פסיכותרפיה אינטגרטיבית בת זמננו - למטפלים מוסמכים

לקבלת מידע נוסף 04-9539669 שלוחה 1 ​​​​​​​​​​​​​​​

מועד הלימודים: ימי ה', 8:30-17:15
מתכונת ההוראה: ​​​פרונטלי וסדנאי
היקף הלימודים​: 780 שעות אקדמיות + 300 שעות טיפול + 80 שעות הדרכה פרטנית​
תעודת סיום: מטעם ק.מ.ה אורנים לימודי פסיכותרפיה אינטגרטיבית בת זמננו - למטפלים ​​
ראשת התוכנית: טל אליוסף
משך הלימודים: שלוש שנים
היכן מתבצע הסטאז': במסגרת הטיפולית בה פועלים הסטודנטים בשטח 
אופן הלימוד: שילוב של שיעורים תאורטיים וסדנאות חוויתיות 
פסיכותרפיה במשחק - ילדים והדרכת הורים התכנית מוכרת ע"י האיגוד הישראלי הרב-תחומי לפסיכותרפיה​
על התוכנית 
התוכנית מיועדת למטפלים מוסמכים בעלי תואר שני מוכר ופעילים טיפולית לפחות 5 שנים. התוכנית משלבת קורסים דינמיים המציעים העמקת המבט הטיפולי בשדה התאורטי לצד קורסים טיפוליים בעלי פן אלטרנטיבית-מרחיב דעת כמו: עבודת הגוף במרחב הקליני, טבע תרפיה, כתיבה יצירתית בהקשר טיפולי ועוד. כמו כן התוכנית מציעה העמקה במספר תחומים המשלבים היבט תיאורטי ויישומי כמו: טראומה, הפרעות אכילה וכדומה. 
התוכנית נבנתה  על בסיס גישתה של ד"ר ניצה ירום המתייחס לחשיבות הטיפול מותאם לזמננו אנו – מומלץ לקרוא את סיפרה האחרון: 'מצפן לטיפול בזמננו'. בספרה ירום כותבת הגדרה חשובה ומקיפה על מיהו המטפל:

"המטפל הוא שותף בצמד הטיפולי, אבל בראש ובראשונה - הוא איש מקצוע, שכבר התנסה בתהליך בחינה עצמית מבוקרת, תהליך שהוא כלי חשוב להבנת נבכי נפש האדם. הוא סקרן להציץ אל הלא־מודע, מתעניין במה שגופו מספר לו ואינו חושש להכיל חוויות וחלקים בעצמו, גם אם הם ממלאים אותו בחשש מכאב, מהצפה או מבושה. הוא אינו סבור שהוא מושלם, ודווקא בגלל זה הוא עשוי להיות פרטנר בתהליך הטיפולי. הוא כבר ביקר במקומות כואבים. הוא למד כיצד לשפר הרגשה, להשתתף בכאב ולהתבונן במה שניתן לראות בו כישלון. יש לו הבנה מסוימת במה שפוגע בבריאות הנפשית ובמה שמחזק אותה, ביחסים קרובים ובהסתגלות סביבתית. מומלץ לשותף המטפל לא לדבוק בדמות אידיאלית של מטפל, מתוך הבנה שהיא אינה בת השגה ושדווקא הצד האנושי שבו הוא הצד התורם למסע הטיפולי. כישורים, רצון טוב ונכונות להקשיב ולקיים שיח הם כל מה שמטפל טוב יכול וצריך לתת".

