ד"ר הלל וורמן
1 ש"ש
הקורס צומח מתחום חקר הקוריקולום ומציג את התיאוריות הבסיסיות, עקרונות היסוד ושיקולי הדעת העומדים בבסיס פיתוח יחידות לימוד והוראה. היבטים אלה יוצגו בזיקה לפרדיגמות מתחלפות בתחום הקוריקולום ושיקולים במדיניות החינוך בישראל.
מטרת הקורס היא להרחיב ולהעמיק את הידע הקוריקולארי של המורים כחלק מידע התוכן הפדגוגי. הקורס יעמוד על שיקולי הדעת המנחים מפתחי יחידות לימוד בתוך תכניות הלימודים אל מול שיקולי הדעת של מורים מהשטח העוסקים בתכנון יחידות לימוד והוראה בהקשרים קונקרטיים.
כמו כן יוצגו עקרונות יסוד בפיתוח יחידות לימוד והוראה. מבנה הקורס מתחקה אחר סדר ההיסטורי של השינויים שהתרחשו בתפיסת מהותו ומאפייניו של מרכיב "הקוריקולום" בעשייה החינוכית.
חלק ראשון של הקורס יתמקד בניסיונות לגבש עקרונות אוניברסליים מופשטים ומדעיים של ביצוע תכנון החינוך; עקרונות הניתנים ליישום בכל הקשר חינוכי ומהווים כלים שיטתיים, עקביים ומנוסים לכל מורה בכל סיטואציה חינוכית.
חלק שני של הקורס יציג את הגישה שתכנון חינוך היא מלאכה בעלת אופי פרקטי, והיא מחייבת התייחסות להקשרים קונקרטיים (כיתה מסוימת, מורים מסוימים, קבוצה סוציולוגית מסוימת, תת תרבות מסוימת, וכו').