SEL Research Group

About Us:  
The SEL [Social-Emotional Learning] Research Group engages in a variety of social-emotional education and development research areas that include developmental, pedagogical, and organizational aspects, pursuing efforts to understand social-emotional learning and development processes in support of children, youth, parents, pre-service teachers, teachers, school counsellors, and school principals in school settings and in teacher education. 

Goals:
• Collaborating on research that benefits the social-emotional Learning and development of children, youth, families, and communities.
• Driving knowledge translation/mobilization related to social and emotional learning in schools and the academy.

Research Team
תואר בחינוך - לימודי חינוך והוראה  
ד"ר נעם לפידות לפלר

noam.lapidot.lefler@gmail.com

ד"ר נעם לפידות לפלר, חוקרת ומרצה בכירה בחוג לחינוך העל-יסודי, בפקולטה לחינוך, במרכז האקדמי לחינוך וחברה אורנים. בנוסף, היא מדריכה פדגוגית של סטודנטים בשדה. היא חברה במרכז למחקר פעולה ולצדק חברתי במכללה האקדמית עמק-יזרעאל ע"ש מקס שטרן. סיימה בהצטיינות דוקטורט בחוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה והיתה חוקרת אורחת בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בריטיש קולומביה, בוונקובר, קנדה. נושאי המחקר ועבודתה העיקריים נוגעים בתחום של למידה רגשית-חברתית (SEL: Social-Emotional Learning) במרחב המקוון ובכלל. בין היתר, עוסקים מחקריה בנושאים של קשר, שייכות, הכלה ואמפתיה, ובעולם הרגשי במרחבים חינוכיים; הבדלים תרבותיים בהצקה מקוונת; ובתהליכי הלמידה וההתפתחות של סטודנטים ושל הסטודנט הערבי בפרט.

אתר אישי​​​

תואר בחינוך - לימודי חינוך והוראה  
ד"ר כמיליה אבראהים-דויירי


ד"ר כמיליה אבראהים-דויירי, מלמדת במחלקה ללימודים מתקדמים, בתוכנית לייעוץ חינוכי, ומעבירה קורסים חוצי תוכניות בנושא "זהות ותרבות" בתואר הראשון. בנוסף לעבודתה האקדמית, היא מרכזת את תחום ההתנסות המעשית בתוכנית לייעוץ במכללה. 
לצד עבודתה במכללה, היא ממלא תפקיד יועצת בכירה לבתי ספר ערביים ברשת נעמ"ת. 
הדוקטורט שלה עסקה בחוויית הרווקות הערביות, בלחצים שהן חוות ובדפוסי ההתמודדות שלהן. מחקר בתר-הדוקטורט עוסק בחוויית רווקים ערבים, ובדרך בה הם מכוננים תפיסות חדשות למשג "גבריות". 
תחומי העניין שלה במחקר: התאמה תרבותית של מקצוע הייעוץ לחברות קולקטיביסטיות, דילמות אתיות בעבודה הייעוצית בהקשר תרבותי, לחץ והתמודדות.

תואר בחינוך - לימודי חינוך והוראה  
ד"ר לילי ישראל

Lilisrael4@gmail.com

ד"ר לילי ישראל, מנחה ומרצה בחוג לחינוך העל יסודי בפקולטה לחינוך, מכללת אורנים. מנחה של יחידת השדה וקבוצת המדריכים הפדגוגיים .
מחקר ודוקטורט באוניברסיטת אדם מיקוויץ',פוזנן פולין בנושא הסללה והקשר להדרה בקרב תלמידים.
מנחה בפרויקטים של ג'וינט אשלים לקידום התפיסה הפסיכוחברתית ולמניעת הדרה בחברה הערבית בדגש על  מוביליות ושוויון ומניעת נשירה  (exclusion,inclusion).
מנחה בשדה החינוכי ומקדמת פיתוח של מנהלים, מורים מובילים, קבס"ים, רכזי הכלה לתפיסת בית הספר המכליל ופיתוח פדגוגיה של self regulation learning ,


תואר בחינוך - לימודי חינוך והוראה  
רוני ישראלי

Ronisraeli18@gmail.com

רוני ישראלי, MA, מרצה לחינוך במכללת אורנים, במסלול שילוב אמנויות בחינוך. בעלת תואר שני בהנחיית קבוצות, ותואר שני נוסף בטיפול באמנות. בעלת תואר ראשון בתחומי החינוך הבלתי פורמלי והחינוך מיוחד. מנחה צוותים מקצועיים בתוכניות קדם צבאיות בארגון החלוץ-המדרשה. עוסקת מעל עשרים שנה בתחומי קהילה, חינוך והתנדבות במסגרות שונות בארץ ובעולם



