קוד תוכנית: 93435
אופי המפגשים: משולב: פנים אל פנים + מקוון
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון
מרצה: מיכל חנוכה
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה
רציונל
הבנת תפיסת העבודה פדגוגיה טיפולית ויישומה בכיתה
מטרות
- המורים יבינו את המושגים של תפיסת העבודה
- המורים ידעו ליישם את תפיסת העבודה במסגרת עבודת בכיתה
נושאים מרכזיים
- מרחב פוטנציאלי
- הכיתה כקבוצה
- פסיכולוגיה חיובית והנעה לפעולה
פירוט דרכי היישום ביחידות
הכנת מערכי שיעור תואמי תפיסה, למידת עמיתים, משובים
דרישות מיוחדות
משימה יישומית- עליכם לכתוב מערך שיעור במקצוע הלימוד שלכם תוך התחשבות בפרופיל התלמידים שבכיתתכם, דרכי ההוראה המתאימות להם ומושגים מפדגוגיה טיפולית.
ביבליוגרפיה: מויאל, ח. (2018). פדגוגיה טיפולית: השכלה מעוררת תקווה לבני נוער במצבי סיכון. אגף פרסומים- משאד החינוך. ויגוצקי, ל. (2004). למידה בהקשר חברתי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד. ויניקוט, ד. (2014). חסך ועבריינות. תל אביב: תולעת ספרים
תכנית ההשתלמות
תאריך | ש"א
| שעות
| נושא המפגש: | מרצה: | סוג המפגש |
13.2.23 | 4 | 15:00-18:00 | מהי פדגוגיה טיפולית, הכרות+ וזהות תפקידית | מיכל חנוכה | פא"פ |
27.2.23 | 4 | 15:00-18:00 | מרחב פוטנציאלי- משנתו של ויניקוט | מיכל חנוכה | פא"פ |
20.3.23 | 4 | 15:00-18:00 | חוויות מפתח- גד יאיר | מיכל חנוכה | זום |
17.4.23 | 2 | 15:00-16:30 | מוטיבציה ללמידה | מיכל חנוכה | אסינכרוני |
8.5.23 | 4 | 16:00-17:30 | פסיכולוגיה חיובית | מיכל חנוכה | זום |
22.5.23 | 4 | 15:00-18:00 | פדגוגיה ביקורתית- פריירה | מיכל חנוכה | פא"פ |
5.6.23 | 4 | 15:00-18:00 | עבודה קבוצתית וחיבורים | מיכל חנוכה | זום |
19.6.23 | 4 | 15:00-18:00 | סיכום תהליך ועבודת סיכום | מיכל חנוכה | פא"פ
|