ראשת התכנית ד"ר לורה סיגד היא אנתרופולוגית חינוכית שמחקריה מתמקדים בהיבטים שונים של סיכון וחוסן בראיה תרבותית, כולל פגיעה והתעללות בילדים, הגירה ועוני בילדות. כמו כן, ד"ר סיגד חוקרת את דרכי ההתמודדות של אנשי חינוך עם פגיעות מניות בתלמידיהם, הזנחת תלמידים ואלימות פיזית כליפי אנשי חינוך מתלמידיהם. היא מרצה בכירה, וראשת התכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה. ד"ר סיגד היא בוגרת אוניברסיטת מישיגן, ארצות הברית, בעלת תואר BA בפסיכולוגיה, ודוקטורט באנתרופולוגיה חינוכית מהחוג למנהיגות חינוכית באוניברסיטת חיפה. ד"ר סיגד מלמדת קורסים על סיכון וחוסן, אלימות בחברה בראיה תרבותית ושיטות מחקר איכותניות.
Laura I. Sigad, Ph.D. is the department chair of the master’s program ‘Inclusive Education’, M.Ed., Faculty of Graduate Studies, and senior lecturer at Oranim College of Education in Israel. As an educational anthropologist, her research interests include the cultural contexts risk and resilience; violence and child abuse; professionals’ perceptions of child abuse and neglect; and educators coping with violence and child sexual abuse.
מרצה וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט, מנהלת המרכז ללמידה וחקר פגיעות במרחב המקוון בתוכנית לייעוץ חינוכי. מדריכה ומנחה ילדים, נוער, צוותי חינוך והורים בהתנהלות מושכלת במרחב המקוון, בנושאים של בריונות ופגיעות ברשת ובתקשורת מיטבית ואחראית באמצעים דיגיטליים.חוקרת היבטים שונים של השפעת המרחב המקוון על ילדים ונוער בבית ובמסגרת החינוכית. בין מחקריה: בריונות במרחב המקוון, סקסטינג בקרב מתבגרים בישראל, קבוצות וואטסאפ בין מורים ותלמידים, בריונות מקוונת כלפי אנשי חינוך, תפיסת הילדים את השימוש של הוריהם בסמארטפון ועוד.
מלמד באורנים בפקולטה ללימודים מתקדמים (תאר שני) בתכניות: מדעי הרוח במבט רב-תחומי, מורה מוסמך לעל יסודי ונוער בסיכון והדרה, כמו כן ד"ר אסולין מעביר קורסים שונים גם במסגרת התואר הראשון באורנים. ד"ר אסולין הינו בעל תואר שלישי מהתכנית לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר-אילן. הרצאותיו ומחקריו עוסקים בשאלות של פילוסופיה פוליטית וחינוך, חשיבה ביקורתית, פרשנות הטקסט ותרבות וחינוך.
Mila Schwartz is Associated Professor in Language and Education and a Head of Language Program (MEd) in Oranim Academic College of Education.
She received her first degree from the Pedagogical State University of Saint-Petersburg in Linguistics and Literature. She completed an MA and a PhD in the University of Haifa in Learning Disabilities and Literacy Development among Bilingual and Trilingual Children, conducted her Post-Doc studies in Ben-Gurion University, Israel (the Kreitman Foundation Fellowships), and in Ontario Institute for Studies in Education of University of Toronto.
Her research interests include studying language policy and models of early bilingual education; linguistic, cognitive, and socio-cultural development of early sequential bilinguals; family language policy; and bilingual teachers' pedagogical development. In this research her focus is on two unique populations: second generation Russian-Hebrew speaking immigrants from the former Soviet Union and Arabic and Hebrew-speaking children enrolled in bilingual bi-national education in Israel. She managed many research projects and published over 60 empirical papers in peer-reviewed scientific journals and book chapters.
בוגר מחזור ז', בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, בוגר תואר שני בפיתוח בינלאומי ושינוי חברתי מאוניברסיטת קלארק, ארה"ב. מומחה להנחית קבוצות בקונפליקט ויחסי יהודים וערבים.וליד ניהל אגף חינוך וחברה במועצה מקומית ירכא בין השנים. היה חבר סגל בי"ס מנדל למנהיגות חינוכית, ייסד וניהל את עמותת דורוב לפיתוח מנהיגות בשירות הציבורי בחברה הערבית ופועל למען יצירת שינוי חברתי וקהילתי בחברה הערבית.וליד מרצה במכללת אורנים בחוג ללימודי הדרה (תואר שני) ובחוג לחינוך חברתי קהילתי (תואר ראשון), ובקריה האקדמית אונו בתואר ראשון לחינוך וחברה ובתואר שני ליעוץ ארגוני למוסדות חינוך.בנוסף עובד כמנחה קבוצות וכיועץ ארגוני למוסדות חינוך ורווחה ובפיתוח סגלי הוראה בבתי"ס, מנהלים ומפקחים.