הקורס מוכר ע"י  איגוד לפסיכותרפיה רב תחומית
רציונל האיגוד (כפי שמופיע באתר האיגוד) - בשנת 2007 התכנסו כעשרים אנשי טיפול, במטרה לנסות ולבחון את מעמד תחום הפסיכותרפיה בארץ. המסקנה אליה הגיעו הייתה ברורה לכולם: ישנו צורך באיגוד-גג שיהווה בית מקצועי לעוסקים בפסיכותרפיה כדיסציפלינה נפרדת, איגוד בו יתקיים דיאלוג פתוח בין מקצועות שונים בתוך העולם הטיפולי. מתוך כך התגבשה קבוצה בת שישה אנשי מקצוע משדות שונים בתחום הפסיכותרפיה, שלקחה על עצמה להקים, לראשונה בישראל, איגוד רב-תחומי לפסיכותרפיה. הקבוצה העמידה לנגד עיניה את כינונה ומיסודה של הפסיכותרפיה כדיסציפלינה טיפולית עצמאית, שאינה נגזרת של דיסציפלינות ספציפיות אחרות (כגון פסיכולוגיה קלינית, עבודה סוציאלית, טיפול באמנויות ועוד). בתהליך דיאלוג מורכב וארוך מוצו מתוך ההכשרות הפסיכותרפויטיות השונות עקרונות יסוד לעיסוק בפסיכותרפיה. תהליך העבודה הממושך והדיאלוג בין אנשי מקצוע ממגוון הכשרות המחיש את הקשיים, האתגרים ויותר מכל - את הפוטנציאל המעשיר - של דיאלוג מיטיב שתכליתו מיצוי העיקרים שהם מעבר לגישה תרפויטית כזו או אחרת.
לאחר כשנתיים של עבודה התרחב התהליך כך שכלל בתוכו מפגשים עם ראשי ונציגי הכשרות רבות. מפגשים אלו, ובתוכם צוותי חשיבה ייעודיים בוועדות שונות, הניבו חשיבה מחדש שהבשילה במשך הזמן. בין היתר התמודדנו בתקופה זאת עם שאלות לגבי מקומן היחסי של הכשרה אקדמית לעומת מקצועית בתהליך ההכשרה, מהותם של לימודי ליבה משותפים להכשרות השונות ועוד.
חשיבה זאת היא שהניבה בסופו של דבר את ייסודו של ארגון הגג ששמו, “איגוד ישראלי רב-תחומי לפסיכותרפיה”. אנו מצרפים מספר קוי-מתאר שיעזרו להבהיר את הרציונל שעמד מאחורי תהליך הקמת האיגוד.

יתרונות התוכנית
  • ​קהל יעד ממוקד של מטפלים.יות מוסמכים.ות בלבד 
  • ​דרכי הלימוד כוללים היבטים תאורטיים ויישומיים 
  • חשיפה לגישות טיפול מגוונות 
  • קבוצת לימוד לאנשי טיפול בלבד 
  • התכנית ממוקדת בגישות המתייחסות לעבודה עם מתבגרים ומבוגרים
  • ​התכנית כוללת קורסים מרחיבי דעת כמו: עבודה עם חלומות, מבוא לטיפול מודע הקשר

* בשנת תשפ"ה יתקיים פיילוט להפעלת קליניקה קהילתית שיוכל לספק מרחב להתמחות ואופק תעסוקתי לבוגרי התוכנית. ככל שהפיילוט יצלח, הקליניקה לא מבטיחה התקבלות לעבודה בה לא בתקופת ההתמחות ולא בסיום הלימודים.

קהל יעד
הלימודים מיועדים לאנשי טיפול בעלי תואר שני טיפולי מוכר – עובדים סוציאליים, תרפיסטים באומנויות ופסיכולוגיים.

נושאי הלימוד 
  • יוצאים מהכורסא – עבודה עיבוד עם המטפל
  • טראומה
  • הפרעות אכילה
  • עבודת הגוף במרחב התרפויטי
  • סמינר ממוקד יונג
  • גישות אינטרסובייקטיביות
  • הרווח שבין - תיאורי מקרה בספרות הפסיכואנליטית 
  • ​ויניקוט מאז ועד היום

קורסי EMDR שלב 1 + שלב 2 – מותנה במספר משתתפים

תאריך תחילת הלימודים:  7.11.23

תנאי קבלה
  • הצגת תואר שני טיפולי מוכר + גיליון ציונים
  • ראיון אישי
  • ​המלצה מאיש מקצוע רלוונטי (עדיפות להמלצה על ידי מדריך\ה טיפוליים)
*השתתפות (בעבר או בהווה) בטיפול רגשי מהווה יתרון בקבלה לתוכנית

חובות הסטודנט
  • נוכחות בשיעורים ובימי הלמידה המרוכזים
  • קריאה של מאמרים והשתתפות בדיונים בכיתה
  • ​השלמת שעות פרקטיקום והדרכה לפי הדרישה המפורסמת מעלה

אירועים וכנסים
שני ימי עיון - יום עיון פנימי בין סמסטר א' לסמסטר ב' ויום עיון גדול המיועד גם למשתתפים מחוץ לתוכנית

קוד התוכנית: 23321

גמול לעו"ה
מסלול אישי באחריות הסטודנט:
על עובד ההוראה להגיש בקשה 45 יום מראש למפקח על הפיתוח המקצועי במחוז עבודתו ולצרף סילבוס מפורט שיכלול נושאים, תאריכים ושעות לימוד.
כמו כן יש לצרף מכתב המתאר את החשיבות והתרומה של הקורס עבורו.

 הנחיות בנושא קורסים המאושרים לעו"ה במסלול אישי - לחצו לצפייה​

 
***פתיחת התוכנית מותנית במספר מינימום של נרשמים

ט.ל.ח
Footer Mobile