ראשת התכנית ייעוץ חינוכי מרצה וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט, מנהלת המרכז ללמידה וחקר פגיעות במרחב המקוון בתוכנית לייעוץ חינוכי. מדריכה ומנחה ילדים, נוער, צוותי חינוך והורים בהתנהלות מושכלת במרחב המקוון, בנושאים של בריונות ופגיעות ברשת ובתקשורת מיטבית ואחראית באמצעים דיגיטליים.חוקרת היבטים שונים של השפעת המרחב המקוון על ילדים ונוער בבית ובמסגרת החינוכית. בין מחקריה: בריונות במרחב המקוון, סקסטינג בקרב מתבגרים בישראל, קבוצות וואטסאפ בין מורים ותלמידים, בריונות מקוונת כלפי אנשי חינוך, תפיסת הילדים את השימוש של הוריהם בסמארטפון ועוד.
מרצה בכירהמרצה בכירה, מרפאה בעיסוק בתואר ראשון בהתמחות בפסיכופתולוגיות בגיל הרך ופסיכולוגית פיזיולוגית בתואר שלישי שהתמקד בחקר המוח והשפעותיו של לחץ כרוני ( הזנחה והתעללות) על ההתפתחות המוקדמת. היא חוקרת הורות ואת הקשר הורים- ילדים / הורים- מורים/יועצים ואת השפעותיהם של לחץ תשישות ושחיקה על תפקודם של אנשי חינוך (מורים ויועצים). תפקיד היועצ/ת החינוכי/ת נמצא במוקד המחקר שלה בהקשרי משמעות, מיומנויות, זהות, תפיסת מסוגלות וכו.
מרצה
ד"ר ספא' גנאדרי- נסר, פסיכולוגית קלינית מומחית מדריכה. מטפלת ומדריכה בגישה הדינמית בקליניקה פרטית, ובמרפאה לבריאות הנפש בנהריה.בעלת תואר שלישי בפסיכולוגיה מטעם אוניברסיטת חיפה. מלמדת בביה"ס לפסיכותרפיה בגליל, ובאורנים בחוג לייעוץ חינוכי ובחוג לגיל הרך. תחומי העניין כוללים: המפגש האינטרסובייקטיבי עם האחר, השלכות נפשיות של טראומה, עבודה חינוכית ייעוצית עם ילדים ומשפחות בסיכון, מצוקה פסיכולוגית והיבטים נפשיים בקרב תלמידים ואנשי צוות.
ד"ר שי שורר, PhD., עובד-סוציאלי קליני, בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה התפתחותית ואומנויות מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני מאוניברסיטת חיפה (MSW) במגמת לימודי הטיפול בנפגעי טראומה, ותואר שלישי מאוניברסיטת חיפה. השתלם כשנתיים ב- Clinical Fellowship בטיפול זוגי עבור נפגעי טראומה, באוניברסיטת Ryerson בטורונטו, קנדה, והשלים תקופת פוסט-דוק באוניברסיטת בר-אילן, במהלכה חקר תהליכי אבל מתמשכים בקרב אלמנות משרד הביטחון.מוסמך בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי, ביופידבק ו- EMDR, מתמחה בטיפול פרטני וזוגי בנפגעי טראומה. בעבר מרכז תחום הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי במערך בריאות הנפש במרכז הרפואי 'העמק', ומנהל יחידה טיפולית לנכי נפש של משרד הביטחון בבית החולים. כיום מטפל ומדריך בקליניקה פרטית, מנחה קבוצות מסע עבור חיילים משוחררים, ומרכז תחום המחקר בעמותת 'בשביל המחר'. מלמד בחוג לייעוץ במכללת אורנים, ובמסגרות הכשרה שונות למטפלים קוגניטיביים והתנהגותיים.תחומי המחקר העיקריים שלי הם הערכה איכותנית של טיפול נפשי, היבטים בין-תרבותיים של פוסט-טראומה, והתמודדות עם מצבי אובדן וטראומה לאורך החיים.
