קוד תכנית: 93407
אופי המפגשים: משולב: זום + פנים מול פנים
היקף ההשתלמות:30 שעות לגמול עם ציון
מרצה: ג'ומאנה הנו
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה
רציונל
הוראת העברית כשפה שנייה הינה אתגר, אין ספק שמורים דוברי ערבית שואפים לשפר את הכשירות האוריינית הן הדבורה והן הכתובה אצל תלמידיהם על מנת להכין אותם לעתיד. תלמידים שהשפה העברית משמשת עבורם שפה שנייה הינם תלמידים שצריכים לרכוש וללמוד את השפה העברית על כל אופייה וזה דורש מאמץ הן מצד התלמיד והן מצד המורה, לכן צריך לגוון בחומרי הלמידה ובעקרונות הלמידה ומומלץ לשלב כלים דיגיטליים על מנת להפוך את ההוראה למהנה, ליעילה ומאתגרת."
מטרות
-
שיפור השפה הדבורה אצל התלמידים.
- שילוב כלים דיגיטליים בהוראת השפה העברית.
- חיזוק מיומנויות השפה העברית אצל דוברי עברית כשפה שניה.
נושאים מרכזיים
- עברית דבורה- הכלי הדיגיטלי ג'יניאלי .
- ידיעת השפה העברית על כל אופייה.
- שילוב כלים דיגיטליים לימודיים בהוראת השפה העברית.
פירוט דרכי היישום ביחידות
תרגול הכלים בשיעורים והגשת מטלות לפי הדרישה.
דרישות מיוחדות
נוכחות 80%+ הגשת מטלות בזמן .
תכנית ההשתלמות
תאריך
|
ש"א
|
שעות
|
נושא המפגש
|
מרצה
|
סוג המפגש
|
31.10.22 |
3 |
17:00- 19:30 |
היכרות ותיאום ציפיות, חידוד מטרות. עברית כשפה שנייה בתוכנית היל"ה, דרישות, מבחנים ותוכנית חדשה, דגש על תוכנית עברית דבורה. |
ג'ומאנה הנו |
מקוון |
14.11.22 |
3 |
17:00- 19:30 |
מהבנת הנקרא להבעה בעל פה- איך נעבור לכיתה מדברת ופעילה. |
ג'ומאנה הנו |
פא''פ- חובה! |
28.11.22 |
3 |
17:00- 19:30 |
יחידת ההוראה ג'יניאלי- איך מעבירים, איך מיישמים ואיך רוכשים עברית דבורה. |
ג'ומאנה הנו |
מקוון |
12.12.22 |
3 |
17:00- 19:30 |
"אני כתלמיד" הגשת מטלה: על המשתלם להיכנס לנעליים של התלמיד ולהגיש את המשימה (עברית דבורה) (פרטים על המשימה יהיו זמינים בפורטל הסטודנט) |
ג'ומאנה הנו |
סינכרוני |
26.12.22 |
3 |
17:00- 19:30 |
שילוב כלים דיגיטליים בהוראת העברית הן הדבורה והן הכתובה, יישום כלים במפגש. |
ג'ומאנה הנו |
מקוון |
9.1.22 |
3 |
17:00- 19:30 |
איך מכינים את התלמידים למבחן\ תלקיט כראוי. דגשים על חובות המורה והתלמיד. |
ג'ומאנה הנו |
מקוון |
23.1.23 |
3 |
17:00- 19:30 |
סדנה: "יריד ערכים מקוון" מטרות המפגש: חיזוק השפה הדבורה והביטחון העצמי אצל הלומדים. |
ג'ומאנה הנו |
מקוון |
6.1.23 |
3 |
17:00- 19:30 |
הגשת מערך שיעור (הנושא לבחירת המשתלם), שיכלול כלי דיגיטלי לבחירת המשתלם שבו תודגש מיומנות הדיבור. |
ג'ומאנה הנו |
סינכרוני |
20.1.23 |
3 |
17:00- 19:30 |
חשיבות מיומנות הבנת הנשמע לתלמידים דוברי ערבית, איך מיומנות זו תקדם ותשפר את למידתם. המפגש יכלול תרגול. |
ג'ומאנה הנו |
מקוון |
06/02/2023 |
3 |
17:00- 19:30 |
מפגש סיכום, הסבר על דרישות המטלה הסופית – משוב מהמשתלמים. פרידה מהמשתלמים. |
ג'ומאנה הנו |
פא''פ |