טופס נייח

פדגוגיה טיפולית - ארצי

קוד תוכנית: 93435

אופי המפגשים: משולב: פנים אל פנים + מקוון 
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון 
מרצה: מיכל חנוכה
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונל
הבנת תפיסת העבודה פדגוגיה טיפולית ויישומה בכיתה  

מטרות
  • המורים יבינו את המושגים של תפיסת העבודה                                          
  • המורים ידעו ליישם את תפיסת העבודה במסגרת עבודת בכיתה

נושאים מרכזיים
  • מרחב פוטנציאלי
  • הכיתה כקבוצה                                  
  • פסיכולוגיה חיובית והנעה לפעולה                     

פירוט דרכי היישום ביחידות
הכנת מערכי שיעור תואמי תפיסה, למידת עמיתים, משובים               

דרישות מיוחדות
משימה יישומית- עליכם לכתוב מערך שיעור במקצוע הלימוד שלכם תוך התחשבות בפרופיל התלמידים שבכיתתכם, דרכי ההוראה המתאימות להם  ומושגים מפדגוגיה טיפולית. 

ביבליוגרפיה: מויאל, ח. (2018). פדגוגיה טיפולית: השכלה מעוררת תקווה לבני נוער במצבי סיכון. אגף פרסומים- משאד החינוך. ויגוצקי, ל. (2004). למידה בהקשר חברתי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד. ויניקוט, ד. (2014). חסך ועבריינות. תל אביב: תולעת ספרים                        


תכנית ההשתלמות
תאריךש"א
שעות
נושא המפגש:מרצה:

סוג המפגש

13.2.23415:00-18:00מהי פדגוגיה טיפולית, הכרות+ וזהות תפקידיתמיכל חנוכהפא"פ
27.2.23415:00-18:00מרחב פוטנציאלי- משנתו של ויניקוטמיכל חנוכהפא"פ
20.3.23415:00-18:00חוויות מפתח- גד יאירמיכל חנוכהזום
17.4.23215:00-16:30מוטיבציה ללמידהמיכל חנוכהאסינכרוני
8.5.23416:00-17:30פסיכולוגיה חיוביתמיכל חנוכהזום
22.5.23415:00-18:00פדגוגיה ביקורתית- פריירהמיכל חנוכהפא"פ
5.6.23415:00-18:00עבודה קבוצתית וחיבוריםמיכל חנוכהזום
19.6.23415:00-18:00סיכום תהליך ועבודת סיכוםמיכל חנוכהפא"פ



Footer Mobile