בעלת תואר M.A בייעוץ חינוכי ותואר PhD בקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. מרצה בתואר השני בתוכנית לייעוץ חינוכי ובתוכנית לחינוך והוראה לתלמידים בסיכון ובהדרה. מלמדת קורסים העוסקים במניעת פגיעה והתעללות בילדים וכן פרקטיקום בייעוץ חינוכי.מדריכת יועצים מחוזית וארצית בנושא מיניות ומניעת פגיעה בילדים ונוער מטעם השרות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך, רכזת התחום במחוז חיפה מטעם הפיקוח על הייעוץ. מעבירה השתלמויות ליועצים חינוכיים בנושא. מחקריה עוסקים בתחום של פגיעה מינית בילדים ובין ילדים תוך התמקדות בסוגיית העומדים מהצד ובהתמודדות המערכת החינוכית עם הנושא.
בעלת תואר שני בנוירופסיכולוגיה קלינית ודוקטורט בפסיכולוגיה ביולוגית מאוניברסיטת חיפה, שהתמקד בחקר המוח ובחשיבותה של תקופת הילדות עבור פגיעוּת והתערבות. מתמחה בפסיכולוגיה חינוכית ועוסקת בעבודה עם צוותי חינוך, אבחון פסיכודידקטי, טיפול בילדים ונוער והדרכת הורים. מלמדת קורס העוסק בתיאוריות אישיות וכן פרקטיקום בייעוץ חינוכי.
בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני במגדר, ותואר שלישי במגדר מאוניברסיטת בר אילן. מרצה בתואר השני בתוכנית לייעוץ חינוכ, ורכזת על תחום הפרקטיקום בתוכנית. מלמדת קורסים העוסקים במגדר, זהות ותרבות. ממלא תפקיד יועצת בכירה לבתי ספר ערביים ברשת נעמת. מעבירה השתלמויות ליועצים ולמורים בנושאים ייעוציים בהקשר רגישות תרבותית. מחקריה מתמקדים במצבי לחץ, התמודדות, ובנושא אתיקה ורגישות תרבותית בעבודת יועצים חינוכיים.
גב' יסמין יחיא
ד"ר דפנה הדר
מרצה בכירה, תחומי ההוראה מתמקדים במתודולוגיה, עקרונות ההוראה ופסיכולוגיה חברתי-והתפתחותית של גיל ההתבגרות. מרצה בתכנית המוסמך בהוראה, בתכנית הייעוץ החינוכי ובתכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה, בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים. מחקריה מתמקדים במרחב הפיזי של בית ספר, ובזיקה שלו לסביבה החינוכית. במסגרת מחקריה היא מיישמת שיטות מחקר המבוססות על נתונים חזותיים אשר באמצעותם היא בוחנת את החוויה הבית ספרית של אנשים. בעבר היא עמדה בראש תכנית המוסמך בהוראה במכללת אורנים. בנוסף, היא לימדה מדעי-החברה בבתי ספר על-יסודיים במחוז הצפון.
ד"ר לודמילה קריבוש בעלת PhD בשני תחומי ידע - לינגוויסטיקה ועבודה סוציאלית. כמרצה, מלמדת קורסים מתודולוגיים וקורסים בנושאי סוציולוגיה ופסיכולוגיה התפתחותית במכללת אורנים ובמכללת עמק יזרעאל. כחוקרת, עוסקת בחקר זהות בגישה רב-תחומית - סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך והוראה, בלשנות.כעובדת סוציאלית, מתמחה במיצוי זכויות והתמודדות עם אובדן.
פסיכולוגית ילדים, מתבגרים ומבוגרים; מומחית ב-Play Therapy; ומטפלת בקבוצות. מיכל היא ד"ר ליעוץ פסיכולוגי מטעם אוניברסיטת צפון טקסס בארצות הברית, בעלת תואר MA בפסיכולוגיה קלינית של ילדים מאוניברסיטת תל אביב. היא בעלת מרכז "רגעים לאבחון וטיפול פסיכולוגי " בפרדס חנה כרכור וראשת התוכנית לפסיכתרפיה בילדים באמצעות משחק במכללת אורנים. מלמדת קורסים העוסקים בטיפול בילדים, מיומנויות ראיון, טיפול קבוצתי והדרכת הורים. בעבר ניהלה את מחלקת הגיל הרך בסמינר הקיבוצים.