תואר בחינוך - לימודי חינוך והוראה  
ד"ר רביעה חסיסי-סאבק

rhusisi@gmail.com

ד"ר רביעה חסיסי-סאבק, מרכזת סטודנטים ערבים בחוג לחינוך המיוחד ובפקולטה לחינוך. מרצה ומדריכה פדגוגית לסטודנטיות הערביות בחוג לחינוך המיוחד. לצד זאת, הדריכה ולימדה בתכנית ההכשרה בעל-יסודי במכללה. כמו כן, לימדה בתכנית לתואר שני בייעוץ החינוכי במכללת אורנים.
עבודת הדוקטורט שלה עסקה בחינוך לשלום וביחסים בין יהודים לערבים בהנחיית פרופ' גבי סלומון ז"ל "הקשר בין מתן לגיטימציה לנרטיב הלאומי ה"אחר" לבין דבקות בנרטיב הלאומי שלי כפונקציה להשתתפות בתכנית לחינוך לשלום".  למדה ייעוץ חינוכי, הנחיית קבוצות וטיפול משפחתי.  עסקה בייעוץ החינוכי בבתי ספר חט"ב ותיכון למשך 7 שנים.
חקרה נושא המסוגלות הבין-תרבותית בקמפוסים (השוואה בין יהודים לערבים/מכללות לאוניברסיטאות וכדומה) וחוקרת את השתלבותם של הסטודנטים הערבים באקדמיה.



Research (group members publications)

 

1.      Lapidot-Lefler, Noam; 2022: "The role of sociocultural context in cyberbullying in Israeli Society: Comparing Arab and Jewish parents' perceived knowledge of their adolescent children's involvement in cyberbullying." International Journal of Bullying Prevention, 1-12.‏ [IF = 3.22; Q1-Q2]

2.      Lapidot-Lefler, Noam; 2022: "Promoting the use of social-emotional learning [SEL] in online teacher education." International Journal of Emotional Education, 14(2), 19-35.‏ [IF = 1.56; Q2]

3.      *Sabik, Rabia; Hussein Farraj, Rania; Lapidot-Lefler, Noam; 2023: "Separately and jointly: inclusive training of Arab teacher-education students in a college in Israel." Dvarim, 1, 62-85. [Hebrew].

 

1. Israeli, R., Regev, D., & Goldner, L. (2021). The meaning, challenges, and characteristics of art therapy for older Holocaust survivors. The Arts in Psychotherapy, 74, 101783.

 

2. Israeli, R., Israeli Association for Creative Arts Therapies (YAHAT) biannual conference, February 2023, speaker at a panel about the open studio approach in art therapy

1. Ibrahim-Dwairy, C., & Kulik, L. (2022). Perceived stress among single Palestinian women in Israel: A mixed method research. Current psychology (in press). DOI 10.1007/s12144-022-04070-

 

2. Ibrahim-Dwairy, C., & Dwairy, M. (2021). Anxiety and coping among Arab students in Israel during the 2020 coronavirus lockdown. The Arab Journal of Psychiatry 32, 1, 1-15(Reviewed journal).

 

3. Krevosh, L., & Ibrahim, C. (2017). Implications of mother-language teachers training according to the PDS model on understanding the students' professional identity. Oranim academic collage of education.  

1.        חוסיסי-סאבק, ר', חוסין-פראג', ר' ולפידות-לפלר, נ' (2023). לחוד וביחד: הכשרה מכלילה של סטודנטים להוראה מהחברה הערבית במכללה בישראל. דברים: כתב עת אקדמי רב-תחומי, מוסף לענייני חינוך (א), 86–106.

2.        חסיסי-סאבק, ר' ולב ארי, ל' (2020). "סוף סוף נפגשים איתם": תרומת הלימודים לתואר שני, במקצועות החינוך, לפיתוחה של מסוגלות בין-תרבותית. דפים, 72, 54-27, מופ"ת.

 

3. Lev Ari, L., & Husisi-Sabek, R. (2020). 'Getting to know 'them'changed my opinion': intercultural competence among Jewish and Arab graduate students. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 41(10), 844-857.‏


4. Seginer, R., Shoyer, Sh., Hossessi, R., & Tannous, H. (2007). Adolescent Family and Peer Relationships: Does Culture Matter?. Child and Adolescent Development, 116, 83-99.

 

1.      Israel, L. (2021). Youth At-Risk in High Schools. Tracking, Exclusion and Inequality: 'Hearing Their Voice'.‏ https://hdl.handle.net/10593/26014

2.      Israel, L. (2017). Aspects of Tracking in the Schools as a Factor of Risk and Exclusion of Students.


Lapidot-Lefler, N. & Israel., L. (In press/2024). Listening to my own and others’ voices: The experience of participants in teacher-education learning communities. Teacher Development. [SRJ = O.47; IS = 1.26; Q2]

Lapidot-Lefer, N., & Israeli, R. (2024). Quality education through teacher-student relationships: implementing Social-Emotional Learning in teacher development, Quality Assurance in Education,  32(3), 401–415. https://doi.org/10.1108/QAE-12-2023-0217​. [IF = 1.5; Q2]

Footer Mobile