הכנס המדעי השנתי ה-13 'מחקר, עיון ויצירה באורנים'
הכנס יתקיים ביום ב', כ"ז בשבט תשע"ב 20.2.2012
בין השעות 16:00-08:45
בבית הדומי (בית 46)
לכל אורך היום: תערוכת פרסומים של סגל אורנים
08:45 - 09:00 – התכנסות והרשמה – קומה ד' בבית הדומי
מושב פתיחה: 09:00 - 09:15
אולם בית הדומי, קומה 4
ברכות
פרופ' יאיר קארו – נשיא מכללת אורנים
ד"ר לילך לב ארי - ראש הרשות למחקר ולהערכה באורנים, יו"ר הכנס
מושב א': 09:15 - 10:55
ביולוגיה (I )
יו"ר: פרופ' שמחה לב-יָדוּן
כיתה: 401
-
גב' אנה גרשברג, ד"ר רחל בן-שלמה, ד"ר יובל איתן, ד"ר עופר שטייניץ ופרופ' גידי נאמן: מבנה גנטי מרחבי של נבטי אורן ירושלים בהתחדשות לאחר שריפה
-
מר דניאל ברקוביץ, ד"ר שי מאירי וד"ר שי מרקמן: האם גודל הביצים והגוף של הקוקייה האירופית ופונדקאיה השתנו בשנים האחרונות?
-
גב' יעל קינן, גב' מרים קישינבסקי, ד"ר מיכל סגולי וד"ר תמר קיסר: החדרה חוזרת של צינור ההטלה: מרכיב חשוב בסופר-פרזיטיות
-
ד"ר יורם גרשמן ומר אברהם שניצר: בידוד ואפיון שמרים אוסמופילים להפקת אתנול
שיח פילוסופי
יו"ר: ד"ר משה שנר
כיתה: 402
-
ד"ר ענת גלר: האם דיאלוג ועם מי דיאלוג? הפדגוגיה של 'הלא נודע' כערך מנחה לחינוך דיאלוגי 'טוב דיו'
-
ד"ר ענת ישראלי: לחוד וביחד: טעימה מהפירוש הפמיניסטי לתלמוד
-
ד"ר אבנר כהן: ממארכס עד דפני ליף: על הנוכחות וההיעדרות של האוטופיה מהמאבק לצדק חברתי
-
מר חובב רשלבך ומר אסף רומאנו: בחינה סמיולוגית של 'הלם הלא-צפוי' ביחס למעשה האמנות
לשון וספרות
יו"ר: פרופ' רינה בן-שחר
כיתה: 403
-
ד"ר מירה טנצר: דמות הגיבור-החייל המונצח בשירי זמר בעקבות מלחמות ישראל
-
ד"ר ליאור לקס וד"ר אוון-גרי כהן: 'מגניביישן', 'בהחלטלי', 'ביחדנס' ועוד: צורנים שאולים בעברית
-
ד"ר יעל פויס: ערבים ויהודים ב"אורנים" קוראים יחדיו
-
פרופ' רינה בן-שחר: המגמה האוטוביוגרפית בסיפורת הישראלית: הסיפור האישי והסיפור הציוני
מדעי החברה וחינוך
יו"ר: ד"ר ארזה אברהמי
כיתה: 201
-
ד"ר חגית מישר טל: מה אפשר ללמוד מגוגל ארת'? – בניגוד למה שאפשר ללמוד באמצעות גוגל ארת'
-
ד"ר יעל סנה: מצוק אשקלון ומצוקותיו – חינוך לקיימות
-
ד"ר מירה פוירשטיין וד"ר לאה מנדלזיס: חינוך לאוריינות מדיה ביקורתית: הסכסוך הישראלי פלסטיני
-
ד"ר ניר רסיסי: מיזם חדש: מחנכות טוות רשתות הוריות (מטר"ה)
הוראת מתמטיקה
יו"ר: פרופ' צביה מרקוביץ
כיתה: 202
-
ד"ר חנה לב-זמיר: תפיסות מורים באשר ליצירתיות בהוראת המתמטיקה
-
ד"ר ענת לבב-וינברג: פתרון בעיות גיאומטריות בדרכים שונות כמנוף להתפתחות הידע והיצירתיות בגיאומטריה
-
ד"ר עטרה שריקי: שיתוף תלמידים בכתיבת מבחן במתמטיקה: נקודת המבט של מורים
-
פרופ' ריקרדו טרומפר וד"ר אסנת אלדר: השפעתה של תכנית התואר השני בהוראת המדעים על ההתפתחות המקצועית של המורים (ממצאים ראשוניים)
הדרה, שוליים וביטוייהם השונים
יו"ר: ד"ר דינה לרון
כיתה: 203
-
ד"ר דקלה כרם: הערכת תפקודים מוטוריים וקוגניטיביים באמצעות מוזיקה
-
פרופ' דניאל שאוב: רפלקציה סגנונית ומבנית של טראומה ב"לאבד את הצפון" של ננסי יוסטון
-
ד"ר מיכל ראזר: תפיסת מציאות חדשה בעבודה חינוכית עם תלמידים בהדרה ובסיכון: להפנות מבט אל מקורות הכוח הפנימיים
-
