טופס נייח

הסגל האקדמי

נורית גור יעיש  
פרופ' נורית גור יעיש

 ראשת התכנית מוסמך בהוראה לביה"ס העל יסודי .M.Teach

בעלת תואר שני מהתוכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה ודוקטורט בהתפתחות האדם מאוניברסיטת קורנל. עבודת הדוקטרט שלה עסקה ביחסי התקשרות במבוגרים צעירים. מלמדת פסיכולוגיה התפתחותית וקורסי מחקר בתואר הראשון והשני במכללה האקדמית אורנים ובאוניברסיטת חיפה. עוסקת במחקר של מערכות יחסים קרובות לאורך מעגל החיים והשפעתן על בריאות, תפקוד ומיטביות נפשית.


אילה צור  
ד"ר אילה צור


מרצה בכירה, תחומי ההוראה מתמקדים במתודולוגיה, עקרונות ההוראה ופסיכולוגיה חברתי-והתפתחותית של גיל ההתבגרות. מרצה בתכנית המוסמך בהוראה, בתכנית הייעוץ החינוכי ובתכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה, בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים.
מחקריה מתמקדים במרחב הפיזי של בית ספר, ובזיקה שלו לסביבה החינוכית. במסגרת מחקריה היא מיישמת שיטות מחקר המבוססות על נתונים חזותיים אשר באמצעותם היא בוחנת את החוויה הבית ספרית של אנשים.
בעבר היא עמדה בראש תכנית המוסמך בהוראה במכללת אורנים. בנוסף, היא לימדה מדעי-החברה בבתי ספר על-יסודיים במחוז הצפון.

​​
סוהא רואשדה  
סוהא רואשדה

רכזת ההתנסות המעשית במוסמך להוראה .M.Teach

בוגרת תואר ראשון בהוראת מתמטיקה בטכניון ותואר שני במערכות וטכנולוגיות למידה מהאוניברסיטה הפתוחה בהצטיינות יתרה. ביצעה מחקר בחינוך מתמטי בנושא ערנות, מודעות ולמידת המתמטיקה בקרב תלמידים דוברי ערבית ופרסמה מאמר. מבצעת מחקר מקדים לדוקטורט באוניברסיטת חיפה בנושא למידה היברידית.
מורה למתמטיקה כ-20 שנה בבית ספר תיכון ושימשה כרכזת מקצוע המתמטיקה למשך שמונה. מדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה במגזר הערבי, ורכזת מניפת ההדרכה במתמטיקה על יסודי במחוז צפון- מגזר ערבי. מדריכה פדגוגית באקדמיה כיתה (סטודנטים לתואר הראשון) במכללת אורנים. זכתה בפרס אביטל מהטכניון בשת 2005 על יוזמה להעלאת אחוז הזכאים לבגרות במתמטיקה. זכתה בשנת 2018 במקום ראשון על פיתוח כרזה מצטיינת לפיתוח מקצועי "איחוד מול ייחוד ממשרד החינוך LNet ומט"ח. מנחה בקורסי פיתוח מקצועי למורים.

קובי אסולין  
ד"ר קובי ​אסולין


מלמד באורנים בפקולטה ללימודים מתקדמים (תאר שני) בתכניות: מדעי הרוח במבט רב-תחומי, מורה מוסמך לעל יסודי ונוער בסיכון והדרה, כמו כן ד"ר אסולין מעביר קורסים שונים גם במסגרת התואר הראשון באורנים.
ד"ר אסולין הינו בעל תואר שלישי מהתכנית לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר-אילן. הרצאותיו ומחקריו עוסקים בשאלות של פילוסופיה פוליטית וחינוך, חשיבה ביקורתית, פרשנות הטקסט ותרבות וחינוך.    

תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר רותי סגל

ראשת התכנית לתואר שני בהוראת המתמטיקה/הוראת המדעים לבית הספר היסודי

כיהנה כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה במשך 26 שנה, ובתפקיד ציבורי כמדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה מטעם משרד החינוך. בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מדעים בתחום המתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שלישי בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. לימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות. תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה, ושל מורי מורים למתמטיקה, שילוב טכנולוגיה בהוראת מתמטיקה, התפתחותן של קהיליות מורים למתמטיקה.
חברת צוות מחקר בפרויקטים המתקיימים בטכניון: "רמזור למורה" ו- "שילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה",  ובמכון וייצמן: "וידקטיקה" – התפתחות מקצועית של מנחי מורים למתמטיקה על בסיס קטע וידאו מתוך שיעור.​

