סדרת הרצאות בזום

תואר בחינוך - לימודי חינוך

לחצו להרשמה ​​​​​​​​​


כניסה לזום ד"ר נעם לפידות​​​​​​​​​​​​​​​​​

מפגש 1
יום חמישי 28/3/24 בשעה 14:00
נושא: דילמה מתודולוגית מלווה מחקר התערבות בשדה בהקשר לבחירת סוג המחקר האיכותני, בחירת משתתפי המחקר, שיקולים בבחירת כלי המחקר ושילובם, ניתוח הנתונים ועוד.
בהנחיית ד"ר רותי סגל 
חלק ראשון: ד"ר רותי סגל: דילמה מתודולוגית מלווה מחקר התערבות בשדה 
חלק שני: פרופ' ירון להבי, ראש הרשות למחקר במכללת דוד ילין, ועמית שותף למחקר: דיון

מפגש 2
יום חמישי 2/5/24
נושא: מחקר המשלב טכנולוגיות למידה 
בהנחיית ד"ר דני גליק 
חלק ראשון (כ-45 דקות): דילמות מתודולוגיות ואתיות במחקר התערבות בשדה (מחקר המשלב טכנולוגיות למידה). 
חלק שני: דיון פתוח, שאלות ותשובות. 

מפגש 3
יום חמישי 6/6/24
נושא: כיצד ניתן לשלב הכללה ולמידה חברתית-רגשית בתהליכי מחקר? 
בהנחיית ד"ר נעם לפידות-לפלר 
חלק ראשון (כ-45 דקות): שיתוף במערך המחקר המלווה מהלך של הטמעת SEL מכליל ברשות המקומית בנהריה, תובנות וסוגיות בלתי פתורות. 
החלק השני של המפגש: דיון פתוח, שאלות ותשובות.

תעודת הוראה - תואר בחינוך  
ד"ר רותי סגל

ראשת התכנית לתואר שני בהוראת המתמטיקה/הוראת המדעים לבית הספר היסודי
ruti.segal@oranim.ac.il 

מכהנת כראש החוג לחינוך מתמטי וראש התכנית לתואר שני בהוראת מתמטיקה ומדעים בביה"ס היסודי במכללת אורנים.
מלמדת קורסים מגוונים העוסקים בהוראת מתמטיקה  ביה"ס היסודי ובביה"ס העל יסודי.
כיהנה כמורה למתמטיקה בבית ספר על יסודי במהלך 26 שנה וגם כמנהלת פדגוגית, ובמשך למעלה מעשור כיהנה כמדריכה מחוזית וארצית להוראת מתמטיקה בבית ספר על יסודי מטעם הפיקוח על הוראת המתמטיקה במשרד החינוך.  
בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב (B.Sc.) מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מתמטיקה (M.Sc.) באוניברסיטה העברית, ותואר שלישי בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה (Ph.D.) בטכניון בחיפה. השתלמה בלימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות בטכניון חיפה ובפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. בנוסף, כיהנה כיועצת אקדמית לפרויקט "וידקטיקה" (וידאו+דידקטיקה) במכון וייצמן למדע והייתה שותפה לחקר שילוב השיח הסקרני מבוסס עדות (צילום עצמי) מסביבת הכיתה כמנוף להתפתחות מקצועית של מורים ומורי מורים למתמטיקה. תחומי מחקר המרכזיים: התפתחות מקצועית של סטודנטים להוראת מתמטיקה ושל מורים למתמטיקה בפועל, שילוב טכנולוגיות מגוונות בהוראת מתמטיקה. ​


תעודת הוראה - תואר בחינוך  
Yaron Lehavi​ ​

Yaron Lehavi is an Associate Professor at the David Yellin Academic College of Education, in which he has been involved for many years in various aspects of teacher education. He also serves as the head of the National Center for Physics Teachers in Israel at the Weizmann Institute of Science. From the late 90s, he participated in the national reform in science education, which focused primarily on integrating the different scientific disciplines into an interdisciplinary curriculum. His involvement included curriculum development, textbook writing, and teacher training. Dr. Lehavi served and is still serving, on national science curriculum committees. His research focuses mainly on science teachers’ conceptual knowledge and teachers’ professional growth. He also participates with colleagues from Israel and Germany in research on the interplay between physics and mathematics.
Dr. Lehavi is a co-leader of an ongoing design of a research-based approach aimed at fostering teachers’ professional growth as their peers’ mentors, conducted in collaboration with colleagues from Israel, the Netherlands, and the USA. Recently he was a member of a special committee in Israel on Values Education: Guidelines for Measurement and Evaluation.
He was awarded the GIREP 2021 medal for significant and durable contributions to the physics education community at all levels.
Dr. Lehavi holds a B.Sc. in physics and mathematics, an M.Sc. in physics, and a Ph.D. in physics education from The Hebrew University of Jerusalem.


תואר בחינוך - לימודי חינוך והוראה  
ד"ר נעם לפידות לפלר

noam.lapidot.lefler@gmail.com

מרצה בכירה בחוג לחינוך העל-יסודי, בפקולטה לחינוך, במרכז האקדמי לחינוך וחברה אורנים. היא חוקרת עמיתה בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, בפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה וחברה במרכז למחקר פעולה ולצדק חברתי במכללה האקדמית עמק-יזרעאל ע"ש מקס שטרן.
נושאי המחקר ועבודתה העיקריים נוגעים בתחום של למידה רגשית-חברתית. בין היתר, עוסקים מחקריה בלמידה חברתית-רגשית בהכשרת המורים, בדגש על הבנת העולם הרגשי במרחבים חינוכיים שונים, במרחב המקוון ועם נוער בסיכון והדרה, ובתהליכי הלמידה וההתפתחות של סטודנטים בהכשרת המורים בהקשרים חברתיים-תרבותיים.​

אתר אישי

תעודת הוראה - תואר בחינוך  
Dr. Danny Glick ​



works on a range of EdTech research projects related to emerging technologies in education. In K-12 education, he is investigating how learner factors are associated with successful game-based vocabulary learning, and examining the impact of interactive Geometry courses on young learners’ STEM learning.
In higher education, he is examining the impact of an AI- owered virtual-human training on student self- regulated learning (SRL) strategy practice and use, and investigating the learning processes and outcomes in interactive music-based language learning apps. Danny also established the pedagogical implementation strategy for Edusoft, a subsidiary of ETS, where he leads a team of EdTech
implementation specialists specializing in designing, implementing and evaluating large-scale technology-enhanced learning and assessment solutions, serving K-20 institutions in over 30 countries worldwide.
Danny is a former visiting scholar at the University of California, Irvine’s Digital Learning Lab, 
where he examined whether an interactive video-based SRL training can change Latino students’ learning behavior and improve performance. Dr. Glick is the author and co-editor of a wide range of publications, including, most recently, “Supporting Self-Regulated Learning and Student Success in Online Courses”..



Footer Mobile