טופס נייח

ללמוד וללמד מיינדפולנס לילדים ולבני נוער

לקבלת מידע נוסף 04-9539669 שלוחה 1 ​​​​​​​​​​​​​​​

מועד הלימודים: ימי ג', 08:30 - 12:45​
מתכונת ההוראה: ​​​פרונטלית
היקף הלימודים​: 125​ שעות אקדמיות
תעודת סיום: הסמכה בהדרכת מיינדפולנס לילדים ולבני נוער במרחב החינוכי מטעם מרכז ק.מ.ה, מכללת אורנים
ראשת התוכנית: ד"ר צופיה ברזילי
משך הלימודים: שנה אקדמית







על התוכנית
התוכנית מקיפה ומורכבת משני חלקים: בראשון, 'ללמוד מיינדפולנס', ילמדו הסטודנטים את עקרונות המיינדפולנס ויתנסו בתרגול נוכחות ערנית ויציבה בתוך העולם. חלק זה מכוון לפיתוח מודעות עצמית, להגברה של תחושת ערך עצמי, לרכישת מיומנויות המגבירות חוסן ויכולת לוויסות רגשי וליצירה של יחסים בין-אישיים טובים יותר. בחלק השני, 'ללמד מיינדפולנס', ילמדו הסטודנטים עקרונות להקניית מיינדפולנס לילדים ולבני נוער וירכשו כלי עבודה מרכזי נוסף שבאמצעותו יוכלו לעסוק בהדרכת מיינדפולנס מייד בתום הקורס. התעודה מאפשרת לבוגרים להדריך ולהקנות מיומנויות של מיינדפולנס לילדים מגיל גן ועד לחטיבה עליונה באמצעות חוברת מודולרית שנבנית ממפגש למפגש. 
במהלך הקורס יתוודעו הסטודנטים למגוון של כלים ומערכי שיעור שפותחו על ידי מומחים מהארץ ומהעולם ויתנסו ביצירה ובהעברה של מערכי שיעור, על מנת לרכוש ניסיון ולצבור ביטחון בתחום. הכלים הנלמדים בקורס מאפשרים לילדים ולבני נוער להיות לומדים עצמאיים שיודעים לזהות צרכים ויכולות אישיות ולהתייחס אליהם בכלים של התבוננות עצמית והרגעה. 
בתום הקורס הסטודנטים יהיו מסוגלים להנחות ילדים ובני נוער בצורה פרטנית וקבוצתית, בחינוך הפורמלי ובחינוך הבלתי פורמלי, על מנת לאפשר רכישה של תהליכי למידה ויכולות חיברות יעילים וטובים יותר וכן פיתוח של חוסן אישי, המותאמים למאפיינים הייחודיים של הסביבה שבה הם גדלים.

יתרונות התוכנית
  • מאפשרת למשתתפים לעבור תהליך עמוק של התפתחות וצמיחה אישית. מסיימי הקורס מעידים שחייהם עברו שינוי משמעותי לאחר הקורס  
  • מועברת על ידי שתי מנחות מומחיות בתחומן, בתחום החינוך ובתחום הנחיית מיינדפולנס לילדים ולבני נוער. המנחות הוכשרו בהולנד על ידי אלין סנל, תלמידתו של בכיר מובילי המיינדפולנס במערב, ג'ון קבאט זין ומחברת הספר "לשבת כמו צפרדע"
  • ממוקדת ועשירה הן בתכני עומק של מיינדפולנס והן בחומרי לימוד מגוונים הנוגעים לילדים ולבני נוער 
  • תרגול מיינדפולנס מתוך גישה של you walk the talk'' - כל סטודנט שמדריך מלמד בראש ובראשונה את מי שהוא והכוונה היא שמשקיעים בטיפוח הסטודנטים 
  • ​הכשרה של הלומדים להעביר שיעורים ייעודיים למיינדפולנס וגם לשלב טכניקות מהמיינדפולנס בשיעורים רגילים 

נושאי הלימוד
  • לימוד עקרונות המיינדפולנס, מושגי פיגום
  • דרכי היישום של המיינדפולנס בחיי היום-יום - תרגול פורמלי ובלתי פורמלי
  • עבודה עם רגשות ככלי לבנייה של חוסן פנימי
  • התמודדות עם לחץ, מתח וחרדה
  • מה עושים עם עיסוק יתר במחשבות, זיכרונות ותכנוני עתיד – בנייה של איזון פנימי 
  • עקרונות יסוד להנחיית מיינדפולנס לילדים ולבני נוער
  • היכרות עם התוכנית ל-10 שיעור מיינדפולנס - אפשרויות להרחבה ולקיצור.
  • הנחיית מיינדפולנס מותאמת גיל ומותאמת לאוכלוסיות בעלות מאפיינים ייחודיים
  • כוחו של הדמיון – בנייה של תהליך סביב מטאפורה, הסברים והכנות לקראת הכנת העבודה
  • בניית דיאלוג בין-אישי מקרב ותקשורת יעילה
  • ​טיפוח איכויות הלב: אהבה, חמלה, ידידות ושמחה

