קורסים ומחקר

מה לומדים כאן?
הפקולטות השונות במכללת אורנים מציעות מגוון רחב של קורסים העוסקים בקיימות. לפניכם טעימה קטנה בלבד מהמגוון הרחב.
במה תבחרו?

חינוך לקיימות
החוג לחינוך, מסלול בית ספר יסודי:
אשכול קיימות - מקבץ של ארבעה קורסים, 
חובה לכל הסטודנטים בתוכנית להכשרת מורים ליסודי:
  • מבוא לקיימות 
  • קורס אוריינות תקשוב במיומנויות המאה ה- 21 - ממוקד קיימות
  • פדגוגיה של התמודדות עם נושאי סביבה 
  • תכנון לימודים ממוקד קיימות – הלכה למעשה,
הכולל תכנון וביצוע של שישה שעורים ממוקדי קיימות
בבתי הספר היסודיים בהם מתנסים הסטודנטים.

החוג לחינוך - לימודי הטבע והסביבה
  • חשיבה סביבתית
  • טבע בגן הילדים - למידה חוץ כיתתית
  • גינה אקולוגית

נוף הארץ
  • החוג לביולוגיה - אוניברסיטת חיפה
  • החי והצומח בסביבתם הטבעית
  • החוג למקרא
  • צמחי המקרא וטבע הארץ

אקולוגיה מעשית
  • החוג לביולוגיה – אוניברסיטת חיפה
  • שמירת טבע
  • החוג לגיאוגרפיה
  • שמירת טבע בישראל

יחסי אדם-סביבה
  • החוג לגיאוגרפיה
  • גיאוגרפיה של אסונות טבע ואסונות מעשי ידי אדם
  • אדם וסביבה בעמקים
  • אקולוגיה עירונית
  • אדם, טבע ונוף בבקע הסורי-אפריקאי
  • מישור החוף- אדם וסביבה
  • חברה, זהות ודעת
  • יחסי גומלין אדם וסביבה – פרקים באקולוגיה וקיימות
  • כלכלה אקולוגית- הצד הירוק של המטבע
  • מסלול מצטיינים
  • מעורבות האדם בחופי ארץ ישראל

אקולוגיה
  • החוג לביולוגיה – אוניברסיטת חיפה
  • אקולוגיה התנהגותית
  • אקולוגיה ימית
  • אקולוגיה ניסויית
  • אקולוגיה של הנוף

הגן הבוטני
  • ​קורס פרמקלצ'ר 126 שעות – לציבור הרחב​

מה שומעים כאן?
אורנים פותחת את שעריה לציבור הרחב במסגרת ימי עיון שונים העוסקים במדע ובסביבה, במטרה להעלות את מודעות הקהל לנושאים אלו. בשנים האחרונות התמקדו ימי העיון במדע, שמירת טבע וביומימיקרי.​

​מה חוקרים כאן?
הסגל האקדמי באורנים נמצא בחזית המחקר בתחומי הסביבה, בהיבט המדעי והחינוכי כאחד. החוקרים עובדים עם גופים רבים, ממשלתיים ופרטיים, ביניהם המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, הקרן הקיימת לישראל ורשות הטבע והגנים. תחומי המחקר המגוונים נעים מחיפוש אויבים פוטנציאליים למינים פולשים, דרך הפקת ביואתנול מגפת זיתים ועד הוראת קיימות בגן הבוטני באמצעות טלפונים חכמים. 

שם החוקר שם המחקר מקור מימון/תמיכה

ד"ר תמר קיסר

 

Conservation of parasitoid biodiversity in pomegrenates by growing nectar-producing plants.(+ Ally Harari)

 

Bioindicators for pollination services in the Mt. Carmel ecosystem (+Gidi Ne'eman))

 


Development of an area-wide management system for sustainable agriculture+Ally Harari, Arik Rosenfeld, Rakefet Sharon, Yael Lubin, Efrat Gavish-Regev

 

Biodiversity in agroecosystems – monitoring and implications +Consortium headed by MAARAG

 

Novel Concept for Dryland Afforestation: Maintaining Ecosystem Integrity and Supporting Community Livelihoods +Orna Reisman-Berman, Noemi Tel-Zur, Maher Tadros, Nizar Hadad

 