בעלת תואר השלישי במנהיגות חינוכית מאוניברסיטת הארטפורד שבקונקטיקט, ארה"ב, שם מילאה תפקידים שונים במנהיגות אקדמית לתקופה של ארבע שנים במהלך שהותה בארה"ב. את התואר השני סיימה בהוראת השפה האנגלית כשפה זרה באוניברסיטת רידינג באנגליה, לאחר שקיבלה מלגה מלאה מהקונסוליה הבריטית. את התואר הראשון סיימה בחוג לחינוך והוראת השפה האנגלית באורנים. מרצה בתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך לתואר שני ובחוג לחינוך חברתי קהילתי (חח"ק) במכללת אורנים . בתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך לתואר השני מלמדת מגוון קורסים כמו סדנה לפיתוח מנהיגות אישית בתפקיד, הובלה אפקטיבית ולמידה ארגונית בארגונים חינוכיים, תיאוריות במנהיגות חינוכית וחזון חינוכי ותכנון אסטרטגי בעולם החינוך. בחוג לחינוך חברתי קהילתי (חח"ק) מלמדת מבוא לקבוצה ארגון וקהילה, מנהיגות בקבוצה ארגון וקהילה, וסדנת שדה- מנהיגות וניהול בקהילה. בתשע"ח לימדה בחוג לחינוך יסודי הילד במרחב חייו, המורה במרחב הבית-ספרי, מבוא לשיטות מחקר איכותני, וסמינריון חקר תהליכים ודילמות חינוכיות.כמוכן מרצה להוראת אנגלית למטרות אקדמיות במכללה האקדמית עמק-יזרעאל.מאמינה אדוקה באמירה של הסופרת והמשוררת האפרו-אמריקנית מאיה אנג'לו: "אנשים ישכחו מה אמרת, אנשים ישכחו מה עשית, אבל אנשים לעולם לא ישכחו כיצד גרמת להם להרגיש".בשנה האקדמית תשע"ח קיבלה תעודת "מרצה מעורר השראה" מטעם אגודת הסטודנטים באורנים.
מרצה ד"ר טל פדר הוא סוציולוג של תרבות ואמנות. מחקרו הנוכחי עוסק בצדק תרבותי ושיוויון תרבותי מפרספקטיבה מרחבית. קיבל את תואר הדוקטור מאוניבסיטת חיפה בתכנית משולבת עם אוניברסיטת הומבולדט, ברלין. היה עמית פוסטדוקטורט ב-Center for Cultural Affairs, באוניברסיטת אינדיאנה במלגת ISF ועמית פסוטדוקטורט באוניברסיטת שפילד בפרויקט מחקר שעסק בהשפעת מגפת הקורונה על עולם האמנות. תחומי העניין שלו הם מדיניות תרבות, סוציולוגיה של האמנות ושיטות מחקר כמותיות. פרסם מאמרים על מדיניות תרבות בכתבי עת בעולם ובישראל. מאמרו "normative justifications for public arts funding" התפרסם בכתב העת Socio-Economic Reviewוזכה בפרס האגודה הסוצולוגית הישראלית. ד"ר פדר הוזמן להרצות בנושאי מומחיותו במסגרות של אקטיביזם תרבותי כגון תנועת תרבות ומרכז מנדל ובמוסדות אקדמיים בתחום ניהול התרבות כגון אוניברסיטת פלורידה ואוניברסיטת קונטיקט בארה"ב ואוניברסיטת צפלין בגרמניה.פרסומו האחרון:המאמר זכה במקום ראשון בתחרות המאמר המצטיין של האגודה הסוציולוגית הישראלית בשנת 2019
ד"ר ראיד מועלם סיים את לימודיו לתואר ראשון בביולוגיה במכללת אורנים, בעל תואר שני בזואולוגיה (M.Sc), במינהל ומנהיגות במערכת החינוך (M.A), בניהול ובמנהל מערכות בריאות (M.H.A) יחד עם תואר דוקטור (Ph.D) במדעי החיים. כל התארים הגבוהים הוענקו על ידי אוניברסיטת תל אביב. השלים עבודת פוסט-דוקטורט בביוכימיה ב- CNRS בצרפת . ד"ר מועלם מלמד במכללת אורנים בתואר ראשון (B.Ed) קורסים כמו החי והצומח בבית גידולו הטבעי, גוף האדם, הבריאות