בשנות החיים הראשונות, עד לגיל שש-שבע, מתמקדים בגישת חינוך ולדורף קודם כל ובעיקר בתנועה, חוויות חושים עזות, משחק חופשי ומלא דמיון וכל מה שקשור לחיקוי עולם המבוגרים בפעילות ומשחק. גן ילדים ברוח חינוך ולדורף מהווה מקום של עשייה, של עבודה ושל התרחשות מלאת יוזמה, דמיון וחיים. הילדים מבשלים, אופים, בונים, משחקים בינם לבין עצמם, מציגים, יוצרים ומתנסים בחוויות טבע. בגן העובד ברוח חינוך ולדורף מנסים לא לפנות לילד באופן שכלתני ונמנעים מללמדו ידע מופשט (אותיות ה - א', ב', פעולות החשבון), כמו כן לא שואפים להכינו לשלב הבא (כיתה א'), אלא ליצור מקום בו מתמקדים בכוחות הטבעיים שכל ילדה וילד מביאים עמם.
בבית הספר היסודי שמים בחינוך ולדורף דגש מיוחד על תהליכים אמנותיים. הילדים נכנסים בשעות בית הספר לעולם מלא יצירה אמנותית במישורים מגוונים: שירה ומוזיקה, דקלום ודרמה, ציור ורישום, תנועה, פיסול ועיצוב ועוד. האמנות אינה באה בנוסף לתהליכי הלימוד אלא היא הכלי המרכזי דרכו מלמדים כל נושא ונושא. חשבון, לשון, שפות זרות, היסטוריה, תנ"ך וכל שאר מקצועות הלימוד נהפכים כך לחוויה אמנותית מלאת יצירה, לחוויה פנימית מלאת דמיון. בבית ספר ולדורף אין ספרי לימוד, אין מבחני הישגים וציונים ואין תהליכי לימוד והוראה שמטרתם במובן זה חיצונית לילד עצמו. את ספרי הלימוד לדוגמא מחליפים במחברות אומנות גדולות, ללא שורות, אותן יוצרים הילדים בעצמם.
מאפיין מהותי נוסף של בית ספר ולדורף הוא מה שמכונה "תקופות הלימוד". מערכת בית הספר מעוצבת כך ששתי השעות הראשונות בכל יום לימודים (כך בבית ספר היסודי, בתיכון יש עוד תקופה בכל יום) מוקדשות לאותו מקצוע במשך שלושה או ארבעה שבועות. לדוגמא תחום החשבון נלמד שלוש פעמים במהלך כל שנה, כל פעם בתקופת לימוד של כמה שבועות מידי בוקר. התלמידים עוברים בצורה זו את נושאי הלימוד העיקריים (שבעיקרון הם מקבילים למקצועות הלימוד בכל בית ספר) בתהליך לימודי מתמשך, מעמיק ורצוף. הדבר מאפשר תהליכי לימוד אינטגרטיביים וכולל כנאמר לעיל תהליכי אמנות ושילוב של תחומי ידע שונים.
בשנים של גיל ההתבגרות, בתיכון ברוח ולדורף מרחיבים את כל מה שנעשה עד כה לשלושה כיוונים עיקריים. הראשון הוא לימוד עיוני מעמיק, שמבוסס בעיקר על האקטיביות של התלמידים עצמם. בין היתר מדובר על עבודות חקר, פרויקטים במישורים שונים, עבודות קבוצתיות ולימוד אינטגרטיבי שמשלב תחומי ידע שונים. השני הוא התנסות משמעותית במישורים אומנותיים רבים. בתיכון ולדורף הרדוף מדובר למשל בסדנאות הבאות: חמר וקרמיקה, צורפות ותכשיטנות, קליעת סלים, נגרות ועבודה בעץ, נפחות, ציור, פיסול, צילום, שירה, מוזיקה ודרמה. והשלישי מתמקד במעורבות חברתית בקהילה המקומית והארצית.
חינוך ולדורף בגיל זה עושה את הניסיון להביא מגוון רחב של התנסויות, ממישורים ומצדדים שונים על מנת לטפח את הפן האנושי הרחב ביותר של כל נערה ונער. זו גם הסיבה שאין בתיכון התמקצעות, מגמות בחירה וכדומה. כל הנערות והנערים עוברים עד סוף כיתה י"א את המגוון הרחב שצוין לעיל, ללא בחירה, ורק בכיתה י"ב, במסגרת עבודת הגמר, יש בחירה בסדנה מסוימת ובתחום עיוני אחד. עבודת הגמר מסכמת בצורה של עבודה אישית את לימודי הנער/ה בפן מעשי, אומנותי ובפן עיוני .
חשוב לציין שתלמידי ולדורף עושים את מבחני המיצ"ב ופיזה, ובסיום בתיכון גם את מבחני הבגרות ועומדים בהם בכבוד . מהניסיון שנצבר ביותר מ – 20 שנה של חינוך ולדורף בארץ נראה שניתן ללמד ללא לחץ, ללא הישגיות ובאווירה ובמתודות שקשורות לטבעו המתפתח של הילד, ועדיין לעמוד בכל ההישגים הנדרשים של מערכות החינוך בארץ ובעולם.