Advancing vineyard's that support biodiversity (+Alon Rothschild, Arik Rosenfeld, Eran Harcavi, Gil Eshel)

 

Agro-ecological effects of weed management practices in wineyards (+Idan Shapira, Michal Ackerman) (PIs)

המשרד להגנת הסביבה

 

 

 

 

 

המשרד להגנת הסביבה

 

 

 

משרד החקלאות

 

 

 

 

 

 

 

משרד החקלאות

 

 

 

 

 

MERC

 

 

 

 

 

 

 

 

Nekudat chen

 

 

 

 

Tavor winery

ד"ר אלעד חיאל

 

סקר טקסונומי של מגוון הצרעות הטפיליות שתוקפות

את זבוב הבית בארץ .

 

 

סקר לחיפוש אויבים טבעיים פוטנציאליים של חסת

המים

(צמח מים פולש בישראל)

היוזמה לטקסונומיה

 

 

 

 

קק"ל ורט"ג

ד"ר יורם גרשמן

 

שימוש באגנים ירוקים לטיפול מקומי והשבה של

קולחים - שת"פ ישראל-רשות פלסטינאית-ירדן –

 

חיידקים מפרקי צלולוז במיקרופלורת זבוב הזית

כמקור לצלולאזות חדשות

 

גפת זיתים כחומר גלם להפקת ביואתנול

 ​​

שימוש בטכנולוגיות חמצון מתקדמות כטיפול מקדים

לפסולת צמחית לפני פירוק אנזימטי הפקת ביואתנול

 

חקירת זני אגס עמידים ל-פסילה -

 

צמחים מסדרת הצלפאים כמקור למיצויים אנטי

פטרייתיים לחקלאות.

MERC

 

 

 

 

המשרד להגנת הסביבה

 

 

 

המשרד להגנת הסביבה

 

 

המשרד להגנת הסביבה

 

 

 

 

משרד החקלאות

 

 

 

מחקר לא ממומן

ד"ר אקלי בן שלמה

 

Assessment of the genetic composition of natural Pinus halepensis populations (eastern var.) on Mt. Carmel and estimation of their contamination with foreign genes from non-native pine plantations as a basis for conservation policy

(בשיתוף עם פרופ' גידי נאמן וד"ר אבי בר-מסדה)

 

התמיינות הכנימה יוצרת העפצים עפצית

כדורית( Geoica spp ) על מיני עצי אלה לאורך

גרדיאנט אקלימי בארץ

 

שונות גנטית בין ובתוך אוכלוסיות של הכנימה

יוצרת העפצים עפצית הסהרון לאורך גרדיאנט

אקלימי בארץ

 

Invasiveness, genetic diversity and natural chimerism: The global marine invader Botryllus schlosseri as a model

המשרד להגנת הסביבה

ד"ר מיכל גרוס

 

תרומותיו של תכנון לימודים אינטגרטיבי בהכשרת

מורים לעיצוב תפישת תפקיד המורה בעידן של

קיימוּת, )שותפות נוספות מהמכללה: יפעת אושרת

ושרה פאר)

 

אפיון זהות מקומית כחלק מזהות מקצועית בקרב

פרחי הוראה (+נורית הוכברג)

 

הוראה קיימות באמצעות למידה חווייתית משופרת-

טלפונים חכמים בגן בוטני (+חגית מישר)

הערכת הערך הכלכלי של גן בוטני (הנחיית עבודת

מסטר של אורן אזארי)

מחקר שמבוסס על הלימוד

ב"אשכול קיימות" (מקבץ

קורסים שהוזכר לעיל)

שנוצר בעקבות תמיכת

משרד להגנת הסביבה

לקידום הוראת הקיימות

במכללות

ד"ר שרה פאר

חינוך לקיימות בהדרכה פדגוגית במכללות אקדמיות

לחינוך בין חזון למציאות, שותפות: שרה פאר, דפנה

גולדמן ובלה יעבץ.

 

חינוך סביבתי בתנועות הנוער - סקר מודעות

סביבתית, נכונות לפעילות סביבתית והמלצות לדרכי

עבודה בארגונים אלה בנושא הסביבתי + ) בלה יעץ, דפנה גולדמן(

מכון מופת

 

 

 

 

 

 

המשרד להגנת הסביבה​​​​

Footer Mobile