כנס 'מחקר, עיון ויצירה באורנים' - תשע"ב

הכנס המדעי השנתי ה-13 'מחקר, עיון ויצירה באורנים'
הכנס יתקיים ביום ב', כ"ז בשבט תשע"ב 20.2.2012

בין השעות 16:00-08:45

בבית הדומי (בית 46)

 

לכל אורך היום: תערוכת פרסומים של סגל אורנים

 

08:45 - 09:00  –  התכנסות והרשמה – קומה ד' בבית הדומי

 

מושב פתיחה: 09:00 - 09:15

אולם בית הדומי, קומה 4


ברכות 

פרופ' יאיר קארו – נשיא מכללת אורנים

ד"ר לילך לב ארי - ראש הרשות למחקר ולהערכה באורנים, יו"ר הכנס

 מושב א': 09:15 - 10:55 

ביולוגיה (I )



יו"ר:  פרופ' שמחה לב-יָדוּן

כיתה: 401

  • גב' אנה גרשברג, ד"ר רחל בן-שלמה, ד"ר יובל איתן, ד"ר עופר שטייניץ ופרופ' גידי נאמן: מבנה גנטי מרחבי של נבטי אורן ירושלים בהתחדשות לאחר שריפה
  • מר דניאל ברקוביץ, ד"ר שי מאירי וד"ר שי מרקמן: האם גודל הביצים והגוף של הקוקייה האירופית ופונדקאיה השתנו בשנים האחרונות?
  • גב' יעל קינן, גב' מרים קישינבסקי, ד"ר מיכל סגולי וד"ר תמר קיסר: החדרה חוזרת של צינור ההטלה: מרכיב חשוב בסופר-פרזיטיות

  •  ד"ר יורם גרשמן ומר אברהם שניצר: בידוד ואפיון שמרים אוסמופילים להפקת אתנול

 שיח פילוסופי

יו"ר: ד"ר משה שנר

כיתה: 402

  • ד"ר ענת גלר: האם דיאלוג ועם מי דיאלוג? הפדגוגיה של 'הלא נודע' כערך מנחה לחינוך דיאלוגי 'טוב דיו'
  • ד"ר ענת ישראלי: לחוד וביחד: טעימה מהפירוש הפמיניסטי לתלמוד
  • ד"ר אבנר כהן: ממארכס עד דפני ליף: על הנוכחות וההיעדרות של האוטופיה מהמאבק לצדק חברתי
  • מר חובב רשלבך ומר אסף רומאנו: בחינה סמיולוגית של 'הלם הלא-צפוי' ביחס למעשה האמנות

 לשון וספרות


יו"ר:  פרופ' רינה בן-שחר

כיתה: 403

  • ד"ר מירה טנצר: דמות הגיבור-החייל המונצח בשירי זמר בעקבות מלחמות ישראל
  • ד"ר ליאור לקס וד"ר אוון-גרי כהן: 'מגניביישן', 'בהחלטלי', 'ביחדנס' ועוד: צורנים שאולים בעברית
  • ד"ר יעל פויס: ערבים ויהודים ב"אורנים" קוראים יחדיו
  • פרופ' רינה בן-שחר: המגמה האוטוביוגרפית בסיפורת הישראלית: הסיפור האישי והסיפור הציוני

    מדעי החברה וחינוך


    יו"ר: ד"ר ארזה אברהמי

    כיתה: 201

  • ד"ר חגית מישר טל: מה אפשר ללמוד מגוגל ארת'? – בניגוד למה שאפשר ללמוד באמצעות גוגל ארת'

  • ד"ר יעל סנה: מצוק אשקלון ומצוקותיו – חינוך לקיימות

  • ד"ר מירה פוירשטיין וד"ר לאה מנדלזיס: חינוך לאוריינות מדיה ביקורתית: הסכסוך הישראלי פלסטיני

  • ד"ר ניר רסיסי: מיזם חדש: מחנכות טוות רשתות הוריות (מטר"ה)

     

    הוראת מתמטיקה


    יו"ר:  פרופ' צביה מרקוביץ

    כיתה: 202

     

  • ד"ר חנה לב-זמיר: תפיסות מורים באשר ליצירתיות בהוראת המתמטיקה

  • ד"ר ענת לבב-וינברג: פתרון בעיות גיאומטריות בדרכים שונות כמנוף להתפתחות הידע והיצירתיות בגיאומטריה

  • ד"ר עטרה שריקי: שיתוף תלמידים בכתיבת מבחן במתמטיקה: נקודת המבט של מורים

  • פרופ' ריקרדו טרומפר וד"ר אסנת אלדר: השפעתה של תכנית התואר השני בהוראת המדעים על ההתפתחות המקצועית של המורים (ממצאים ראשוניים)

