מרצה:ד״ר ורדית מקלר-פיק
ימי הקורס: ימי שלישי בשעות 17:30-19:45 (אחת ל 2-3 שבועות)
היקף הקורס: 30 ש"ש
מבנה הקורס
עשרה מפגשים בני 3 שעות אקדמיות [המפגשים יתקיימו בחלקם פנים אל פנים וחלקם ב-ZOOM].
רציונל
קורס המורים החדשים יתנהל בצורה של קהילה מקצועית לומדת בהמשך לקהילת סמל. הקהילה נועדה ללוות ולתמוך במורים החדשים בצעדיהם הראשונים בהוראה במהלך שנת עבודתם השנייה, תוך מתן דגש על החוויה הייחודית של ההסבה.
הקהילה תהווה מרחב בטוח ללמידת עמיתים תוך שיתוף באתגרים ובדילמות, שיתוף בהצלחות, הכרת כלים היכולים לסייע בפתרון בעיות בשטח, מפגשי התיאוריה עם הפרקטיקה, עידוד והכוונה בקידום יוזמות חינוכיות ופדגוגיות, ועוד.
מתוקף כל אלה תהווה הקבוצה חממה לצמיחה חינוכית-הוראתית, דיסציפלינרית ופדגוגית ותקדם את גיבוש הזהות המקצועית של כל פרט ופרט בה.
מטרות הקורס
- לקשר בין התיאוריה והמעשה החינוכי מתוך החוויות האישיות של המשתתפים בקורס.
- לפתח ולקדם זהות פרופסיונאלית באמצעות תהליכי חקר אישיים וזיהוי החזקות של כל פרט בקהילה באופן שיביא לידי ביטוי את היכולות והניסיון הייחודיים של המוסבים.
- ליווי ותמיכה המותאמים לצרכים הייחודיים של מורי ההסבה בתהליך ההשתלבות בביה"ס.
- לעודד פיתוח זהות כאנשי חינוך באמצעות חשיבה משותפת על פרקטיקות להובלת הכיתה כקבוצה חברתית, חיזוק התקשורת עם תלמידים כקבוצה וקיום אינטראקציה בין-אישית.
- להכיר דרכי התמודדות עם התנהגויות רגשיות מגוונות בכיתה .
- לגוון ולהעמיק את דרכי הוראת המדעים ולהכיר את מערך ההדרכה קהילות מקצועיות לומדות.
- בניית תשתית לקידום והובלה של יוזמות שונות במרחב הבית ספרי ובמרחב המקצועי.
נושאי הלימוד
- סוגיות בניהול כיתה דרך ניתוח חוויות אישיות.
- זהות מקצועית: ניהול עצמי, דפוסי תקשורת, מודל התערבות לתקשורת בין הורים מורים ותלמידים.
- עבודת צוות – דרכים לעבודת צוות מיטבית.
- השתלבות בתוך המערכת הבית-ספרית: השתלבות בצוות בית הספר ובעשייה החברתית והחינוכית בבית הספר, קידום יוזמות ומיזמים.
- הסמכות המורית החדשה.
- מח למידה ומה שבניהם, אתגרים בהוראת מתמטיקה ומדעים בתיכון.
- סביבות למידה טכנולוגיות מתקדמות ושילוב בינה מלאכותית בהוראת מקצועות ה STEM.
- יזמות בית ספרית – איך עושים את זה?
חובות הקורס
- נוכחות ב- 80% מהמפגשים.
- השתתפות פעילה במהלך המפגשים.
- עבודה רפלקטיבית מסכמת בסוף הקורס.