'מחקר, עיון ויצירה באורנים' תשע"ח

​​​​
הכנס המדעי השנתי ה-19  - "מחקר, עיון ויצירה באורנים"
יום ב', י"ג בשבט תשע"ח, 29/1/2018
בין השעות 08:30 – 13:55
בית הדומי (בית 46)
לאורך כל היום תוצג תערוכת פרסומים של סגל אורנים
​​​​​​​​​​​​
08:30 - 09:00  –  התכנסות והרשמה – קומה ד' בבית הדומי

מושב פתיחה:  09:00 – 10:20
אולם בית הדומי, קומה ד'
09:00 – 09:05:     לילך לב ארי, ראשת הרשות למחקר ולהערכה באורנים ויו"ר הכנס: דברי פתיחה
09:05 –09:45:     מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי: מערכת החינוך בישראל במבוך המדדים הארציים                                     והבין-לאומיים
09:45 –09:55:     דוד מיטלברג, יו"ר ועדת ההיגוי של בית הספר הבין-לאומי במכללת אורנים:
                         מגיב להרצאתה של מיכל בלר
09:55 – 10:15:    דיון
10:15 – 10:25:    נעימה ברזל: עורכת כתב העת "דברים", מכללת אורנים: עשור לכתב העת                               דברים
10:25–10:30:     יערה בר-און: נשיאת מכללת אורנים

מושב א':  10:35 – 12:10

1.    חינוך ופוליטיקה
יו"ר: איריס יניב
כיתה: 401
  • בעז סתוי: פולמוס פוליטי בממלכת חיתי: החותם המלטזי
  • מיכה רואי: פה נטמן פולמוס: שימוש פוליטי בקבורה והטמנה במקרא
  • ליאורה גולדמן: הוויכוח על ירושת הארץ במגילות מדבר יהודה
  • קובי אסולין: שאלת חירות הביטוי בהתאמה למרחב החינוכי

2.    קשר
יו"ר: רינה בן-שחר
כיתה: 402
  • רחל רביד: טיפוח שותפות בין סטודנטים בחוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ומשפחות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים באמצעות שימוש במשאבי ידע של משפחות: חוויות ותובנות של סטודנטים  
  • חגית אקרמן ואיריס אוסטפלד: דרמה תרפיה תרבותית במפגש עם העולם החינוכי
  • ברק אוירבך: "ורק אני מרוב אהבה שותק": פונקציות השתיקה בשירי אהבה
  • אריאל פרידמן: השידור הציבורי בישראל: עמדות של סטודנטים במכללות לחינוך ביחס לחשיבותו

3.    מגדר
יו"ר: יעל גילעת
כיתה: 403
  • אורלי סלע: לקוון או לא לקוון, זאת השאלה: דילמות בשימוש בקורסים מקוונים עם מורות הלומדות לתואר שני
  • ענת ישראלי: "ארבע אימהות": על עיצוב אימהות האומה במדרשי חז"ל
  • סיגל אחיטוב: "לזרוע את זרעי הקהילה": זהותן של מנהלות מעון בתוך תהליך שינוי
  • איזאבל סמעאן רמדאן: הגדרה עצמית בקרב מורות פלסטיניות בישראל: הדרך הארוכה להשמעת קולן

4.    בין רב-תרבותיות ללאומיות וללאומנות
יו"ר: משה יצחקי
כיתה: 201
  • רבאח חלבי: השפה הערבית במכללה עברית
  • אושרי זיגלבוים: "זִכְרִינִי": הפרחים כמפתחות זיכרון המעצבים זהות לאומית
  • יהודית יואל: ניתוב הזהות הבלשנית הישראלית דרך ה"גלוקליזציה" (Glocalization) של אנגלית ועברית
  • מילה שוורץ ונעמי גורבט: "אין צורך בתרגום, אלין מבינה לבד":  אסטרטגיות תיווך של גננות בגן דו-לשוני בישראל

5.    חינוך ופדגוגיה
יו"ר: ניר מיכאלי
כיתה: 202
  • דבורה דובינר, אינאס דיב ומילה שוורץ: גורמים התורמים לרצון לתקשר בשפה שנייה בקרב ילדים בגן דו-לשוני בישראל
  • ענבל שמילוביץ ושי שפיר: גן ים: מחזון למציאות
  • תקוה עובדיה: ייצוגים ייחודיים בפתרון בעיות מתמטיות של תלמיד מחונן לקוי למידה

6.    אקדמיה-שטח I
יו"ר: רביעה חסיסי-סאבק
כיתה: 203
  • עמוס כהן: פיזיקה מחקרית: תחום דעת חדש הולך ומתפתח בהכשרת מורים (לביה"ס העל יסודי)
  • ענבר לבקוביץ, תמר אדר, מוטי אלפרן, כריסטינה זולבך-סבאח וחאלד כרכבי: השלם עולה על סכום חלקיו: יישום מודל הכיתה ההפוכה ולמידה שיתופית מקוונת באקדמיה
  • נירית קורן-לורנס ואבי גרוסמן (יחליפו את איילת אילני ודני עבודי): עם הפנים החוצה: יזמות חברתית במוסד להשכלה גבוהה
  • חובב רשלבך: דיוקן עצמי כאידיאל: בין תאוריה למעשה

