קוד תכנית: 93490
אופי המפגשים: משולב: פנים אל פנים + זום
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון
מרצה: ישעיה קוריק
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה
רציונל
- הקניית ידע עליו מבוססת "סדנת נתיבים". הקניית כלים פרקטיים וישימים לצוות למניעת הסלמה והתמודדות מול התנהגויות מאתגרות-
- הקניית השיטה להתערבות במשברים עם ילדים ונער, לצורך מניעת התפרצויות זעם, מאבקי כוח והתנהגויות אלימות.יצירת דרכי עבודה עם הבית.
- יצירת שפה משותפת בצוות הרחב ע"י המשגת הכלים והבנת עקרונות הטיפול (הקשבה פעילה, "הח"משה", להיות מוד"ע, שיחת מסלול ועוד.) בניית תוכנית טיפולית אישית לכל ילד על-פי צרכיו.
נושאים מרכזיים
- מהו משבר, הבנת התגובות הפיזיולוגיות של דחק והדרכים להתמודדות המניעים להתנהגות , וויסות רגשי ודינמיקת המשבר
- טכניקת "הקשבה פעילה"(היכולת לשקף את הרגש) + תירגול התמודדות מול תוקפנות ומאבקי כוח ומניעת הסלמה- "להיות מודע" שיחת "מסלול" (שיחה מובנית ממוקדת שינוי ).
תכנית ההשתלמות
תאריך
| ש"א
| שעות
| נושא המפגש
| מרצה
| סוג המפגש
|
17/11 | 3 | 1330-16 | פתיחה : מהו משבר, הבנת התגובות הפיזיולוגיות של דחק והדרכים להתמודדות | ישעיה קוריק | פאפ |
29/11 | 3 | 20-2230 | המניעים להתנהגות , וויסות רגשי ודינמיקת המשבר | לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. | זום |
13/12 | 3 | 20-2230 | שאלה ראשונה-אני(מודעות עצמית, מודעות לאחר, שפת גוף) דרכי הרגעה עצמית | לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. | זום |
15/12 | 3 | 1330-16 | הנושא- התמודדות בכיתה המשתתפים יצפו ש 2 סרטונים וימלאו דף משוב על התנהגות הנערים ותגובת המבוגר וכן יוסיפו רפלקציה אישית על הנלמד המהסרטים | לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. | אסינכרוני |
27/12 | 3 | 20-2230 | נלמד על ההשפעה שיש לנו כמבוגרים, הילדים עם מה שהם מביאים ואת השפעת הסביבה הפיזית על ההתנהגות נלמד על 5 גישות שונות להתערבות מול הילדים | לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. | זום |
10/1 | 3 | 20-2230 | טכניקת "הקשבה פעילה"(היכולת לשקף את הרגש) + תירגול | לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. | זום |
12/1 | 3 | 1330-16 | ניהול הכיתה, עקרונות וכלים לניהול | לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. | אסינכרוני |
24/1 | 3 | 20-2230 | התמודדות מול תוקפנות ומאבקי כוח ומניעת הסלמה- "להיות מודע" | לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. | זום |
7/2 | 3 | 20-2230 | התמודדות לאחר אירוע: שיחת "מסלול" (שיחה מובנית ממוקדת שינוי ) | לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. | זום |
23/2 | 3 | 1330-16 | התנסות בהדגמה /תירגול (הבאת מיקרים) .הסבר על המטלה. סכום תהליך הלמידה | לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. | פאפ
|