טופס נייח

אודות הפקולטה

לימודי חינוך תואר ראשון, B.Ed, B.A ותעודת הוראה
 
חזון הפקולטה לחינוך
 

רקע​ 

​הפקולטה לחינוך כוללת בתוכה תכניות הכשרה וחוגי דעת המכשירים מורים-מחנכים לעבודה בטווח רחב של מקצועות וגילאים.
החוגים והתכניות מבוססים על מסורת הכשרת מורים וגננות רבת שנים שנוצרה באורנים, שבליבתה ניצב אידאל של חינוך עברי-יהודי הומניסטי, פלורליסטי ושוויוני. מאז הקמתה אורנים זוכה להיות בין המובילים של ערכים אלה בחינוך בארץ, ולאורך שנים יצרה שיטות חדשות וידע רב בתחום זה.
 

חזון

הפקולטה תשמש בית-יוצר ישראלי לחינוך מגדל ברוח הומניסטית, שיוויונית, דיאלוגית, מכלילה (inclusive) ורב-תרבותית. בית המכשיר מחנכים בעלי ידע מעודכן ורחב בתחום הוראתם, לצד הון תרבותי כללי. מחנכים בעלי חשיבה ביקורתית ועצמאית, יכולת רפלקטיבית ורוח חוקרת; בעלי השקפת עולם חברתית, כושר מנהיגות ויכולת התפתחות אינטלקטואלית ורגשית. מחנכים המסוגלים לתמוך בתהליכי הצמיחה של תלמידיהם מבחינה רגשית, קוגניטיבית וחברתית, באווירה דמוקרטית ואכפתית.  בית המשלב בין תשתית אקדמית ובין היבטים פרקטיים ומלווה תהליכי שינוי במוסדות חינוך לנוכח האתגרים העומדים לפני מחנכי המאה ה-21 במדינת ישראל, תוך שמתקיימת בו סביבה תומכת ומעודדת התפתחות ויצירתיות עבור הסטודנטים והמרצים. 
 

כיווני פעולה עכשוויים

​לאור החזון, שוקדת הפקולטה על תכנית הכשרה חדשה, שמ"ש – שותפות מכללה שדה. תכנית זו באה לחזק את יכולתם של המורות והמורים, הגננים והגננות להתמודד עם אתגרי ההווה והעתיד של החינוך בישראל. אתגרים הכוללים מעבר של מערכת החינוך מהוראה הממוקדת בהקניית ידע להוראה הממוקדת הן בפיתוח אישיותם של הלומדים והן בלמידת ידע, צמצום אי-השוויון וההסללה במערכת, התמודדות עם בעיות משמעת ונשירה, התמודדות עם שינוי דרכי הלמידה עקב מהפכת המידע ועוד.
כחלק ממיזם שמ"ש תוכניות הלימודים בפקולטה ישלבו לימודים עיוניים בהתנסות מעשית ולמידה חברתית-רגשית (SEL), תוך בניית קשר הדוק עם מערכת החינוך והעמקת המעורבות בקהילה.
 
בברכה,

תואר בחינוך - תואר ראשון בחינוך  
ד"ר יערה הרמלין פיין ​

דיקנית הפקולטה לחינוך

ד"ר יערה הרמלין פיין הינה בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה ותואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל-אביב, ותואר שלישי בייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה. ד"ר הרמלין פיין היתה מדריכה פדגוגית ומרצה בחוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך אורנים החל משנת 2007. בשנים 2019-2024 כיהנה בתפקיד ראש החוג לחינוך מיוחד, ובשנת 2024 נכנסה לתפקיד דיקנית הפקולטה לחינוך.
בשנים 2021-2023 ריכזה את הפורום לראשי חוגים לחינוך מיוחד במסגרת מכון מופ"ת, והיא בוגרת מחזור ד' של תוכנית "אלומות" של מכון מופ"ת ועתודות לישראל.
תחומי ההוראה והמחקר שלה עוסקים ביחסי הורים ומחנכים ובהכשרת מורים. 
Footer Mobile