קהל היעד
גננות מתחילות
רציונל
הגננות שיעברו את ההשתלמות ילמדו מה צריך לדעת, מה צריך לקחת בחשבון ולמה צריך להתייחס בבואן לעצב ולארגן סביבת פעילות ולמידה חינוכית המשלבת גם טכנולוגיות מגוונות בגן הילדים בו הן עובדות. הגננות יכירו את המושג אוריינות טכנולוגית, מדוע היא חשובה בחיים של המאה ה-21 וכיצד ניתן להקנות בצורה רלוונטית ומעניינת את מיומנויות המאה ה-21 בגן הילדים. הגננות ייחשפו למגוון טכנולוגיות מסורתיות כמו גם מתקדמות אשר ניתן להשמיש בגן לצורך פעילות הילדים בגן ולצורכיהן שלהן כעזר למידה. הציפייה מהקורס היא לפתוח את הראש לחינוך אחר, חינוך חדשני/פדגוגיה חדשנית המשלבת טכנולוגיות מגוונות בסביבת הלמידה לטובת עיצוב סביבה אשר מפתחת פעלנות בקרב צוות הגן וילדי הגן.
מטרות
- לימוד מושגי מפתח ותאוריות תומכות בסביבות פעילות יצרניות.
- חשיפת הגננות לתנועת המייקרס/ Makerspacesאשר מביאה איתה רוח חדשנית ללמידה אחרת, חווייתית, רלוונטית ומותאמת למאה ה-21.
- התנסות הלכה למעשה בעיצוב וארגון סביבת למידה מעודדת יצרנות ויצירתיות בשילוב טכנולוגיות מסורתיות (כגון כלי עבודה) ומתקדמות (כגון מחשבים, טאבלטים).
הקניית כלים מעשיים לפיתוח חשיבה יצירתית, "מחוץ לקופסא" הן של ילדי הגן והן של הגננת.
- הכרת מושגים רלוונטיים כמו יצרנות, פעלנות, מייקרס בחינוך ומיומנויות המאה ה-21.
- רכישת כלים מעשיים לפיתוח חשיבה "מחוץ לקופסא" הן של ילדי הגן והן של הגננת .
נושאי הלימוד
- חשיבה טכנולוגית בגן הילדים
- מיומנויות המאה 21
- Makerspaces – רעיון המייקרס בחינוך לגיל הרך.
- ארגון ועיצוב סביבת הפעילות בגן- איך ומה צריך לדעת.
- מודל שוואב לניתוח סביבת הפעילות.
- משרד החינוך- היכרות עם התכנית "הגן העתידי"
- חשיבה ביקורתית וחשיבה רפלקטיבית.
חובות הקורס
נוכחות ב80% מהמפגשים.
עבודה מסכמת בסוף ההשתלמות.