פורום ראשון לסגל אורנים ולחוקרים.ות צומחים.ות לקראת הגשת הצעות מחקר למכון מופ"ת לשנה"ל תשפ"ד

מזמינים אתכם.ן 
מפגש ראשון לסגל אורנים ולחוקרים.ות צומחים.ות לקראת הגשת הצעות מחקר למכון מופ"ת לשנה"ל תשפ"ד​

יום שני 11.9.23
בין השעות 11:30-10:00
בזום 

לחצו להרשמה ​​​​​​​​​


תכנית המפגש:
10:05-10:00
פרופ' מילה שוורץ: ברכות​

10:05:10:30
פרופ' מירה קרניאלי, ראשת ועדת אתיקה למחקר במכללת אורנים: הדגשים בהגשת הצעה למכון מופ"ת​
10:30-10:55
ד"ר לי כהנר, דיקנית הפקולטה למח"ר הנכנסת (וד"ר בארט ענת): הצעת מחקר מצטיינת בנושא בחינת הטמעת וחיבור לערכי בסיס של החינוך הבלתי-פורמלי במסגרות הכשרה למורים במגזר החרדי.​

10:55-11:20
ד"ר רותי סגל (וד"ר ענת קלמר): הצעת מחקר זוכה בנושא התפתחות ידע מקצועי להוראה ורמות חשיבה במהלך תכנון ועיצוב שיתופי של מערכי שיעור בגיאומטריה בשילוב סביבות טכנולוגיות דינמיות, בבית הספר היסודי​

11:30-10:20
שאלות/בקשות​

רות סגל  
ד"ר רותי סגל

ראשת התכנית לתואר שני בהוראת המתמטיקה/הוראת המדעים לבית הספר היסודי

מכהנת כראש החוג לחינוך מתמטי וראש התכנית לתואר שני בהוראת מתמטיקה ומדעים בביה"ס היסודי במכללת אורנים, ומרצה במכללת שאנן.
מלמדת קורסים מגוונים בחינוך מתמטי לקראת הוראה ביה"ס היסודי ובביה"ס העל יסודי.
בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב (B.Sc.) מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מתמטיקה (M.Sc.)באוניברסיטה העברית, ותואר שלישי בהוראת מתמטיקה (Ph.D.) בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון בחיפה. השתלמה  בלימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות בטכניון חיפה ובפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. בנוסף, כיהנתי כיועצת אקדמית לפרויקט "וידקטיקה" במכון וייצמן למדע וחקרתי את שילוב השיח הסקרני מבוסס עדות מסביבת הכיתה כמנוף להתפתחות מקצועית של מורים ומורי מורים למתמטיקה. תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות מקצועית של סטודנטים להוראת מתמטיקה ושל מורים למתמטיקה בפועל, שילוב טכנולוגיות מגוונות בהוראת מתמטיקה, שילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה. 


  דר לי כהנר  
ד"ר לי כהנר

ראשת החוג ללגיאוגרפיה ולימודי סביבה

ד"ר לי כהנר היא גיאוגרפית חברתית, ומרצה בכירה במחלקה לגיאוגרפיה ולימודי סביבה במכללה האקדמית לחינוך אורנים.
בשנת 2020 נכנסה לתפקיד ראש החוג לגיאוגרפיה. בשנת הלימודים 2018-2019 כהנה כראש רשות המחקר באורנים.
 ד"ר כהנר חוקרת בתכנית המחקר "חרדים בישראל" במכון הישראלי לדמוקרטיה. בשנת 2018 היתה כהנר חוקרת אורחת במכון בן גוריון לחקר ישראל והציונות באוניברסיטת בן גוריון במסגרת שנת השבתון.
מחקריה עוסקים, בין היתר, בהתפתחות המרחב החרדי בישראל (תחום המחקר העיקרי), במחקר אודות הקבוצות החרדיות המודרניות, תעסוקת נשים חרדיות והשכלה לאוכלוסייה החרדית.
כהנר חברה בצוותי חשיבה ותכנון של משרדי הממשלה העוסקים במרחב החרדי: ביניהם משרד השיכון, משרד התחבורה, העבודה, הכלכלה, הפנים והאוצר.
ספרה 'חרדיות מודרנית – מעמד ביניים חרדי בישראל' (בשיתוף עם ד"ר חיים זיכרמן) התפרסם בסוף שנת 2012, היתה עורכת אורחת בכתב העת תרבות דמוקרטית בקובץ מאמרים בנושא "חרדיות מודרנית" (2017), ספרה 'החברה החרדית על הציר שבין שמרנות למודרניות' התפרסם לאחרונה (2020) והיא עורכת שותפה ב"שנתון החברה החרדית בישראל" היוצא כל שנה בהוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה  (התפרסם 2020, 2019 2016,2017,2018). 
​​
מילה שוורץ  
פרופ' מילה שוורץ

סגנית הרקטור למחקר וראשת רשות המחקר


Mila Schwartz is Professor in Language and Education and a Head of Research Authority in Oranim Academic College of Education (Israel). Her research interests include studying language policy and models of early bilingual education; linguistic, cognitive, and socio-cultural development of early sequential bilinguals/multilinguals; family language policy; and bilingual teachers' language-conducive strategies and pedagogical development. In this research her focus is on two unique populations: second generation Russian-Hebrew speaking immigrants from the former Soviet Union and Arabic and Hebrew-speaking children enrolled in bilingual bi-national education in Israel.

Prof. Schwartz is an Academic Adviser of the Hand in Hand: Center for Jewish-Arab Education and the Russian-Hebrew-speaking bilingual preschools in Israel. She has published widely in the field of applied linguistics. Her recent books include: 21st Century Preschool Bilingual Education; Preschool Bilingual Education: Agency in Interactions between Children, Teachers, and Parents. Her other publications have appeared in leading academic journals, such as International Journal of Bilingualism and Bilingual Education; Journal of Multilingual and Multicultural Development; Linguistics and Education; Language, Culture and Curriculum, Teaching and Teacher Education, Applied Linguistic Review etc.

סגל אקדמי אורנים  
פרופ' מירה קרניאלי

הקימה את החוג לחינוך במכללה האקדמית לחינוך אורנים ושימשה ראשת החוג. פרסמה עשרות
מאמרים בתחום הכשרת מורים וחינוך בהיבט חברתי־תרבותי וחמישה ספרים. הקימה ועמדה בראש ועדת
האתיקה במכללה, הקימה ועומדת בראש וועדת האתיקה של המחקר במכללת אורנים ומשמשת יו"ר הקרן למחקר יישומי בהכשרה
להוראה וחינוך במכון מופ"ת.
Footer Mobile