08:30 - 09:00 – התכנסות והרשמה – קומה ד' בבית הדומימושב פתיחה: 09:00 – 10:20אולם בית הדומי, קומה ד'
09:00 – 09:05:
לילך לב ארי, ראשת הרשות למחקר ולהערכה באורנים ויו"ר הכנס: דברי פתיחה
09:05 –09:45:
מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי: מערכת החינוך בישראל במבוך המדדים הארציים והבין-לאומיים
09:45 –09:55:
דוד מיטלברג, יו"ר ועדת ההיגוי של בית הספר הבין-לאומי במכללת אורנים:
מגיב להרצאתה של מיכל בלר
09:55 – 10:15: דיון
10:15 – 10:25:
נעימה ברזל: עורכת כתב העת "דברים", מכללת אורנים: עשור לכתב העת דברים
10:25–10:30:
יערה בר-און: נשיאת מכללת אורנים
מושב א': 10:35 – 12:101.
חינוך ופוליטיקהיו"ר: איריס יניב
כיתה: 401
- בעז סתוי: פולמוס פוליטי בממלכת חיתי: החותם המלטזי
- מיכה רואי: פה נטמן פולמוס: שימוש פוליטי בקבורה והטמנה במקרא
- ליאורה גולדמן: הוויכוח על ירושת הארץ במגילות מדבר יהודה
- קובי אסולין: שאלת חירות הביטוי בהתאמה למרחב החינוכי
2.
קשריו"ר: רינה בן-שחר
כיתה: 402
- רחל רביד: טיפוח שותפות בין סטודנטים בחוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ומשפחות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים באמצעות שימוש במשאבי ידע של משפחות: חוויות ותובנות של סטודנטים
- חגית אקרמן ואיריס אוסטפלד: דרמה תרפיה תרבותית במפגש עם העולם החינוכי
- ברק אוירבך: "ורק אני מרוב אהבה שותק": פונקציות השתיקה בשירי אהבה
- אריאל פרידמן: השידור הציבורי בישראל: עמדות של סטודנטים במכללות לחינוך ביחס לחשיבותו
3. מגדריו"ר: יעל גילעת
כיתה: 403
- אורלי סלע: לקוון או לא לקוון, זאת השאלה: דילמות בשימוש בקורסים מקוונים עם מורות הלומדות לתואר שני
- ענת ישראלי: "ארבע אימהות": על עיצוב אימהות האומה במדרשי חז"ל
- סיגל אחיטוב: "לזרוע את זרעי הקהילה": זהותן של מנהלות מעון בתוך תהליך שינוי
- איזאבל סמעאן רמדאן: הגדרה עצמית בקרב מורות פלסטיניות בישראל: הדרך הארוכה להשמעת קולן
4. בין רב-תרבותיות ללאומיות וללאומנותיו"ר: משה יצחקי
כיתה: 201
- רבאח חלבי: השפה הערבית במכללה עברית
- אושרי זיגלבוים: "זִכְרִינִי": הפרחים כמפתחות זיכרון המעצבים זהות לאומית
- יהודית יואל: ניתוב הזהות הבלשנית הישראלית דרך ה"גלוקליזציה" (Glocalization) של אנגלית ועברית
- מילה שוורץ ונעמי גורבט: "אין צורך בתרגום, אלין מבינה לבד": אסטרטגיות תיווך של גננות בגן דו-לשוני בישראל
5. חינוך ופדגוגיה
יו"ר: ניר מיכאלי
כיתה: 202
- דבורה דובינר, אינאס דיב ומילה שוורץ: גורמים התורמים לרצון לתקשר בשפה שנייה בקרב ילדים בגן דו-לשוני בישראל
- ענבל שמילוביץ ושי שפיר: גן ים: מחזון למציאות
- תקוה עובדיה: ייצוגים ייחודיים בפתרון בעיות מתמטיות של תלמיד מחונן לקוי למידה
6. אקדמיה-שטח Iיו"ר: רביעה חסיסי-סאבק
כיתה: 203
- עמוס כהן: פיזיקה מחקרית: תחום דעת חדש הולך ומתפתח בהכשרת מורים (לביה"ס העל יסודי)
- ענבר לבקוביץ, תמר אדר, מוטי אלפרן, כריסטינה זולבך-סבאח וחאלד כרכבי: השלם עולה על סכום חלקיו: יישום מודל הכיתה ההפוכה ולמידה שיתופית מקוונת באקדמיה
- נירית קורן-לורנס ואבי גרוסמן (יחליפו את איילת אילני ודני עבודי): עם הפנים החוצה: יזמות חברתית במוסד להשכלה גבוהה
