2 ש"ש
קהל היעד: סטודנטים בחוג לחינוך מיוחד לגיל הרך – שנה ג'
דרישות קדם: אין
מטרת הקורס: הקורס הנו קורס מבואי שמטרתו לחשוף את הסטודנטים ל קשיי ויסות קשיים ההתנהוגתיים והסתגלותיים במסגרות החינוכיות. כמו כן, המטרה להכיר ולבחון כלים ראשוניים להתמודדות עם קשיי קשיי ויסות וההתנהגות ועם דרכי ההתערבות המוכרות, תוך התמקדות בילדות המוקדמת. יילמדו סוגים של התערבויות קוגניטיביות ואחרות, וביניהן: Applied Behavior Analysis, לצד טיפול תרופתיים. Social Information Processing
נושאי הקורס: נתמקד בהבנת התסמונות השונות ומצביהן הקומורבידיים וביניהם, בין היתר, הפרעות בוויסות החושי והרגשי, הפרעת קשב וריכוז, הפרעת התנהגות והפרעה מתנגדת. נעמיק בעיקר בהתבטאותן של הפרעות אלה בילדות המוקדמת, תוך התייחסות לסוגיות הקשורות לאוכלוסיה זו, וביניהן סוגית הקושי באבחנה המבדלת בילדות המוקדמת. כמו כן, נכיר דרכים מגוונות לטיפול והתערבות.