ניתוח התנהגות יישומי Applied Behavior Analysis הינו גישה שיטתית מבוססת מחקר להבנה ולטיפול בהתנהגויות מאתגרות עם בסיס נוירולוגי ו/או סביבתי של ילדים, מתבגרים ובוגרים.
פרטים נוספים
מטרות הלימודים:*להקנות ידע מקצועי ומיומנויות רלוונטיות להוראת ערבית ולהוראה בערבית לתלמידים עם ליקויי למידה וקשיי למידה.*להעמיק את הידע האקדמי והמעשי של מורים המלמדים בערבית.
חדש באורנים - מסלול משולב להוראה מותאמת ואבחון דידקטי. מורים ואנשי חינוך המעוניינים להתמקצע בתחום של לקויות הלמידה יקבלו בסיום הלימודים בתוכנית שתי תעודות מקצועיות וכן כלי הוראה ואבחון להתאמות מקצועיות מקדמות למידה, אשר מותאמים להוראה פרטנית, קבוצתית וכיתתית בבתי ספר יסודיים ועל־יסודיים.
הוראה מותאמת הינה התאמת תכנית לימודים באופן אישי לכל תלמיד בהתאם לקשייו ויכולותיו, בעזרת שיטות מיוחדות הנרכשות בקורסי ההוראה המתקנת באורנים ניתן לסייע לתלמידים בעלי קשיי למידה לעמוד במשימות שונות ולסגל לעצמם כלים ופתרונות להתמודדות טובה יותר עם אתגרים שונים במהלך הלימודים שלהם.
התוכנית לעריכה לשונית מכשירה עורכים בתחומים של עריכה אקדמית, עריכה עיתונאית ועריכת תרגום. התוכנית ייחודית ומקיפה, ומעניקה ללומדים הכשרה אקדמית ומעשית המותאמת לשוק העבודה המתעדכן. בנוסף, התוכנית מציעה הכשרה בתחומים ייחודיים, כגון: עריכה ספרותית, קריינות הכוללת עריכת פרוזה, עריכת ביוגרפיות וסיפורי חיים. במסגרת ההכשרה יוענקו ללומדים כלים בתחומי הלשון העברית, הסגנון, מאפייני סוגות של כתיבה ספרותית, כתיבה עיתונאית וכתיבה מדעית, וכן ידע בנורמות של השפה העברית בת-ימינו.
תוכנית לימודי תעודה בתרגום במכללת אורנים היא התכנית היחידה באזור הצפון, המציעה מסלול לימודים בתרגום מעברית לאנגלית (וההפך), ובכך עונה על צורך ממשי הקיים בשוק העבודה, של תרגום מדעי, אקדמי וטכני, תרגום כתוביות ותרגום ספרותי.
התכנית מיוחדת ומיועדת לאנשים/ אנשי חינוך שמעוניינים להתעמק אל תוך הנפש, הרגש והתודעה, המחפשים כלים חדשים העונים על צרכיהם וצרכי התלמידים לרכישת אסטרטגיות אטרקטיביות יעילות דרך הכתיבה והקריאה המאפשרות מפגש עמוק עם רגשות התלמידים ונפשם.
התוכנית מאפשרת רכישת השכלה מקצועית-אקדמית בתחום המידע למעוניינים להכיר אפשרות של קריירה כמידעניםוכספרנים בסביבות עתירות טכנולוגיה כגון: מוסדות חינוך ותרבות, מוסדות ממשל וציבור ועוד.
סיפור טוב טומן בתוכו קסם. הוא יוצר את "המשולש המופלא": סיפור – ילד – מבוגר- מקום מפגש רגשי ואנושי המפתח מרחבים אמפתיים של דמיון והקשבה. סיפורים ושירים מפגישים בין מציאות לדמיון ובין המוכר ל"אחר", פותחים דלת לתהליכים חינוכיים משמעותיים עם הילדים ומאפשרים לנו להביט אל תוך עצמנו בחמלה ובקבלה ולחזק את הקשר הבין אישי. .
אבחון הינו נדבך מרכזי בתחום ליקויי למידה. ידע בתחום האבחון מסייע למורה להבין את צרכי התלמיד ודרכי העבודה המומלצות עבורו, ובכך מהווה את המפתח להצלחתו.
אבחון הינו נדבך מרכזי בתחום ליקויי למידה. ידע בתחום האבחון מסייע למורה להבין את צרכי התלמיד ודרכי העבודה המומלצות עבורו, ובכך מהווה את המפתח להצלחתו!התכנית הייחודית להכשרה למאבחנים דידקטיים בשפה הערבית באורנים פותחה יחד עם אגודת ניצן שהינה הארגון הגדול בארץ לטיפול בילדים ובבוגרים עם ליקויי למידה.