- חובב רשלבך: דיוקן עצמי כאידיאל: בין תאוריה למעשה
הפסקת קפה 12:10 – 12:20מושב ב': 12:25 –13:557. מושב קק"ל: מרכז-פריפריהיו"ר: ארנון מדזיני
כיתה: 401
- יאיר בוימל: קק"ל והערבים: ממצאי מחקר ראשוניים
- אלי אשכנזי: עצי זית עתיקים, מערכות חקלאיות קדומות, חקלאים ביזנטים, רועים בדווים, ומהו הקשר הגיאולוגי? יחסי סלע, קרקע, צומח ואדם בחקלאות המדברית בהר הנגב לאורך הדורות
- מיכל גרוס ונורית קפלן תורן: מדדי הצלחה לחינוך במרחב ביוספרי
- ארנון מדזיני ולילך לב ארי: חומות וגדרות גבול חדשות באירופה למניעת כניסתם של פליטים ומבקשי מקלט: מרב-תרבותיות ללאומנות
8. חינוך ופדגוגיה IIיו"ר: סמדר דולב
כיתה: 402
- מיכל נחשון ואמירה רום: הוראת עמיתים: למידת עמיתים אצל מתכשרים להוראה בקורס "הוראת ביולוגיה במעבדה"
- אילה צור: צילום מקומות בבית הספר כצוהר לעולמם של תלמידים
- דבורה דובינר: "לרשום ואז מה?" השימוש במחברות אוצר מילים לרכישה ולהוראה של מילים חדשות
9. בין פונקציונליזם לשאר רוחיו"ר: משה שנר
כיתה: 403
- עירית זאבי: "אלפא מעלה את הדופק": על הרטוריקה של לוחית הרישוי לרכב
- רויטל יהלום: ניהול תהליכי שינוי: הדיסציפלינה החסרה
- שי שפיר: "שלום, קוראים לי שי ואני מכור להוראה"
- נעה בר חושן: הנרטיב המשותף למחנכים מעולים: מהספרות אל המציאות
10. אקדמיה-שטח IIיו"ר: ענת ישראלי
כיתה: 201
- הדס ברודי שרודר: תפיסת תוכנית אקדמיה-כיתה על-ידי סטודנטיות ומורות מכשירות: חקר מקרה
- יערה פיין, דקלה מן וייצמן, דקלה גבריאל, סוניה חסון ונעם לפידות-לפלר: "להיות איש חינוך": מודל להתפתחות אישית של פרחי הוראה (הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד)
- בסמה ג'רג'ורה: תאוריית ההכוונה העצמית כבסיס לקידום המוטיבציה ללמידה במכללות להכשרת מורים
- רוברטה בל-קליגלר, גייל סוסקין ואורית דרור: הכשרת מחנכות לגיל הרך: מאורנים למכללת ביז'יי שבסין
11. עומס ועקהיו"ר: תמר קיסר
כיתה: 202
- חגי רוגני: העולם כאבן ריחיים: שאלות מטרידות בשיר "איור" מאת ביל פרידמן
- אלון זילברבוש: החלטות גורליות בתנאי עקה: מתי ואיך לצאת מהמים
- אחיעד דוידסון, אורי שיינס, דן מלקינסון, מיקה וולוב וחן אזגווי: השפעת ציד על המבנה החברתי וההתנהגות חזירי הבר בשטחים חקלאיים וטבעיים באזור הכרמל
- אירינה לנג'יאר גונסלבס ועמיר ספיר: זיהוי מנגנון חדש העוזר להתמודד עם עקה מיטוכונדריאלית הנגרמת בעקבות מתן סטטינים (תרופה להורדת רמת הכולסטרול בדם בבני אדם)
12. "אחרוּת", פיקוח ותמיכהיו"ר: הדס הירש
כיתה: 203
- חנה כהן-ידען: הבית כמרחב פוליטי: עיון בסיפור על בית לוט בעיר סדום
- שלומית אורין ורחל רביד: "אני שוקלת כעת את המילים שלי לפני שאני מתייגת אנשים": חוויית ההתנסות של סטודנטים לחינוך בהעברת שיעור בנושא "רב-תרבותיות, גזענות ודעות קדומות"
- ענבר לבקוביץ וצמרת ריקון: "תשישות חמלה" בקרב אנשי חינוך
- עופר קצ'רגין: על ההבנה הגנטית של קשיי למידה וקשב: בין העצמה ושחרור לבין פיקוח ודיכוי
14:00
ארוחת צהריים, אולם המליאה (306), בניין 42 כניסה 4
14:45
מפגשי סגל בפקולטות (הודעות יישלחו ממזכירויות הפקולטות)