון יעוצי וקליני, הקשר בין הורים לבית הספר וגן הילדים, וטיפול קבוצתי. מטפלת בקליניקה פרטית בפרדס חנה כרכור.
ד"ר הדס ברודי שרודר מרצה בחוג לגיל הרך ובתואר השני לגיל הרך. חוקרת את נושא ההוגנות בחינוך בגיל הרך בדגש על מיומנויות רגשיות חברתיות. עוסקת בסוציולוגיה של החינוך ,פריפריה מול מרכז. מנהלת תכנית הסבת אקדמאיים ומכשירה צוותי חינוך והוראה.
ראש החוגים לאזרחות ולסוציולוגיהחוקר ומרצה בתחומים הבאים: לקויות למידה והפרעות קשב בהקשר תרבותי וחברתי, מגדר ומיניות בחינוך ובתרבות, משחקים בתרבות ובחינוך ומשחוק ההוראה והלמידה, הזיקה שבין מדע בדיוני לבין חשיבה סוציולוגית ופוליטית והמציאות החברתית והתרבותית בת ימינו, ודת, הדתה, חילון וזהויות בהקשר זה. מחקרו הנוכחי עוסק בביקורת השיח הפמיניסטי
מרצהד"ר חיותה ינון מלמדת במכללת אורנים משנת 2007. בעלת תואר שלישי בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בנוסף, היא בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בספרות. מלמדת במכללת אורנים קורסים בתכנון לימודים ובהתפתחות מקצועית של מורים, קורסי מחקר (איכותני וכמותי) ומנחה סדנה לכתיבת עבודות גמר. תחומי ההתמחות והמחקר העיקריים שלה כוללים תכנון לימודים, הערכה חינוכית, משמעות העבודה וחקר קריירות של עובדי הוראה.