שלי, סמינריון בבריאות והתפתחות מוחית. כמו כן בתואר שני (M.Ed) קורסים כמו מערכות פיזיולוגיות והיבטים בריאותיים באדם, היבטים התפתחותיים ושיקומיים במוחם של תלמידים בסיכון. תחומי המחקר של ד"ר מועלם כוללים התחום של פיסיולוגיה משווה שבה הוא מתמקד בחקירת המנגנונים הפיזיולוגיים שמקנים לבעלי חיים במדבר את היכולת להיות מותאמים לסביבה קיצונית תוך השוואה לבעל חיים בסביבה של החורש הים תיכוני. וכן תחום של חקר המוח והלמידה תוך התמקדות בהבנת המשמעות של תנועה, תזונה והשפעתה על היכולת הקוגניטיבית של האדם
בעלת תואר שלישי מהחוג לפסיכולוגיה וחינוך באוניברסיטת בר אילן , במסגרת הדוקטורט חקרה את השתלבותם של נערים חרדים עם ADHD בישיבות קטנות. מלמדת בחוג לחינוך בהכשרת מורים לבית הספר היסודי במכללה האקדמית אורנים ובחוג לחינוך מיוחד במכללת שאנן ובמכללת בית רבקה בכפר חב"ד, ובתואר השני במכללה האקדמית אורנים בחוג לעבודה עם בני נוער בסיכון והדרה , בקורס מחקר וכתיבה של עבודות גמר.משתתפת בתוכנית ש.מ.ש להכשרת מורים במכללת אורנים , הייתה בצוות הפילוט של התוכנית. הרצאותיה כולל מגוון נושאים וביניהם: הוראה לתלמידים עם ADHD, התמודדות על מצבי לחץ במערכת החינוכית, הוראה לתלמידים בסיכון והדרה, הנחיית סדנאות להתפתחות אישית וזהות מקצועית של פרחי הוראה ומורים. עמדה בראש החוג להכשרת מורות לחינוך מיוחד במכללת בית רבקה בכפר חב"ד, הנחתה בתוכניות התערבות של אשלים ג'וינט ישראל צוותי הוראה ומנהלים בבתי ספר במגזר החרדי והממלכתי, נותנת השתלמויות במסגרת מרכזי פסג"ה בלימוד והנחיית צוותי הוראה וניהול לעבודה עם תלמידים בסיכון והדרה.
בעל דוקטורט מהאוניברסיטה העברית. מלמד במכללת אורנים ובחוג לחינוך באוניברסיטה העברית. עבד כעשרים שנים בתחום המפגשים בין פלסטינים ויהודים בישראל. מחבר הספר אזרחים שווה חובות: הזהות הדרוזית והמדינה היהודית. ערך את הספר דיאלוג בין זהויות העוסק בגישת העבודה של בית הספר לשלום ובמפגשים בכלל שתורגם לערבית לאנגלית וגרמנית, ערך קובץ מאמרים בערבית על הגותו החינוכית של פאולו פרירה. תחומי ההתמחות העיקריים שלו; הזהות של בני העדה הדרוזית בישראל, המפגש היהודי- ערבי, זהות וחינוך, חינוך רב- תרבותי וחינוך ביקורתי. תחומי ההתמחות שלו, חינוך לרב- תרבותיות וכן פדגוגיה ביקורתית. מלמד באורנים במסגרת התוכניות לתואר השני M.Teach) ) והדרה וכן בפקולטה לחינוך. מנסה לקדם את תחום ההוראה הדיאלוגית על פי תורתו פאולו פרירה.
בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי. דוקטורנטית בחנוך ותרבות, חוקרת את ההשפעות התרבותיות והסוציו-פוליטיות על זהות המורה הערביה בישראל.מלמדת לתואר השני, במכללת אורנים, במחלקה של "חינוך והוראה לתלמידים בסיכון ובהדרה", ומנחה סטודנטים בעבודה המעשית.מנחה ומדריכה צוותים חינוכיים (מנהלים, יועצים ואנשי חינוך) בנושא הדרה חינוכית וחברתית, זהות תפקיד המחנך, חינוך מכליל, וקשר הורים בית-ספר.מרכזת תוכניות חינוכיות לבתי ספר ערביים, מטעם אשלים- ג'וינט, בשיתוף עם משרד החינוך, ובין היתר עוסקת בהפקת ידע מותאם לבתי ספר אלה.