תעודת הוראה - תואר בחינוך  
Dr. Danny Glick ​



works on a range of EdTech research projects related to emerging technologies in education. In K-12 education, he is investigating how learner factors are associated with successful game-based vocabulary learning, and examining the impact of interactive Geometry courses on young learners’ STEM learning.
In higher education, he is examining the impact of an AI- owered virtual-human training on student self- regulated learning (SRL) strategy practice and use, and investigating the learning processes and outcomes in interactive music-based language learning apps. Danny also established the pedagogical implementation strategy for Edusoft, a subsidiary of ETS, where he leads a team of EdTech
implementation specialists specializing in designing, implementing and evaluating large-scale technology-enhanced learning and assessment solutions, serving K-20 institutions in over 30 countries worldwide.
Danny is a former visiting scholar at the University of California, Irvine’s Digital Learning Lab, 
where he examined whether an interactive video-based SRL training can change Latino students’ learning behavior and improve performance. Dr. Glick is the author and co-editor of a wide range of publications, including, most recently, “Supporting Self-Regulated Learning and Student Success in Online Courses”..



הלל וורמן  
ד"ר הלל וורמן


ד"ר הלל וורמן, ראש החוג לחינוך,  מרצה במכללת אורנים בתחומי הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך, חינוך אזרחי וחינוך בלתי פורמלי.
בהוראתו ובפעילותו באורנים הוא מבקש לקדם הכשרת מחנכים משמעותית וחדשנית שאינה מסתפקת בהקניית תיאוריות על חינוך אלא מבקשת לפתח זהות חינוכית ערכית ומחויבות לשיפור ממושך על פני שנים רבות של מערכת החינוך הציבורית בישראל.
לשם כך מקדם במכללת אורנים הכשרה המעודדת סטודנטים לחרוג מזהות המורה של תחום דעת, לחשוב יצירתית על חינוך, לערער על הנחות יסוד והרגלים, ליזום פרויקטים חינוכיים מקוריים המשנים את פני המכללה, היישוב ובתי הספר. אחד מיוזמותיו של הלל הנו החוג לחינוך. ספרו האחרון יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2013: "אזרחות בין השורות – מבט ביקורתי על לימודי האזרחות בישראל". כמה מהרצאותיו ניתנים לצפייה באתר יוטיוב.

רבאח חלבי  
ד"ר רבאח חלבי

בעל דוקטורט מהאוניברסיטה העברית. 
מלמד במכללת אורנים  ובחוג לחינוך באוניברסיטה העברית. עבד כעשרים שנים בתחום המפגשים בין פלסטינים ויהודים בישראל. מחבר הספר אזרחים שווה חובות: הזהות הדרוזית והמדינה היהודית. ערך את הספר דיאלוג בין זהויות העוסק בגישת העבודה של בית הספר לשלום ובמפגשים בכלל שתורגם לערבית לאנגלית וגרמנית, ערך קובץ מאמרים בערבית על הגותו החינוכית של פאולו פרירה.
תחומי ההתמחות העיקריים שלו; הזהות של בני העדה הדרוזית בישראל, המפגש היהודי- ערבי, זהות וחינוך, חינוך רב- תרבותי וחינוך ביקורתי.  
תחומי ההתמחות שלו, חינוך לרב- תרבותיות  וכן פדגוגיה ביקורתית.  מלמד באורנים  במסגרת התוכניות לתואר השני M.Teach) ) והדרה וכן בפקולטה לחינוך. מנסה לקדם את תחום ההוראה הדיאלוגית על פי תורתו פאולו פרירה.

נעה בר חושן  
ד"ר נעה בר חושן


אשת חינוך הומניסטית, ומורה לאנגלית. מחקר הדוקטורט עסק בתפיסות התפקיד של מחנכים ומורי מקצוע בבתי הספר התיכוניים בישראל. מרצה במסגרת המחלקה באנגלית בנושאי ניהול כתה, תפיסת תפקיד חינוכי, וקשר מורה תלמיד. חוקרת איכותנית, ומנחה סמינריונים במחקר איכותני. תחומי מחקר: תפקידי המחנך בהקשרים שונים, ולהט"ב. ​  

מירה טנצר  
ד"ר מירה טנצר


בעלת תואר שלישי בהוראת המדעים מהאוניברסיטה העברית, תואר ראשון ושני בביולוגיה מהטכניון, תואר ראשון בספרות ורב-תחומי ממכללת אורנים.
מרצה במכללת אורנים בתואר הראשון והשני, בחוג לחינוך ובתכניות להוראת המדעים ולתואר שני בהוראה; מרצה במכללת שאנן בתואר שני בחינוך, מרצה לכתיבה אקדמית במכון וייצמן במסגרת תכנית רוטשילד לתואר שני בהוראת המדעים.
תחומי ההתמחות, המחקר וההוראה: מחקר כמותי, שילוב תקשוב בחינוך ובהוראה, כתיבה אקדמית.