ד"ר אפי סטולרסקי: רגישות מטפלת ואיכות מעון: גורמי סיכון וגורמים ממתנים במסגרות טיפול לגיל הרך בישראל
הפסקת קפה 10:55 – 11:10
מושב ב': 11:10 - 12:50
ספרות, שירה ושפה
יו"ר: ד"ר עירית זאביכיתה: 401
-
ד"ר משה יצחקי: אוקסימורון חינוכי: על שפת ההוראה, החינוך הערכי והניהול החינוכי בעידן טכנו-דיגיטלי
-
ד"ר בהאא מחול: אתגרים ברכישת השפה הערבית: היבטים לשוניים ופדגוגיים
-
ד"ר חגי רוגני: שלוש ערים בליל קיץ: רוחו של בודלר בשירים מאת ביאליק ואלתרמן
-
ד"ר עירית זאבי: בין 'דַבֵּר כהלכה' לבין 'בוא נדבר בסטייל': על שפת הפרסומת בעיתונות החרדית
ביולוגיה (II )
יו"ר: ד"ר מדי וליצקר-פולק
כיתה: 402
-
גב' יעל קינן, ד"ר אלי הררי וד"ר תמר קיסר: הדברה ביולוגית משופרת על ידי התניית פרזיטואידים לפרומון מין: עש האשכול כמקרה מבחן
-
ד"ר אלה פיק, מר קובי צימבלר, מר יהונתן שרעבי וגב' טלי ברמן: שמרי אפייה כמודל להבנת תהליכים אבולוציוניים ברמה המולקולארית
-
ד"ר ניצה מירסקי, גב' רויטל כהן, גב' ענת אליעז, ד"ר אהובה דברת: השפעת GTF – חומר אנטי סוכרתי המופק משמרים, על המטבוליזם של עדשת העין הסוכרתית
-
מר אורן אזארי, ד"ר ציפי עשת, ד"ר מיכל גרוס ופרופ' אברהם חיים: הערכה כלכלית של הגן הבוטני במכללת אורנים
הקיבוץ ומכללת אורנים: היסטוריה, חינוך וספרות
יו"ר: ד"ר מירה קרניאלי
כיתה: 403
-
מר יעקב ליברמן: סקר העלונים הפנימיים של מכללת אורנים
-
ד"ר ארזה אברהמי, מר יעקב ליברמן וד"ר ניר רסיסי: אחריות וסמכות של הסגל החינוכי ושל ההורים: מחקר בקיבוץ שיתופי
-
ד"ר שרה שגיא: היבטים מגדריים ביצירתה של מרים רות
החינוך – פנים רבות לו
יו"ר: ד"ר מירי הראל
כיתה: 201
-
ד"ר נורית קפלן תורן ומר אלון ירושלמי: שני בתי ספר - שתי השקפות עולם שונות: שילוב מחקר כמותני ומחקר איכותני לבחינת המנבאים למעורבות הורים
-
גב' רחל רביד: השמת ילדים בעלי אוטיזם במסגרות חינוכיות בגיל הגן מנקודת מבטם של הורים ומחנכים
-
גב' דגנית קמחי וד"ר שירלי מידז'נסקי: הטמעת חינוך סביבתי בבתי ספר יסודיים – "קיים מול מקיים"
-
ד"ר עינת ליכטינגר: זהות עצמית ומוטיבציה של מורים: ההשלכות של הפעלת תוכניות התערבות לקידום הוויסות העצמי של תלמידים בסיכון על המורים המפעילים אותן
הכשרת מורים והערכת עבודתם
יו"ר: ד"ר שוש לשם
כיתה: 202
-
ד"ר שוש לשם: הריאיון הקבוצתי ככלי הערכה לקבלת סטודנטים להוראה: מבט מהעדשה האיכותנית
-
גב' חיותה ינון: תהליכי קבלת החלטות תעסוקתיות של עובדי הוראה בעלי אוריינטציית ייעוד
-
ד"ר ליאורה לוי: גישות קוריקולאריות של סטודנטים להוראה ומורים מתחילים
-
ד''ר מיכל שיינין וגב' עדנה בשן: עמדות כלפי חריגות של מתכשרים להוראה
השכלה וניעות חברתית
יו"ר: פרופ' דוד מיטלברג
כיתה: 203
-
ד"ר שירלי שויער ופרופ' רחל סגינר: שנת הלימודים הראשונה באורנים: דו"ח ביניים של מחקר אורך על גורמים מסייעים להצלחה בלימודים
-
גב' אסנת רוזנר: השפעת ההשכלה על האישה הדרוזית
-
ד"ר לילך לב ארי וד"ר שלמה גץ: מדוע לומדים במוסדות להשכלה גבוהה: השוואה בין סטודנטים מהפריפריה לאלה מהמרכז
-
ד"ר אורלי סלע: בפיג'מה ונעלי בית: קורסים מקוונים באורנים מנקודת מבטם של הסטודנטים
הפסקת צהרים 12:50 – 13:30
אולם 807, בית 42
מושב ג': סימפוזיונים 13:30 - 14:45
סטריאוטיפים מגדריים בתקשורת, במתמטיקה... ואיפה לא?