קהל היעד
מורים, גננות, יועצים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מנהלים, הורים וסבים, מנחי קבוצות ועוד

תנאי הקבלה: ראיון אישי

חובות הסטודנטים
  • נוכחות חובה ב-80% מהשיעורים
  • התנסות בהעברה של פעילויות מיינדפולנס כחלק מהשיעורים 
  • ​הגשה של עבודה מסכמת הכוללת הצעה לתוכנית מיינדפולנס לילדים או לבני נוער

מועד תחילת הלימודים: 26.11.2024

קוד תוכנית: 24000​

גמול לעו"ה
מסלול אישי באחריות הסטודנט:
על עובד ההוראה להגיש בקשה, 45 יום מראש, למפקח על הפיתוח המקצועי במחוז עבודתו ולצרף סילבוס מפורט שיכלול נושאים, תאריכים ושעות לימוד.
כמו כן יש לצרף מכתב המתאר את החשיבות והתרומה של הקורס עבורו.
קישור לטופס​

גמול שבתון לעובדי הוראה בשבתון בלבד:​ 
עוד לתמורה: 125 שעות
אופק חדש: 125 שעות
נדרש מילוי טופס הגשת בקשה למפקח.ת על הפיתוח המקצועי במחוז.

הנחיות בנושא קורסים המאושרים לעו"ה במסלול אישי - לחצו לצפייה

*** פתיחת התוכנית מותנית במספר מינימום של נרשמים
ט.ל.ח

 
סופי ברזילי  
ד"ר סופי ברזילי


ד"ר לחינוך מטעם אוניברסיטת חיפה, חוקרת, יוצרת ומלווה תהליכי התפתחות עם יחידים וקבוצות באמצעות מיינדפולנס וכלים של תבונת הלב. מנחה מיינדפולנס באורנים ומכשירה מנחי מיינדפולנס לילדים ונוער במרחבים חינוכיים. מנהלת שותפה ב"מרכז לפדגוגיה מתבוננת" במכללת אורנים וחברה ב"מרכז לחקר וטיפוח רוח האדם" באונ' חיפה. 


גלית גריגר  
דר' גלית קליגר


התחלתי את דרכי הרוחנית לפני כ – 25 שנה. בדרכי עברתי – מסלול לימודים מלא של NLP (MASTER TRAINER), דמיון מודרך, הנחיית קבוצות, הכשרות לטיפול פרטני, לימודים, העמקה ותרגול בבודהיזם ובמיינדפולנס, הכשרה להוראת MBSR, הכשרה להנחיית מיינדפולנס לילדים ונוער ועוד. כל אלו לצד כ- 30 שנות הוראת פסיכולוגיה במערכת החינוך ובמכללות. כיום, יוזמת ומלמדת  קורסים בתחומי הפדגוגיה המתבוננת עם דגש על המיינדפולנס, במגוון מסגרות.
באה ברכות, באהבה ומלאה בתחושת שליחות להפיץ ידע וכלים כדי להיטיב עם אנשים ולאפשר להם שיפור בשלומות (WELL BEING) של עצמם ושל החברה האנושית.


המלצות
סופי וגלית אהובות,
שמחה לבשר על תחילת המפגשים של הקבוצה הפרטית לתלמידי חטיבת הביניים שהקמתי. אני מרגישה שאני מגיעה אליהם מוכנה, עמוסה בידע ובחומרים אותם סיפקתם לי ובעיקר בלב שופע אהבה, קבלה, אמפטיה ושמחה. סקרנית לגלות את הזהב שבתוך כל אחד מהם (זוכרות?) ולאפשר להם להתחבר אליו. תודה גם על ההדרכה האישית, נמשיך להיות בקשר.

גלית וסופי יקרות,
קשה לי למצוא מילים שיתארו במדויק את המשמעות של הקורס שלכן עבורי ואין ספק שהוא היה אחד הקורסים הטובים שבהם השתתפתי בחיי. עברתי בקורס תהליכים אישיים מדהימים ומשמעותיים מאוד לחיי, אשר היטיבו מאוד לא רק איתי אלא גם השפיעו על היחסים והקשרים שלי עם משפחתי. מוקירה ומעריכה אתכן ואת מה שאפשרתן לי ובטוחה שכך מרגישים גם בעלי, בנותיי ובעיקר נכדיי, שזכו לסבתא מחודשת. תודה!


Footer Mobile