תואר בחינוך - תואר שני בחינוך  
ד"ר רימא בראנסה

ראש התכנית להוראת שפות זרות


ד"ר בשפה וספרות ערבית
רכזת ארצית בשפה ושפרות ערבית
חוקרת בשני תחומים; ספרות ערבית מודרני והוראת השפה הערבית
מרצה ומנחה לעבודות גמר במכללת אורנים משנת 2011, רכזת התמחות הוראת ערבית- תואר שני במכללת אורנים, רכזת מניפה לשפה ערבית בחטיבה עליונה, רכזת תוכנית הוראת ערבית באקדמיה המקוונת מופת.
רימא אבו ג'אבר בראנסה, ילידת נצרת משנת 1981. בעלת תואר שלישי בשפה וספרות ערבית ותואר ראשון בחינוך מיוחד. את הלימודים לתואר ראשון, שני ושלישי היא סיימה באוניברסיטת חיפה בהצטיינות יתרה.
מרצה ומנחה לעבודות גמר במכללת אורנים משנת 2011, רכזת התמחות הוראת ערבית- תואר שני במכללת אורנים, רכזת מניפה לשפה ערבית בחטיבה עליונה, רכזת תוכנית הוראת ערבית באקדמיה המקוונת מופת.
ד"ר רימא בראנסה התמחתה בשני המחקרים שלה בשירה ערבית מודרנית. עבודת המ"א שלה "הפואמה הוויזואלית בשירה הערבית המודרנית", הייתה אחת מהמחקרים המעמיקים ביותר שנכתבו עד עתה על תפקידו של המבנה הגרפי בשירה הערבית, וזכתה בפרס הרקטור לעבודת מ"א מצטיינת. גם עבודת הדוקטורט הייתה בנושא לא פחות חשוב "האוקסימורון בשירה הערבית המודרנית ותרומתו למשמעות השיר" שפורסמה בשנת 2011 כספר ראשון שלה.


Gordon Ginzburg  
Dr Etti Gordon Ginzburg

senior lecturer

The Department of English Language and Literature
I received my Ph.D. in English literature from Bar-Ilan University in 2014. My research interests include children and childhood in literature; children’s literature; childhood studies; nineteenth-century American women writers; nonsense poetry; theories of genre, canonicity and gender in literature. In addition, I teach and write about humanistic practices in education.


טל יער  
ד"ר טל יער


מורה ומרצה, גיאוגרפית וחוקרת. מתמחה בתחומי הגאוגרפיה הפוליטית ובחקר גבולות. לימדה שנים רבות בבית הספר העל יסודי "משגב" ובכיתות מחוננים במרכזי "מדע ודעת".
מלמדת מגוון קורסים הקשורים בהוראה, בדגש על הוראה יצירתית.  מנחה בתכנית "השקפה"- מורים מובילים שינוי פדגוגי של משרד החינוך.
ניהנת ללמד. מאמינה בעבודת המורה, בחשיבותה ובמקצועיות הנדרשת בעבודה זו. אוהבת אנשים ונופים.

תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר ענבל קולושי-מינסקר


ד"ר ענבל קולושי-מינסקר, מאבחנת דידקטית מוסמכת, מרצה ומדריכה בתחום טיפוח הכוונה עצמית בלמידה, קוגניטיבית ורגשית, בפתרון בעיות מתמטיות וכן בתחום הוראה מותאמת בחשבון והוראה מותאמת בקריאה.
בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, תואר שני בחינוך, דוקטורט בחינוך מאוניברסיטת בר-אילן ופוסט דוקטורט ממכון מופ"ת. 


שירלי מידז'נסקי  
ד"ר שירלי מידז'נסקי

מרצה בכירה, חוקרת ומרצה בתכניות התואר השני ובתואר הראשון.
מנחה סטודנטים בעבודות גמר לתארים מתקדמים.
מומחית בתחום הוראת המדעים והמתמטיקה, חינוך מחוננים ובפיתוח תכניות לימודים יצירתיות וחדשניות. פיתחה מודל ייחודי המשלב למידה מבוססת פרויקטים והערכה לשם למידה. המודל יושם במרכזי מחוננים ברחבי הארץ. בוגרת הטכניון (תואר ראשון בביולוגיה, מסלול ישיר לדוקטורט ופוסט דוקטורט בהוראת המדעים והטכנולוגיה, הטכניון).
זוכת פרס קפלן לחוקרים מצטיינים בתחום החינוך המדעי.
תחומי העניין והמומחיות שלה כוללים: מרחבי הוראה חדשניים, חינוך מדעי, חינוך מחוננים, יצירתיות, מטה-קוגניציה, הערכה לשם למידה השזורה בהוראה ובלמידה, למידת מבוססת חקר ופרויקטים, עיצוב הוראה ולמידה בקורסים מקוונים, מחקר פעולה שיתופי והתפתחות מקצועית של מורים.
פרסמה מאמרים ופרקים בספרים ושותפה בפרויקט בינלאומי ARTIST במסגרת תכנית +ERASMUS של האיחוד האירופי. הפרויקט מתמקד בשיפור ההוראה בקרב מורים למדעים על ידי ביצוע מחקרי פעולה.


