פיתוח מקצועי לצוות החינוכי

ליווי הוליסטי​​​  
ליווי הוליסטי​​​ ​​​
ייעוץ ארגוני ופדגוגי מלא להנהלה ולבעלי תפקידים בבית ספר

המטרות
תפיסת חינוך בית ספרית | עבודת צוות איכותית | הגברת המעורבות וההשפעה | שיפור וחיזוק הפדגוגיה

מבנה התהליך:  גמיש. 70-45 שעות
מיקום התהליך: ביה"ס/ מקוון/ מכללת אורנים
יתרונות התהליך: כתיבה והטמעה של תוכנית עבודה מותאמת לצרכי ביה"ס בהיבטים ארגוניים ופדגוגיים, חיזוק מנהיגות ופרו-אקטיביות בקרב המשתתפים, Well being של כל השותפים למהלך, ליווי מנהל/ת בית הספר, ליווי צוות ההנהלה, שילוב מומחי תוכן לפי צרכי ביה"ס.​​​​
פיתוח אוריינו​ת ומצוינות שפתית  
פיתוח אוריינו​ת ומצוינות שפתית
המטרה
פיתוח מיומנויות, כלים, פיתוח חשיבה, דמיון ויצירתיות, דרך ספר וסיפור

יתרונות תהליך
הסיפור הוא "כוח העל" של המורה. הוא משמש לפיתוח יכולות חשיבה והקשבה מורכבות, שאילת שאלות וסקרנות, דמיון ויצירתיות ובכוחו לכונן תרבות חינוכית חדשה. מודל הפעולה "בית ספר סיפור" מאפשר להחזיר את הספר והסיפור למעשה החינוכי ולייצר תהליכים להעצמה אישית, שפתית וחברתית של הילדים והקהילה.
נכיר, כלים ומתודות לשימוש בסיפור ככלי חינוכי מרכזי בכיתה, לפיתוח יכולות חשיבה גבוהות, יצירתיות ואסטרטגיות למידה, וכן לפיתוח מיומנויות SEL ויכולות הקשבה בכיתה.​​​​​​​​​​​​
הובל​ת יוזמות בבית הספר  
הובל​ת יוזמות בבית הספר
כלים ושיטות ליצירת מרחב יזמי

המטרה
ליווי מורים בתהליכי תכנון ופיתוח יוזמות באמצעות הבניית ידע, כלים ומיומנויות שיועברו לתלמידים ויעצבו מרחב יזמי בבית הספר.

יתרונות תהליך
מורים רבים יוזמים תהליכי שינוי, או מלווים קבוצות של תלמידים בתהליכי תכנון ופיתוח יוזמות. התוכנית מקדמת חשיבה חינוכית חדשנית ולמידה משמעותית באמצעות מיפוי צרכים, גיבוש רעיון וניסוחו, התנסות בשלבי התהליך היזמי, פיתוח מיזם מרעיון לביצוע, שיווק המיזם, והגדרת קריטריונים להערכה.​​​
ממורה למנחה קבוצה  
ממורה למנחה קבוצה
כלים מעולם הנחיית הקבוצות

המטרה
מרחב עבודה המאפשר התנסות ורכישת ידע מעשי בהנחיית הכיתה כקבוצה 

יתרונות תהליך
מורים נדרשים להוראה מרובת פנים, הנותנת מענה לקשת רחבה של צרכים ובתוך זה שימוש מקצועי במיומנויות הדרכה והנחיה. המיומנויות הללו משמשות גם בעבודתם השגרתית של מנהלי צוותים, רכזי מקצוע ובעלי תפקידים נוספים. נלמד ונבין תהליכים קבוצתיים, בירור ערכים, מטרות ותוכנית עבודה, נפתח מיומנויות הנחיה והובלת תהליכים בקבוצה, נזהה ונפתח סגנון הנחיה ייחודי.​​​
SEL - למידה רגשית חברתית  
SEL - למידה רגשית חברתית​ 
המטרה
גיבוש שפה ופדגוגיה חברתית רגשית בית-ספרית ומהלך של המורה כמוביל שינוי 

יתרונות תהליך
חיזוק תחושת השייכות והביטחון בבית-הספר וחיזוק היכולות החברתיות והרגשיות יחסי אמון תקינים ולהפחתת ביטויי אלימות מילולית ופיזית בבית הספר. נערוך היכרות והתנסות במיומנויות SEL כאדם וכאיש חינוך, נטמיע מיומנויות SEL בקשר בין-אישי, בכיתה, בפדגוגיה ובשגרה.​​
מחוסן לאיתנות בבית-הספר  
מחוסן לאיתנות בבית-הספר​
המטרה
חיזוק יכולת ההתמודדות עם מציאות משתנה

יתרונות תהליך
חוסן מתייחס ליכולת להתאושש ולחזור לתפקוד תקין לאחר אירוע קשה או טראומטי. איתנות מתייחסת ליכולת להתמיד ולהמשיך הלאה למרות קשיים ואתגרים. כל אלו נחוצים לתלמידים ולצוות. נערוך היכרות עמוקה עם המושגים חוסן ואיתנות, נקנה כלים ומיומנויות לטיפוח חוסן ואיתנות בקרב מורים ותלמידים וליצירת סביבת למידה תומכת וחיובית.​​
פיתוח מיומנויות לומד עצמאי​​​  
פיתוח מיומנויות לומד עצמאי​​​
המטרה
חיבור בין פדגוגיה והוראה בכיתה לקידום המיומנויות

יתרונות תהליך
גיבוש תפיסת תפקיד המורה בכיתה, מידע ופרקטיקות לפיתוח לומד עצמאי במיומנויות שונות כגון: ניהול עצמי בזמן, הגדרת מטרות, איסוף מידע, הערכה ביקורתית של מידע, פתרון בעיות, תקשורת, שיתוף פעולה, מודעות עצמית, התמדה ועוד.​​​
תקשורת מקרבת  
תקשורת מקרבת​​​ ​​​
המטרה
שיפור השיח הבית ספרי, בין הצוות, עם התלמידים ועם ההורים.

יתרונות תהליך
יצירת שפה משותפת מבוססת רגש וצורך וכן טיפוח יכולות ומודעות לאיכויות התקשורת שניתן להוסיף ולחזק בבית הספר ומחוצה לו. יצירת סביבת תקשורת בריאה המאפשרת שיחות מיטיבות, אמפתיה, ניסוח בקשות, הפחתת שיפוטיות, ניהול שיחות קשות 
ויצירת הבנה ושיתוף פעולה.​​​
Footer Mobile