ד"ר לודמילה קריבוש בעלת PhD בשני תחומי ידע - לינגוויסטיקה ועבודה סוציאלית. כמרצה, מלמדת קורסים מתודולוגיים וקורסים בנושאי סוציולוגיה ופסיכולוגיה התפתחותית במכללת אורנים ובמכללת עמק יזרעאל. כחוקרת, עוסקת בחקר זהות בגישה רב-תחומית - סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך והוראה, בלשנות.כעובדת סוציאלית, מתמחה במיצוי זכויות והתמודדות עם אובדן.
מלמדת וחוקרת בתחום של ויסות עצמי, אסטרטגיות קריאה וכתיבה ומחקר פעולה. מלמדת באורנים בתכניות לתואר שני לחינוך של נוער בהדרה, חינוך בגיל הרך ומוסמך להוראה ובתואר הראשון בחוג לחינוך מיוחד. במסגרות אלה מנחה מורים וגננות ממגזרים שונים בעריכת תכניות התערבות לקידום הויסות העצמי בכתות ובגנים שלהם.במקביל, מדריכה חברי סגל במכללה בתחום הויסות העצמי ומנהלת פורום של מנחות בנושא. הפורום מוביל התערבויות מערכתיות לקידום הויסות העצמי בבתי ספר ובהכשרה של מורים וגננות. פתחה כלים של ויסות עצמי המקדמים את האוטונומיה של הלומדים ואת המוטיבציה שלהם, משפרים את האקלים הרגשי והחברתי בכתה ומחוללים שיפור באיכות החיים של תלמידים ומורים. בוגרת התואר השלישי בחינוך באוני' בן גוריון בנגב. מחקריה עסקו בויסות עצמי בהקשר של כתיבה ולמידה. ספרים שכתבה: "האתגר שבהבעה: אסטרטגיות וויסות בכתיבה" בהוצאת מופת (2008), "מנהלים את עצמם: קידום תהליכי ויסות עצמי בבית הספר ובגן" הוצאת מופ"ת (בתהליך).
יועצת חינוכית,בעלת תואר PhD מאוניברסיטת בר אילן.מרצה בתואר השני בתוכנית לייעוץ חינוכי ובתוכנית לחינוך והוראה לתלמידים בסיכון ובהדרה, ובתואר הראשון בתוכנית לחינוך חברתי קהילתי.מלמדת קורסים העוסקים במניעת פגיעה והתעללות בילדים וכן פרקטיקום בייעוץ חינוכי. עובדת כיועצת חינוכית בחטיבת ביניים ומדריכת יועצים מחוזית בנושא מיניות ומניעת פגיעה בילדים ונוער מטעם השרות הפסיכולוגי – ייעוצי של משרד החינוך.
ראשת היחידה להכשרה להוראה בפקולטה לחינוך. הקימה את המסלול ל M.Ed. בחינוך והוראה לתלמידים בהדרה,בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים, עמדה בראשו כעשר שנים. הקימה את מרכז מיתרים ומרכז שוו"ה מרכז לשוויון והכלה בחינוך. חקרה ופרסמה רבות בתחום של הכשרת מורים להוראה מכלילה . במהלך כעשרים וחמש שנה עוסקת בהכשרה, ליווי והדרכה למורים ואנשי חינוך, ותהליכי התערבות בבתי ספר לעבודה עם אוכלוסיות מודרות, ליווי מקצועי של צוותים עירוניים, ומסגרות תמיכה למערכת החינוך. פרסמה לאחרונה ספר שני (בשיתוף פרופ' ויקטור פרידמן) :מהדרה למצוינות- בניית מערכות יחסים משקמות ליצירת בתי ספר מכלילים , המציע פרקטיקה מקצועית מעמיקה למורים לקידום אוכלוסיות מודרות בבתי הספר. בעלת תואר שלישי בפסיכולוגיה קוגניטיבית.
ראשת החוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ואחראית על הפורום למאבק בגזענות וחינוך לסובלנות במכללת אורנים, בעלת תואר ד״ר מאוניברסיטת באת באנגל. . נושאי מחקרה: סיכון וחוסן בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, שילוב והכלה, השמעת קולם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, השמעת קולם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, אוריינות לשונית ומיטביות לקראת המעבר לכיתה א',התפתחות זהות המורה, רב תרבותיות וחינוך לשלום ומחקר - בין תרבותי. היא מעורבת בפרויקטים בינלאומיים עם אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת וולש בארה״ב וכן עם אוניברסיטת אליס - סולומון בגרמניה .בימים אלה עורכת מחקר משותף עם ד״ר לורה סיגד ראשת התוכנית לחינוך והדרה תואר שני באורנים ועם חוקרות מאוניברסיטת מונש באוסטרליה העוסק בבחינת חווית הטרור של אוסטרלים וישראלים.