טופס נייח

הסגל האקדמי

תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר רותי סגל

ראשת התכנית לתואר שני בהוראת המתמטיקה/הוראת המדעים לבית הספר היסודי

כיהנה כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה במשך 26 שנה, ובתפקיד ציבורי כמדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה מטעם משרד החינוך. בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מדעים בתחום המתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שלישי בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. לימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות. תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה, ושל מורי מורים למתמטיקה, שילוב טכנולוגיה בהוראת מתמטיקה, התפתחותן של קהיליות מורים למתמטיקה.
חברת צוות מחקר בפרויקטים המתקיימים בטכניון: "רמזור למורה" ו- "שילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה",  ובמכון וייצמן: "וידקטיקה" – התפתחות מקצועית של מנחי מורים למתמטיקה על בסיס קטע וידאו מתוך שיעור.​

תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
פרופ' יאיר קארו


פרופ' למתמטיקה אוניברסיטת חיפה – אורנים . תחומי מחקר  עיקריים:
תורת הגרפים, בעיות סכום אפס.
תחומי הוראה כיום -  בתכניות התואר השני להוראת  המתמטיקה והמדעים:
הוראה מאתגרת והוראת חקר של מתמטיקה  – פיתוח חשיבה  - רעיונות מתמטיים לא שגרתיים – הנגשת שאלות פתוחות במתמטיקה למורים בבתי הספר.   
נשיא אורנים 1997 – 2013. 

שירלי מידז'נסקי  
ד"ר שירלי מידז'נסקי

מרצה בכירה, חוקרת ומרצה בתכניות התואר השני ובתואר הראשון.
מנחה סטודנטים בעבודות גמר לתארים מתקדמים.
מומחית בתחום הוראת המדעים והמתמטיקה, חינוך מחוננים ובפיתוח תכניות לימודים יצירתיות וחדשניות. פיתחה מודל ייחודי המשלב למידה מבוססת פרויקטים והערכה לשם למידה. המודל יושם במרכזי מחוננים ברחבי הארץ. בוגרת הטכניון (תואר ראשון בביולוגיה, מסלול ישיר לדוקטורט ופוסט דוקטורט בהוראת המדעים והטכנולוגיה, הטכניון).
זוכת פרס קפלן לחוקרים מצטיינים בתחום החינוך המדעי.
תחומי העניין והמומחיות שלה כוללים: מרחבי הוראה חדשניים, חינוך מדעי, חינוך מחוננים, יצירתיות, מטה-קוגניציה, הערכה לשם למידה השזורה בהוראה ובלמידה, למידת מבוססת חקר ופרויקטים, עיצוב הוראה ולמידה בקורסים מקוונים, מחקר פעולה שיתופי והתפתחות מקצועית של מורים.
פרסמה מאמרים ופרקים בספרים ושותפה בפרויקט בינלאומי ARTIST במסגרת תכנית +ERASMUS של האיחוד האירופי. הפרויקט מתמקד בשיפור ההוראה בקרב מורים למדעים על ידי ביצוע מחקרי פעולה.


ראיד מועלם  
ד"ר ראיד מועלם

ראש החוג למדעי הטבע והסביבה

מרצה בכיר, סיים את לימודיו לתואר ראשון בביולוגיה במכללת אורנים-אוניברסיטאית חיפה, בעל תואר שני בזואולוגיה (M.Sc), , במינהל ומנהיגות במערכת החינוך (M.A) ,  בניהול ובמנהל מערכות בריאות (M.H.A),  תואר ראשון במשפטים (LL.B) ותואר דוקטור (Ph.D) במדעי החיים. כל התארים הוענקו במשפטים על ידי אוניברסיטת תל אביב.
השלים עבודת פוסט-דוקטורט בביוכימיה ב- CNRS בצרפת.
ד"ר מועלם מלמד במכללת אורנים למעלה מ 25 שנה, בתואר ראשון (B.Ed)   הוא מלמד את הקורסים כמו  החי והצומח בבית גידולו הטבעי, גוף האדם, הבריאות שלי, סמינריון בנוירו-חינוך והתפתחות מוחית. כמו כן מלמד בתואר שני (M.Ed) קורסים כמו ,מערכות פיזיולוגיות והיבטים בריאותיים באדם, היבטים התפתחותיים ושיקומיים במוחם של תלמידים בסיכון.
תחומי המחקר והעניין של ד"ר מועלם  כוללים התחום של פיסיולוגיה משווה שבה אני  מתמקד בחקירת המנגנונים הפיזיולוגיים שמקנים לבעלי חיים במדבר את היכולת להיות מותאמים לסביבה קיצונית תוך השוואה לבעל חיים בסביבה של החורש הים תיכוני. כמו כן תחום העניין והמחקר האחר הוא חקר המוח, שבו ד"ר מועלם חוקר השפעת הגורמים כמו תנועה, מוזיקה, שינה ותזונה והשפעתם על היכולת הקוגניטיבית וההתנהגותית של אנשים משלב גיל הרך ועד הגיל השלישי.
לחצו לצפייה בקורות חיים

תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר איריס וגנר גרשגורן


בעלת תואר ראשון שני ושלישי מהמחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים  – הטכניון  בחיפה. מרצה במכללת אורנים בתכנית להכשרת מורים, בתכניות התואר השני של הוראת המדעים לבית הספר היסודי והעל יסודי, מנהיגות בחינוך ובתכנית להכשרת רכזי הערכה. מנחה סדנאות והשתלמויות בנושא של הערכה.  תחומי העיסוק כוללים דידקטיקה, פיתוח אוריינות ככלל ואוריינות מדעית בפרט, פיתוח תכניות לימודים וחומרי למידה, תכנון לימודים ותוכנית לימודים ככלי לארגון הוראה /למידה/ הערכה, תרבות הערכה ומדידה, הערכת תכניות ופרויקטים חינוכיים, הערכה בית ספרית, הערכת ההוראה, בנייה ופיתוח כלי הערכה, פדגוגיה עדכנית במציאות משתנה ועוד.
בעברי הייתי מורה לביולוגיה וכימיה בבית הספר העל יסודי ולמדעים בבית הספר היסודי. שימשתי כמרכזת מדעים ורכזת פדגוגית. שימשתי גם כראש תחום הערכה במרכז לקידום ההוראה באורנים.

תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר ענת לבב-וינברג


מרצה בחוג לחינוך מתמטי באורנים לקראת תואר ראשון ושני. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים מתמטיים ודידקטיים וביניהם: יצירתיות בהוראת המתמטיקה, מתמטיקה בחיי יום יום, יסודות הגיאומטריה ועוד.
בעלת תואר שלישי בחינוך מתמטי ובמחקריה עוסקת בעיקר בנושא היצירתיות המתמטית. בנוסף עובדת גם כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה בביה"ס מנור-כברי שבגליל המערבי.

תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר מירה טנצר


בעלת תואר שלישי בהוראת המדעים מהאוניברסיטה העברית, תואר ראשון ושני בביולוגיה מהטכניון, תואר ראשון בספרות ורב-תחומי ממכללת אורנים.
מרצה במכללת אורנים בתואר הראשון והשני, בחוג לחינוך ובתכניות להוראת המדעים ולתואר שני בהוראה; מרצה במכללת שאנן בתואר שני בחינוך, מרצה לכתיבה אקדמית במכון וייצמן במסגרת תכנית רוטשילד לתואר שני בהוראת המדעים.
תחומי ההתמחות, המחקר וההוראה: מחקר כמותי, שילוב תקשוב בחינוך ובהוראה, כתיבה אקדמית.


תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר חיותה יינון


ד"ר חיותה ינון מלמדת במכללת אורנים משנת 2007.
בעלת תואר שלישי בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בנוסף, היא בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בספרות.
מלמדת במכללת אורנים קורסים בתכנון לימודים ובהתפתחות מקצועית של מורים, קורסי מחקר (איכותני וכמותי) ומנחה סדנה לכתיבת עבודות גמר.  
תחומי ההתמחות והמחקר העיקריים שלה כוללים תכנון לימודים, הערכה חינוכית, משמעות העבודה וחקר קריירות של עובדי הוראה.


תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר ענת קלמר


בעלת תואר שלישי בחינוך מתמטי מאוניברסיטת חיפה.
מלמדת קורסים של חינוך מתמטי בתואר הראשון ובתואר השני במכללה האקדמית אורנים ובמכללה האקדמית גליל מערבי. הרצאותיה מתמקדות בשילוב כלים דיגיטליים בבניית מושגים מתמטיים תוך התייחסות לסביבות פתוחות וסגורות כמעבדות למידה דיגיטליות. מחקריה עוסקים בעיצוב כלים מתוקשבים לפיתוח תובנות מתמטיות, בהתפתחות ידע מורה תוך פיתוח קורס מווק ובפיתוח תפיסה מרחבית באמצעות קיפולי נייר בשילוב תקשוב.
במשך 10 שנים הפיקה תכניות מתוקשבות להוראת מתמטיקה בעמותת סנונית ובעת הדעת. ניהלה את מרכז המורים הארצי למתמטיקה בחינוך היסודי.


תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר ענבל קולושי-מינסקר


ד"ר ענבל קולושי-מינסקר, מאבחנת דידקטית מוסמכת, מרצה ומדריכה בתחום טיפוח הכוונה עצמית בלמידה, קוגניטיבית ורגשית, בפתרון בעיות מתמטיות וכן בתחום הוראה מותאמת בחשבון והוראה מותאמת בקריאה.
בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, תואר שני בחינוך, דוקטורט בחינוך מאוניברסיטת בר-אילן ופוסט דוקטורט ממכון מופ"ת. 


Footer Mobile