ד"ר לורה סיגד  
ד"ר לורה איליין סיגד


ד"ר לורה סיגד היא אנתרופולוגית חינוכית שמחקריה מתמקדים בהיבטים שונים של סיכון וחוסן בראיה תרבותית, כולל פגיעה והתעללות בילדים, הגירה ועוני בילדות. כמו כן, ד"ר סיגד חוקרת את דרכי ההתמודדות של אנשי חינוך עם פגיעות מניות בתלמידיהם, הזנחת תלמידים ואלימות פיזית כליפי אנשי חינוך מתלמידיהם. היא מרצה בכירה, וראשת התכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה. ד"ר סיגד היא בוגרת אוניברסיטת מישיגן, ארצות הברית, בעלת תואר BA בפסיכולוגיה, ודוקטורט באנתרופולוגיה חינוכית מהחוג למנהיגות חינוכית באוניברסיטת חיפה. ד"ר סיגד מלמדת קורסים על סיכון וחוסן, אלימות בחברה בראיה תרבותית ושיטות מחקר איכותניות.​

שירי שהם  
ד"ר נורית קפלן-תורן

ראשת התכנית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך

ד"ר נורית קפלן תורן, מרצה בכירה וחוקרת במכללה האקדמית לחינוך אורנים ובאוניברסיטת חיפה. למדה וחקרה במסגרת פוסט דוקטורט באוהיו (University of Toledo) קשרים בין הקשרים תרבותיים לבין מעורבות הורים ותפקוד התלמידים בבתי הספר.

חברה בועד המנהל של
Oxford Symposium for School Based Family Counseling  ועורכת קובץ המאמרים של הסימפוזיון.  

ערכה את הספר:

Parental Involvement Practices, Improvement Strategies and Challenges

מלמדת באורנים בפקולטה לחינוך ובפקולטה ללימודים מתקדמים בתוכניות לגיל הרך והכשרת מורים וב- Mteach . עוסקת בשלושה תחומי מחקר עיקריים: המרחב המשותף לבית הספר והמשפחה, גורמים מנבאים למעורבות הורים ותרומת מעורבות ההורים לתפקוד הילדים במסגרות חינוכיות מהגן ועד בית הספר התיכון בשגרה ובמצבי לחץ, והתפתחות מתבגרים בחברה הישראלית, פיתוח זהות ואורינטצית עתיד.
לאחרונה הצטרפה למחקר בנוף הגליל במסגרת פרויקט עיר מדברת שפות, המחקר בוחן את העמדות של אנשי החינוך וקובעי המדיניות בעיר כלפי ריבוי שפות וריבוי תרבויות במסגרות החינוכיות בעיר.


  עופר צ'רגין  
ד"ר עופר קצ'רגין


בעבר ראש החוגים לאזרחות ולסוציולוגיה
חוקר ומרצה בתחומים הבאים:
לקויות למידה והפרעות קשב בהקשר תרבותי וחברתי, מגדר ומיניות בחינוך ובתרבות, משחקים בתרבות ובחינוך ומשחוק ההוראה והלמידה, הזיקה שבין מדע בדיוני לבין חשיבה סוציולוגית ופוליטית והמציאות החברתית והתרבותית בת ימינו, ודת, הדתה, חילון וזהויות בהקשר זה. מחקרו הנוכחי עוסק בביקורת השיח הפמיניסטי

דר אורית דרור  
ד״ר רחל רביד


ראשת החוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ואחראית על הפורום למאבק בגזענות וחינוך לסובלנות במכללת אורנים, בעלת תואר ד״ר מאוניברסיטת באת באנגל. . נושאי מחקרה: סיכון וחוסן בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, שילוב והכלה, השמעת קולם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, השמעת קולם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, אוריינות לשונית ומיטביות לקראת המעבר לכיתה א',התפתחות זהות המורה, רב תרבותיות וחינוך לשלום ומחקר - בין תרבותי.

היא מעורבת בפרויקטים בינלאומיים עם אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת וולש בארה״ב וכן עם אוניברסיטת אליס - סולומון בגרמניה .

בימים אלה עורכת מחקר משותף עם ד״ר לורה סיגד ראשת התוכנית לחינוך והדרה תואר שני באורנים ועם חוקרות מאוניברסיטת מונש באוסטרליה העוסק בבחינת חווית הטרור של אוסטרלים וישראלים.

Footer Mobile