משימתנו: הכשרתם המקצועית של אנשי החינוך הטובים ביותר.
אנו רואים בחינוך משימה בעלת חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה. המורה הטוב, לתפיסתנו, היא/הוא אדם הרואה בהוראה ובחינוך שליחות חברתית. אדם מוסרי, מכבד את הזולת ומהווה דוגמא אישית. מומחה מקצועי רחב-אופקים בעל עושר תרבותי. מנהיג המסוגל להוביל את תלמידיו במסע הגדילה וההתפתחות שלהם.
עקרונות התכנית- התוכנית מכשירה מורים לחינוך והוראה בבית הספר העל יסודי. ומעניקה לבוגריה תעודת-הוראה בכל תחומי הדעת הנלמדים בבית-הספר העל יסודי.
- התוכנית בנויה על חיבורים בין המישור העיוני והמישור המעשי.
- במישור העיוני - הקניית ידע בתחומי חינוך, פסיכולוגיה, סוציולוגיה ודידקטיקה.
במישור המעשי - מיומנויות הוראה עדכניות, הובלת כיתה, יצירת קשר אישי עם תלמידים, תהליכי בניית קבוצה, התמודדות עם קונפליקטים, ועוד. - התכנית מכשירה להוראה ומעניקה תעודת-הוראה בכל תחומי-הדעת הנלמדים בביה"ס העל-יסודי הממלכתי.
- התוכנית מדגישה שילוב של טכנולוגיות מתקדמות בהוראה, כולל שימוש מושכל בכלי בינה מלאכותית לקידום למידה משמעותית.
- פיתוח מיומנויות הוראה המותאמות למאה ה-21, עם דגש על יצירתיות, חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות מורכבות.
- הכשרה לתכנון והובלת תהליכי למידה היברידיים המשלבים למידה פנים אל פנים עם למידה מקוונת.
- פיתוח יכולות הנחייה והובלת תהליכי למידה שיתופיים ופרויקטים רב-תחומיים.
מבנה התכניתמסלול לימודי תואר B.A /B.Ed
התכנית נפרסת על פני 3 או 4 שנות לימוד ומשלבת קורסים וסדנאות במכללה עם התנסות מעשית מודרכת בהוראה ובחינוך בבית ספר על יסודי.
מסלול הכשרת אקדמאים - הסבות
התכנית נפרסת על פני שנת לימוד אחת והיא משלבת קורסים וסדנאות במכללה עם התנסות מעשית מודרכת בהוראה ובחינוך בבית ספר על יסודי.
תכנית הלימודים מורכבת מארבעה חלקים
- לימודי חינוך כלליים.
- דרכי-הוראה (דידקטיקה) של תחום ההתמחות.
- התנסות מעשית בבתי-ספר.
- סדנת סטאז' (לסטודנטים שהשתלבו בהוראה בשנה השלישית או הרביעית ללימודיהם).