סיפור שלום - ביבליותרפיה ומסע הגיבור.ה בקבוצות מעורבות
בשל מצוקת התקופה - האלימות בחברה הערבית והיהודית, מתוך אחריות על המתרחש בחברה הישראלית ורצון לקדם שיח, אנו נציגי ק.מ.ה ומכללת אורנים רוצים להתערב באופן אקטיבי ולהוביל דוגמא של השפעה על הקהילה בדרך של יצירה ושלום.
מודל חדשני לקירוב לבבות ופיתוח שיח כן ורגשי באמצעות כלים עתיקים במיוחד:
מילים, סיפורים וכתיבה.
חזון
הבאת חמלה, שותפות ושלום, באמצעות סיפור, כתיבה והקשבה.
מטרות
- חשיפה לנרטיב האישי והקבוצתי
- הכרות עם כלי הסיפור והכתיבה כמנוף לקשר
- הצצה לרעיון מסע הגיבור.ה והנגשתו ככלי פיתוח אישי וחברתי
- דיאלוג רגשי ער ואמפתי
- פיתוח סובלנות הדדית לבין תרבותיות
- רתימת האמנות לחלום השלום
- היכרות תרבותית הדדית והרחבת אופקי ידע עולם
- הפקת תוצר סיום - ערב הקראת טקסטים / אוגדן של טקסטים שנכתבו במהלך הסדנא / יום מסע משותף.
תכנים מרכזיים
- הסיפור שלי והנרטיב הקהילתי
- הקשבה וחמלה לעצמי ולזולת
- שייכות וקבוצות, קונפליקטים והתרות.
- אחר ואחרות בחברה הישראלית
- תקשורת סיפורית במרחב של הקשבה
- מסע הגיבור.ה על יונג והשלכתו על חיינו אנו
- שימוש בכלים יצירתיים להבאת הסיפור שלנו בעולם.
מבנה התוכנית
4 מודולות באורך 16 שעות אקדמיות, מפגשי חובה פרונטאליים, 3 ורבע שעות בכל פעם.
אפשרות לשלב סדנא מרוכזת באורך יום או יומיים.
מבנה הפיתוח המקצועי: הרצאות + סדנאות כתיבה
כלים מקצועיים ואמנותיים: טקסטים קדומים ועכשווים מתרבויות שונות, סטוריטלינג, סרטונים, משחקים, כתיבה, שירים, קלפים, דמיון מודרך
דוגמאות לטקסטים: הברווזון המכוער, חליל ג'ובראן, קין והבל, ג'לאל אדין רומי, רצות עם זאבים, מחמוד דרוויש, יהודה עמיחי, ללה, עידית ברק, שיבטה טויו, סלמה ג'ובראן.
המנחים
מיה הוד רן
סופרת, עיתונאית, מנחת סדנאות כתיבה, מרצה על ביבליותרפיה לאנשי מקצוע, בעלת תואר שני בכתיבה יוצרת ותואר שני נוסף בטיפול בהבעה ויצירה, פעילה חברתית וסביבתית, מפיקת הפודקאסט סיפור ירוק העוסק ביזמות אקולוגית.
ד"ר אליף פראנש
חוקר ומרצה לספרות ערבית מודרנית בעיקר הרומן העכשווי. ראש תחום לימודי תעודה והתמקצעות בשפה הערבית באורנים, מתמחה בכתיבת תכניות לימודים, והנחיית מורים.