טופס נייח

אודות התכנית

תואר: B.A / B.Ed - בחוגים הנלמדים
תעודה: תעודת הוראה לבית הספר העל יסודי​​
משימתנו: הכשרתם המקצועית של אנשי החינוך הטובים ביותר.

אנו רואים בחינוך משימה בעלת חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה. המורה הטוב, לתפיסתנו, היא/הוא אדם הרואה בהוראה ובחינוך שליחות חברתית. אדם מוסרי, מכבד את הזולת ומהווה דוגמא אישית. מומחה מקצועי רחב-אופקים בעל עושר תרבותי. מנהיג המסוגל להוביל את תלמידיו במסע הגדילה וההתפתחות שלהם.

עקרונות התכנית
  • התוכנית מכשירה מורים לחינוך והוראה בבית הספר העל יסודי.  ומעניקה לבוגריה תעודת-הוראה בכל תחומי הדעת הנלמדים בבית-הספר העל יסודי.
  • התוכנית בנויה על חיבורים בין המישור העיוני והמישור המעשי.
  • במישור העיוני -  הקניית ידע בתחומי חינוך, פסיכולוגיה, סוציולוגיה ודידקטיקה.
    במישור המעשי - מיומנויות הוראה עדכניות, הובלת כיתה, יצירת קשר אישי עם תלמידים, תהליכי בניית קבוצה, התמודדות עם קונפליקטים, ועוד.
  • התכנית מכשירה להוראה ומעניקה תעודת-הוראה בכל תחומי-הדעת הנלמדים בביה"ס העל-יסודי הממלכתי.
  • הת​וכנית מדגישה שילוב של טכנולוגיות מתקדמות בהוראה, כולל שימוש מושכל בכלי בינה מלאכותית לקידום למידה משמעותית.
  • פיתוח מיומנויות הוראה המותאמות למאה ה-21, עם דגש על יצירתיות, חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות מורכבות.
  • הכשרה לתכנון והובלת תהליכי למידה היברידיים המשלבים למידה פנים אל פנים עם למידה מקוונת.
  • ​פיתוח יכולות הנחייה והובלת תהליכי למידה שיתופיים ופרויקטים רב-תחומיים.

מבנה התכנית

מס​לול לימודי תואר B.A /B.Ed 
התכנית נפרסת על פני 3 או 4 שנות לימוד ומשלבת קורסים וסדנאות במכללה עם התנסות מעשית מודרכת בהוראה ובחינוך בבית ספר על יסודי.
מסלול הכשרת אקדמאים - הסבות
התכנית נפרסת על פני שנת לימוד אחת והיא משלבת קורסים וסדנאות במכללה עם התנסות מעשית מודרכת בהוראה ובחינוך בבית ספר על יסודי.

תכנית הלימודים מורכבת מארבעה חלקים
  • לימודי חינוך כלליים.
  • דרכי-הוראה (דידקטיקה) של תחום ההתמחות.
  • התנסות מעשית בבתי-ספר.
  • ​סדנת סטאז' (לסטודנטים שהשתלבו בהוראה בשנה השלישית או הרביעית ללימודיהם).

תכנית הלימודים

תכנית לימודים - מסלול לימודי תואר (מסלול תלת שנתי)
שם​​ הת​חוםשם הקורסאבגש"ש

לימודי יסוד

 

זהירות בדרכים, בטחון ובטיחות, עזרה ראשונה    
אנגלית  2
כתיבה אקדמית  1
לשון ואוריינות א'   1

לימודי חינוך -

 12 ש"ש

שיטות מחקר  2
מבוא לחינוך – היבטים פילוסופיים*   1
לשון ואוריינות ב'  2
הובלת המרחב הכיתתי *  4
סמינריון: מורים , הורים וקהילה   3

הכשרה קלינית - 12 ש"ש

תכנון הוראה*  1
התנסות מעשית - שנה א'  3
התנסות מעשית אקדמיה כיתה -  שנה ב'  6
דידקטיקה – דרכי הוראת תחום הדעת*  2

שעות העשרה (מתווה חדש) -

 6 ש"ש

תרבות ודעת   3
מבוא לחינוך יצירתי וטכנו – פדגוגיה*  1

ללמד אחרת: מבוא לחינוך לשינוי חברתי*

 

  1
מנהיגות והמח הרגשי / חינוך עם אג'נדה *  1
*הקורסים מתחברים להתנסות המעשית בבית-הספר באמצעות ניתוח-אירועים, סימולציות, וקישור התיאוריות למציאות שחווים הסטודנטים בתוך בית הספר


מסלול הכשרת אקדמאיים – תעודת הוראה לבית הספר העל יסודי 
תחו​​​םש"שקורסיםש"שנ"ז
לימודי יסוד עזרה ראשונה, ביטחון ובטיחות, זהירות בדרכים ----
----
​​​​​לימו​די חינוך ​ ​ ​      ​​​​​​12
​ ​ ​      
סדנא לפיתוח זהות חינוכית  24
דרכי הוראת תחום הדעת (דידקטיקה)24
חינוך עם אג'נדה 12
טכנו-פדגוגיה ובינה מלאכותית  12
מנהיגות והמוח הרגשי (מקוון)24
מחקרים24
בחירה24
​​​הכשרה קלינית ​ ​  


​12​

הובלת המרחב הכיתתי48

תכנון הוראה

 

24

התנסות בהוראה – יומיים בשבוע בביה"ס.

התנסות בהוראה למורים בפועל - עבודתם בבית הספר תוכר כמקום ההתנסות וידרשו ללמוד רק סדנא מקוונת (ביום אחר מימי הלימודים, בתיאום עם מנחת הסדנא).

612
24סה"כ2448


אנו מאחלים לך סיפוק והצלחה בלימודיך אצלנו ובהמשך דרכך המקצועית!
ראשת התכנית
ד"ר ראניה חוסין פראג'

Footer Mobile