הפסקת קפה   12:10 – 12:20


מושב ב':  12:25  –13:55

7.    מושב קק"ל: מרכז-פריפריה
יו"ר: ארנון מדזיני
כיתה: 401
  • יאיר בוימל: קק"ל והערבים: ממצאי מחקר ראשוניים
  • אלי אשכנזי: עצי זית עתיקים, מערכות חקלאיות קדומות, חקלאים ביזנטים, רועים בדווים, ומהו הקשר הגיאולוגי? יחסי סלע, קרקע, צומח ואדם בחקלאות המדברית בהר הנגב לאורך הדורות
  • מיכל גרוס ונורית קפלן תורן: מדדי הצלחה לחינוך במרחב ביוספרי
  • ארנון מדזיני ולילך לב ארי: חומות וגדרות גבול חדשות באירופה למניעת כניסתם של פליטים ומבקשי מקלט: מרב-תרבותיות ללאומנות

8.    חינוך ופדגוגיה II
יו"ר: סמדר דולב
כיתה: 402
  • מיכל נחשון ואמירה רום: הוראת עמיתים: למידת עמיתים אצל מתכשרים להוראה בקורס "הוראת ביולוגיה במעבדה"
  • אילה צור: צילום מקומות בבית הספר כצוהר לעולמם של תלמידים
  • ​רונית כרמלי וחנה טיש: מורים יוצרים למידה אחרת: תוכנית לימודים ייחודית בהיסטוריה, האנשים שהפעילו אותה והזיקה לעקרונות החינוך הקיבוצי

  • דבורה דובינר: "לרשום ואז מה?" השימוש במחברות אוצר מילים לרכישה ולהוראה של מילים חדשות

9.    בין פונקציונליזם לשאר רוח
יו"ר: משה שנר
כיתה: 403
  • עירית זאבי: "אלפא מעלה את הדופק": על הרטוריקה של לוחית הרישוי לרכב
  • רויטל יהלום: ניהול תהליכי שינוי: הדיסציפלינה החסרה
  • שי שפיר: "שלום, קוראים לי שי ואני מכור להוראה"
  • נעה בר חושן: הנרטיב המשותף למחנכים מעולים: מהספרות אל המציאות

10.    אקדמיה-שטח II
יו"ר: ענת ישראלי
כיתה: 201
  • הדס ברודי שרודר: תפיסת תוכנית אקדמיה-כיתה על-ידי סטודנטיות ומורות מכשירות: חקר מקרה
  • יערה פיין, דקלה מן וייצמן, דקלה גבריאל, סוניה חסון ונעם לפידות-לפלר: "להיות איש חינוך": מודל להתפתחות אישית של פרחי הוראה (הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד)
  • בסמה ג'רג'ורה: תאוריית ההכוונה העצמית כבסיס לקידום המוטיבציה ללמידה במכללות להכשרת מורים
  • רוברטה בל-קליגלר, גייל סוסקין ואורית דרור: הכשרת מחנכות לגיל הרך: מאורנים  למכללת ביז'יי שבסין

11.     עומס ועקה
יו"ר: תמר קיסר
כיתה: 202
  • חגי רוגני: העולם כאבן ריחיים: שאלות מטרידות בשיר "איור" מאת ביל פרידמן
  • אלון זילברבוש: החלטות גורליות בתנאי עקה: מתי ואיך לצאת מהמים
  • אחיעד דוידסון, אורי שיינס, דן מלקינסון, מיקה וולוב וחן אזגווי: השפעת ציד על המבנה החברתי וההתנהגות חזירי הבר בשטחים חקלאיים וטבעיים באזור הכרמל
  • אירינה לנג'יאר גונסלבס ועמיר ספיר: זיהוי מנגנון חדש העוזר להתמודד עם עקה  מיטוכונדריאלית הנגרמת בעקבות מתן סטטינים (תרופה להורדת רמת הכולסטרול בדם בבני אדם)

12.    "אחרוּת", פיקוח ותמיכה
יו"ר: הדס הירש
כיתה: 203
  • חנה כהן-ידען: הבית כמרחב פוליטי: עיון בסיפור על בית לוט בעיר סדום
  • שלומית אורין ורחל רביד: "אני שוקלת כעת את המילים שלי לפני שאני מתייגת אנשים": חוויית ההתנסות של סטודנטים לחינוך בהעברת שיעור בנושא "רב-תרבותיות, גזענות ודעות קדומות"
  • ענבר לבקוביץ וצמרת ריקון: "תשישות חמלה" בקרב אנשי חינוך
  • עופר קצ'רגין: על ההבנה הגנטית של קשיי למידה וקשב: בין העצמה ושחרור לבין פיקוח ודיכוי

14:00     ארוחת צהריים, אולם המליאה (306), בניין 42 כניסה 4
14:45     מפגשי סגל בפקולטות (הודעות יישלחו ממזכירויות הפקולטות)
Footer Mobile