קוד תוכנית: 93431
אופי המפגשים: זום + משימות א-סינכרוניות
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון
מרצה: סמר אבו עלי
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה
רציונל
המורה שעובד ביחידות לקידום נוער נדרש להתאים את ההוראה לצרכים שונים ומגוונים של נוער דובר ערבית. בהשתלמות נחשף ונתרגל מיומנויות ואסטרטגיות ולמידה דרך מחקר בהוראת טקסט ספרותי, והוראת השפה ו הדקדוק מותאמות לנוער שחווה קשיים ופערים לימודיים בקבוצה הטרוגנית.
מטרות
- הקניית דרכי הוראת טקסט ספרותי למורי היל"ה.
- הקניית מיומנויות חדישות ומגוונות
- חשיפה לשיטות הערכה מקבילות.
נושאים מרכזיים
- שילוב פדגוגיה ממוחשבת בשיטות הוראה - טכנולוגיה, תוכן דיגיטלי, אירועים ממוחשבים ומולטימדיה משולבים בכל מפגשי ההשלמה. .
- דגש על דרך הפעולה אותה אנו עוקבים בכל כיתה למיומנותם של מורים ותלמידים: המבוא, הטקסט, סיום השיעור.
- הדגש הקונספט שהוראת אסטרטגיה מסוימת והתמקדות בה בטקסט אינה מבטלת את ההוראה של אסטרטגיות ומיומנויות אחרות, כנדרש מהטקסט.
פירוט דרכי היישום ביחידות: הרצאה, סדנה, דיון והגשת רפלקציות, משימות ומטלות
דרישות מיוחדות: השתתפות מלאה, הגשת מטלות
תכנית ההשתלמות
תאריך | ש"א
| שעות
| נושא המפגש: | סוג |
13/11/2022 | 3 | 16:00-19:00 | א. חלק ראשון: פעילות היכרות עם המורות + הצגת תכנית עבודה+ מודל. ב. מיומנויות ואסטרטגיות. | זום - סינכרוני |
27/12/2022 | 3 | 16:00-19:00 | איך ללמד רטוריקה? | זום- סינכרוני |
11/12/2023 | 3 | 16:00-19:00 | כיצד ללמד ולנהל את הדיון. | זום - סינכרוני |
18/12/2022 | 3 | 16:00-19:00 | שיטות שונות בלימוד ספרות. | אי סינכרוני - משימה מרחוק |
15/01/2023 | 3 | 16:00-19:00 | שיטות שונות בלימוד דקדוק | זום- סינכרוני |
29/01/2023 | 3 | 16:00-19:00 | הגה וצורות | זום- סינכרוני |
12/02/2023 | 3 | 16:00-19:00 | תרומתו של המחקר בהוראה | אי סינכרוני - משימה מרחוק |
26/02/2023 | 3 | 16:00-19:00 | אימונים לתהליכי כתיבה | זום- סינכרוני |
12/03/2023 | 3 | 16:00-19:00 | שילוב אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה בהוראה | אי סינכרוני - משימה מרחוק |
26/03/2023 | 3 | 16:00-19:00 | קריאה בשביל למידה והנאה + סיכום, סגירה ועבודה מסכמת. | זום- סינכרוני
|