     

    הדרה, שוליים וביטוייהם השונים


    יו"ר: ד"ר דינה לרון

    כיתה: 203

  • ד"ר דקלה כרם: הערכת תפקודים מוטוריים וקוגניטיביים באמצעות מוזיקה

  • פרופ' דניאל שאוב: רפלקציה סגנונית ומבנית של טראומה ב"לאבד את הצפון" של ננסי יוסטון

  • ד"ר מיכל ראזר: תפיסת מציאות חדשה בעבודה חינוכית עם תלמידים בהדרה ובסיכון: להפנות מבט אל מקורות הכוח הפנימיים

  • ד"ר אפי סטולרסקי: רגישות מטפלת ואיכות מעון: גורמי סיכון וגורמים ממתנים במסגרות טיפול לגיל הרך בישראל

     

    הפסקת קפה   10:55 – 11:10

     

    מושב ב':  11:10 - 12:50

    ספרות, שירה ושפה


    יו"ר: ד"ר עירית זאבי

    כיתה: 401

  • ד"ר משה יצחקי: אוקסימורון חינוכי: על שפת ההוראה, החינוך הערכי והניהול החינוכי בעידן טכנו-דיגיטלי

  • ד"ר בהאא מחול: אתגרים ברכישת השפה הערבית: היבטים לשוניים ופדגוגיים

  • ד"ר חגי רוגני: שלוש ערים בליל קיץ: רוחו של בודלר בשירים מאת ביאליק ואלתרמן

  • ד"ר עירית זאבי: בין 'דַבֵּר כהלכה' לבין 'בוא נדבר בסטייל': על שפת הפרסומת בעיתונות החרדית

     
    ביולוגיה (II )


    יו"ר: ד"ר מדי וליצקר-פולק

    כיתה: 402

  • גב' יעל קינן, ד"ר אלי הררי וד"ר תמר קיסר: הדברה ביולוגית משופרת על ידי התניית פרזיטואידים לפרומון מין: עש האשכול כמקרה מבחן

  • ד"ר אלה פיק, מר קובי צימבלר, מר יהונתן שרעבי וגב' טלי ברמן: שמרי אפייה כמודל להבנת תהליכים אבולוציוניים ברמה המולקולארית

  • ד"ר ניצה מירסקי, גב' רויטל כהן,  גב' ענת אליעז, ד"ר אהובה דברת: השפעת GTF – חומר אנטי סוכרתי המופק משמרים, על המטבוליזם של עדשת העין הסוכרתית

  • מר אורן אזארי, ד"ר ציפי עשת, ד"ר מיכל גרוס ופרופ' אברהם חיים: הערכה כלכלית של הגן הבוטני במכללת אורנים

      

    הקיבוץ ומכללת אורנים: היסטוריה, חינוך וספרות


    יו"ר: ד"ר מירה קרניאלי

    כיתה: 403

  • מר יעקב ליברמן: סקר העלונים הפנימיים של מכללת אורנים

  • ד"ר ארזה אברהמי, מר יעקב ליברמן וד"ר ניר רסיסי: אחריות וסמכות של הסגל החינוכי ושל ההורים: מחקר בקיבוץ שיתופי

  • ד"ר שרה שגיא: היבטים מגדריים ביצירתה של מרים רות

     

    החינוך – פנים רבות לו


    יו"ר: ד"ר מירי הראל

    כיתה: 201

  • ד"ר נורית קפלן תורן ומר אלון ירושלמי: שני בתי ספר - שתי השקפות עולם שונות: שילוב מחקר כמותני ומחקר איכותני לבחינת המנבאים למעורבות הורים

  • גב' רחל רביד: השמת ילדים בעלי אוטיזם במסגרות חינוכיות בגיל הגן מנקודת מבטם של הורים ומחנכים

  • גב' דגנית קמחי וד"ר שירלי מידז'נסקי: הטמעת חינוך סביבתי בבתי ספר יסודיים –  "קיים מול מקיים"

  • ד"ר עינת ליכטינגר: זהות עצמית ומוטיבציה של מורים: ההשלכות של הפעלת תוכניות התערבות לקידום הוויסות העצמי של תלמידים בסיכון על המורים המפעילים אותן

     

    הכשרת מורים והערכת עבודתם


    יו"ר:  ד"ר שוש לשם

    כיתה: 202

  • ד"ר שוש לשם: הריאיון הקבוצתי ככלי הערכה לקבלת סטודנטים להוראה: מבט מהעדשה האיכותנית

  • גב' חיותה ינון: תהליכי קבלת החלטות תעסוקתיות של עובדי הוראה בעלי אוריינטציית ייעוד

