ד"ר שרה שמעוני כיום יועצת עצמאית לכתיבה אקדמית ולשיטות מחקר איכותניות. בעבר: הייתה מרצה בכירה במכללת לוינסקי לחינוך ובמשך תקופה כהנה שם כראש רשות המחקר. במקביל עבדה כעורכת אקדמית בהוצאת הספרים של מכון מופ"ת, יחד עם פרופסור מירון פתחה ורכזה את ההתמחות במחקר למורי מורים במכון ונתנה סדנאות בשיטות מחקר איכותני ומחקר משלב שיטות.
ביבליוגרפיה על התיאוריה המעוגנת בשדה:
שמעוני, ש' (2016). תיאוריה מעוגנת בשדה, בתוך נ' צבר בן יהושע (עורכת), מסורות וזרמים במחקר איכותני- תפיסות, אסטרטגיות וכלים מתקדמים ( עמ' 141-178). תל-אביב: מכון מופ"ת.
איילון, י'. צבר בן יהושע, נ'. (2010) התיאוריה המעוגנת בשדה, בתוך ל', קסן ומ' קרומר -נבו (עורכות) ניתוח נתונים במחקר האיכותני. באר שבע: הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. עמ' 359-382
שמעוני, ש' (2010). ניתוח שיח בגישת התיאוריה המעוגנת בשדה. בתוך: ע' קופפרברג (עורכת) חקר הטקסט והשיח: ראשומון של שיטות מחקר (עמ' 25-46). באר שבע: אוניברסיטת בן גוריון.
הסברים לניתוחי תוכן בשיטת התיאוריה המעוגנת בשדה או בזיקה אליה ישנם גם בתוך ספריו של אשר שקדי:
שקדי, א. (2003). מילים המנסות לגעת: מחקר איכותני – תאוריה ויישום. תל אביב: רמות. (פרק 1).
שקדי. א. (2011). המשמעות מאחורי המילים: מתודולוגיות במחקר איכותני הלכה למעשה. תל אביב: רמות. (חלק ראשון, עמ' 18-83).
גבתון, ד'. (2001). תיאוריה מעוגנת בשדה, בתוך נ. צבר בן-יהושע (עורכת) מסורות וזרמים במחקר האיכותי תל-אביב: דביר, עמ' 195-227.
להלן מקורות מקוריים של בוני מסורת התיאוריה המעוגנת בשדה באנגלית:
המקור שמקובל היום ביותר בארה"ב:
Charmaz, K. (2006). Constructing grounded theory: A practical guide through qualitative analysis. London: Sage