מתדיינת: ד"ר לילך לב ארי
כיתה: 401
-
ד"ר אריאל פרידמן: סטריאוטיפים של גילנות ומיננות בתקשורת: המקרה של ערוץ המוזיקה הישראלי
-
פרופ' דוד מיטלברג: סטריאוטיפים מגדריים אצל מורים למתמטיקה
-
פרופ' צביה מרקוביץ: סטריאוטיפים מגדריים במתמטיקה אצל תלמידי בית ספר יסודי
רכישת אוריינות בשפה האנגלית כשפה נוספת בקרב ילדים דוברי ערבית, צ'רקסית ועברית כשפת אם
מתדיינות: ד"ר מילה שוורץ וד"ר ג'נינה קהן-הורביץ
כיתה: 402
-
ד"ר ג'נינה קהן-הורביץ וגב' שרה קואש: רכישת אוריינות בשפה האנגלית כשפה נוספת בקרב ילדים דוברי צ'רקסית ועברית כשפת אם
מתדיין: פרופ' אורי צולר
ד"ר מילה שוורץ וגב' רנדה פארס: רכישת אוריינות בשפה האנגלית כשפה נוספת בקרב ילדים דוברי ערבית ועברית כשפת אם
מהוראה אלגוריתמית - ללמידת HOCS [כושרי דעת מסדר גבוה-יותר (כדסג"י)]: חשיבה מערכתית, מוסרית ויצירתית: על כל אלה ומה שביניהן...
כיתה: 403
-
מר נאג'י קורטאם ופרופ' אורי צולר: חשיבה מערכתית על דרך STES של תלמידי תיכון במגזר הערבי בהקשר הישראלי הרב -מגזרי
-
ד"ר ענת אברמוביץ, מר נאג'י קורטאם ופרופ' אורי צולר: יכולת חשיבה מוסרית של תלמידי מדעים בבתי ספר תיכוניים בישראל
-
מר מחמוד זועבי ופרופ' אורי צולר: יכולת חשיבה יצירתית של תלמידי מדעים בביה"ס התיכון במערכת החינוך הרב-מגזרית הישראלית
המרחב הציבורי כזירה חברתית ופוליטית של הציבור הדתי
מתדיין: ד"ר אריה הרשקוביץ
כיתה: 201
-
פרופ' נעימה ברזל: הקמת כפר עציון: המרחב הציבורי והאתוס
-
ד"ר לי כהנר: מגטו לפרבר – התפתחות המרחב החרדי בישראל
מעבר למושב נעילה ללא הפסקה
מושב נעילה: הרצאת אורח 14:45 – 16:00
אולם בית הדומי, קומה 4
-
פרופ' אביה ספיבק (מראשי הצוותים המייעצים למחאה): כלכלת המחאה
-
דברי סיכום: ד"ר לילך לב ארי - ראש הרשות למחקר ולהערכה, יו"ר הכנס
פוסטר יוצג לכל אורך היום
פסיכולוגיה וייעוץ – היבטים פסיכולוגיים של השימוש באינטרנט
-
ד"ר נעם לפידות-לפלר ופרופ' עזי ברק: יחסי קירבה ואינטימיות ברשת האינטרנט: בחינת הגורמים המצביים המשפיעים על תוצריה החיוביים של תופעת הסרת העכבות המקוונת