במסגרת הקורס יצאו הסטודנטים לפרויקט בבית ספר. הפרויקט יכלול הנחיה של קבוצת תלמידים בתהליך לימודי בגישת לימוד מבוסס פרויקטים PBL - project based learning.
מטרות הפרויקט
הסטודנטים והתלמידים יכירו ויתנסו בלימוד מבוסס פרויקטים PBL, וייהנו מיתרונותיה שיוצגו בהמשך. התלמידים יבינו שפלורליזם של אינטרסים הוא מרכיב חיוני בדמוקרטיה. התלמידים יכירו סוגי השחקנים על המגרש הפוליטי, בפרלמנט ומחוצה לו: מפלגות וקבוצות עניין (אינטרס). התלמידים ינתחו ויציגו סוגיה פוליטית קונקרטית (מי מקבל מה, מתי ואיך?) ואת קבוצות האינטרס הנוגעות בה.
יעדים
התלמידים יכינו פרזנטציה בה תוצג סוגיה פוליטית על פי בחירתם לצד חלק מקבוצות העניין הנוגעות בה (3-4 קבוצות). הפרזנטציה תציג את הסוגיה וקבוצות האינטרס הרלוונטיות על פי סוג, אידיאולוגיה, משאבים ואופני פעולה, תוך התייחסות לרקע התיאורטי שנלמד בשיעורים. התלמידים יזמינו נציגים של קבוצות העניין להשתתף בדיון מסכם (בכיתה או בווידאו). בעקבות הפרזנטציה יערך דיון בפורום הכיתה המלא.
שיטת ההוראה
השיעורים בביה"ס יערכו בשיטת PBL – project based learning. הסטודנטים ילמדו על פוליטיקה חוץ פרלמנטרית ועל שיטת PBL. ההנחיה של הסטודנטים את התלמידים, בתהליך לימודי בגישת PBL, תעשה בליווי הנחיה ויעוץ שוטף ממרצה הקורס.
PBL בקליפת אגוז
לגישת PBL יתרונות רבים ובהם: פיתוח אחריות אישית וחברתית, יכולת למידה עצמאית, חשיבה ביקורתית, יצירתית ורפלקטיבית, מיומנויות חשיבה גבוהות (הסקת מסקנות, טיעון, הנמקה, הערכה), תכנון, ארגון, פתרון בעיות וקבלת החלטות, שימוש נבון בטכנולוגיות ושיטות עבודה, למידה שיתופית, עבודת צוות.
הערכה של הסטודנטים, על ידי מרצה הקורס
ההערכה תהיה על פי הקריטריונים הבאים: השתתפות פעילה של כל סטודנט/ית ביעוץ לקראת ובעת הפרויקט בבה"ס 50% (הערכה אישית לכל סטודנט), איכות הפרזנטציה של התלמידים מבחינה תיאורטית 30% (הערכה קבוצתית של קבוצת המנחים), איכות הפרזנטציה של התלמידים מבחינת עניין ובהירות 20% (הערכה קבוצתית של קבוצת המנחים).