  • ד"ר ליאורה לוי: גישות קוריקולאריות של סטודנטים להוראה ומורים מתחילים

  • ד''ר מיכל שיינין וגב' עדנה בשן: עמדות כלפי חריגות של מתכשרים להוראה

     

    השכלה וניעות חברתית


    יו"ר:  פרופ' דוד מיטלברג

    כיתה: 203

  • ד"ר שירלי שויער ופרופ' רחל סגינר: שנת הלימודים הראשונה באורנים: דו"ח ביניים של מחקר אורך על גורמים מסייעים להצלחה בלימודים

  • גב' אסנת רוזנר: השפעת ההשכלה על האישה הדרוזית

  • ד"ר לילך לב ארי וד"ר שלמה גץ: מדוע לומדים במוסדות להשכלה גבוהה: השוואה בין סטודנטים מהפריפריה לאלה מהמרכז

  • ד"ר אורלי סלע: בפיג'מה ונעלי בית: קורסים מקוונים באורנים מנקודת מבטם של הסטודנטים

     

    הפסקת צהרים   12:50 – 13:30

    אולם 807, בית 42

    מושב ג':  סימפוזיונים  13:30 - 14:45

    סטריאוטיפים מגדריים בתקשורת, במתמטיקה... ואיפה לא?



    מתדיינת: ד"ר לילך לב ארי

    כיתה: 401

  •  ד"ר אריאל פרידמן: סטריאוטיפים של גילנות ומיננות בתקשורת: המקרה של ערוץ המוזיקה הישראלי

  • פרופ' דוד מיטלברג: סטריאוטיפים מגדריים אצל מורים למתמטיקה

  • פרופ' צביה מרקוביץ: סטריאוטיפים מגדריים במתמטיקה אצל תלמידי בית ספר יסודי

     

    רכישת אוריינות בשפה האנגלית כשפה נוספת בקרב ילדים דוברי ערבית, צ'רקסית ועברית כשפת אם


    מתדיינות: ד"ר מילה שוורץ וד"ר ג'נינה קהן-הורביץ

    כיתה: 402

  • ד"ר ג'נינה קהן-הורביץ וגב' שרה קואש: רכישת אוריינות בשפה האנגלית כשפה נוספת בקרב ילדים דוברי צ'רקסית ועברית כשפת אם

  • מתדיין: פרופ' אורי צולר

    ד"ר מילה שוורץ וגב' רנדה פארס: רכישת אוריינות בשפה האנגלית כשפה נוספת בקרב ילדים דוברי ערבית ועברית כשפת אם

     

    מהוראה אלגוריתמית - ללמידת HOCS [כושרי דעת מסדר גבוה-יותר (כדסג"י)]: חשיבה מערכתית, מוסרית ויצירתית: על כל אלה ומה שביניהן...



    כיתה: 403

  • מר נאג'י קורטאם ופרופ' אורי צולר: חשיבה מערכתית על דרך STES של תלמידי תיכון במגזר הערבי בהקשר הישראלי הרב -מגזרי

  • ד"ר ענת אברמוביץ, מר נאג'י קורטאם ופרופ' אורי צולר: יכולת חשיבה מוסרית של תלמידי מדעים בבתי ספר תיכוניים בישראל

  • מר מחמוד זועבי ופרופ' אורי צולר: יכולת חשיבה יצירתית של תלמידי מדעים בביה"ס התיכון במערכת החינוך הרב-מגזרית הישראלית

     

    המרחב הציבורי כזירה חברתית ופוליטית של הציבור הדתי


    מתדיין: ד"ר אריה הרשקוביץ

    כיתה: 201

  • פרופ' נעימה ברזל: הקמת כפר עציון: המרחב הציבורי והאתוס

  • ד"ר לי כהנר: מגטו לפרבר – התפתחות המרחב החרדי בישראל

     

    מעבר למושב נעילה ללא הפסקה

     

    מושב נעילה: הרצאת אורח  14:45 – 16:00

    אולם בית הדומי, קומה 4

  • פרופ' אביה ספיבק (מראשי הצוותים המייעצים למחאה): כלכלת המחאה

  • דברי סיכום: ד"ר לילך לב ארי - ראש הרשות למחקר ולהערכה, יו"ר הכנס

     

     

    פוסטר יוצג לכל אורך היום

     

    פסיכולוגיה וייעוץ – היבטים פסיכולוגיים של השימוש באינטרנט


  • ד"ר נעם לפידות-לפלר ופרופ' עזי ברק: יחסי קירבה ואינטימיות ברשת האינטרנט: בחינת הגורמים המצביים המשפיעים על תוצריה החיוביים של תופעת הסרת העכבות המקוונת

     

     

Footer Mobile