טופס נייח

הוראת מתמטיקה ל3 יח"ל - כולם יכולים

קוד תכנית: 93417
אופי המפגשים:
זום + משימות א-סינכרוניות
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון
מרצה: הדס כהן רוזנברג
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונל
מורי הילה מדווחים על קושי להכין חלק מהתלמידים לבגרות 3 יח"ל, וזאת למרות הקו הברור של משרד החינוך לעודד תלמידים לעשות זאת. מקור הקושי יכול להיות קשור למאפייני התלמידים הן הרגשיים/מוטיבציוניים והן הקוגניטיביים ויכול להיות קשור גם לחוסר בהבנה של המורים למקורות הקושי והיעדר דרכי התמודדות וכלי הוראה מותאמים.

ההבנה של מקורות אפשריים לקשיי התלמידים והדרכים להתגבר על הקשיים תאפשר מצד אחד בניה של כלים ודרכי הוראה המותאמים, ומצד שני יכולה לעודד ולחזק את אמונתם של המורים כי המשימה אפשרית, ברוב הגדול של המקרים.

חקר הפרקטיקה הוא אחד הכלים אשר יכולים להפוך את הלמידה למשמעותית ומקדמת. יצירת מרחב בטוח ואוירה של למידה וחקר משותפים, מתוך מקרים המעסיקים את המורים תהווה מרכיב חשוב בהעצמת תחושת המסוגלות של המורים ויכולתם להתמודד עם קשיי הלמידה של התלמידים בדרכם לבגרות 3 יח"ל במתמטיקה.

מטרות

  • להקנות למורים ידע כללי על מקור אפשרי לקשיים בלמידת מתמטיקה, וחשיבה משותפת על דרכים להתגבר על הקושי.
  • יצירת עקרונות להוראת מתמטיקה ובנייה משותפת של מאגר כלים יישומיים להוראת נושאים במתמטיקה לבגרות 3 יחל.
  • ליצור מרחב בטוח להיוועצות ולחקר הפרקטיקה.

 

נושאים מרכזיים

  • מקורות קושי אפשריים בלמידת מתמטיקה בתיכון
  • עקרונות להוראת מתמטיקה לתלמידים מתקשים ולניהול דיאלוג מקדם מוטיבציה
  • היוועצות על קשיים מהשטח ובניית כלים מתאימים להוראה (לאחר חיפוש והכרות עם כלים קיימים)


פירוט דרכי היישום ביחידות
המורים יוכלו ליישם את הכלים שרכשו בעבודה עם התלמידים ביחידות, ולשתף את חברי הצוות בתובנותיהם

תכנית ההשתלמות

תאריך ש"א
שעות
נושא המפגש שם המרצה

סוג המפגש

2.11 2+1 14:30-16:00 הכרות, מקורות קושי אפשריים (מבט נוירו קוגניטיבי) בלמידת מתמטיקה וכיצד נתגבר עליהם זיכרון עבודה הדס כהן רוזנברג מקוון זום + אסינכרוני (מטלה להגשה עד למפגש הבא)
16.11 2+1 14:30-16:00 מקורות קושי אפשריים (מבט נוירו קוגניטיבי) בלמידת מתמטיקה וכיצד נתגבר עליהם זיכרון לטווח ארוך -"- מקוון זום + אסינכרוני (מטלה להגשה עד למפגש הבא)
30.11 2+1 14:30-16:00 עבודה במודל היוועצות על מקרים של קושי בהוראה שיובאו מהשטח -"- מקוון זום + אסינכרוני (מטלה להגשה עד למפגש הבא)
14.12 2+1 14:30-16:00 מקורות קושי אפשריים (מבט חברתי רגשי) וכיצד נתגבר עליהם -"- מקוון זום + אסינכרוני (מטלה להגשה עד למפגש הבא)
28.12 2+1 14:30-16:00 עבודה במודל היוועצות על מקרים של קושי בהוראה שיובאו מהשטח -"- מקוון זום + אסינכרוני (מטלה להגשה עד למפגש הבא)
18.1 2+1 14:30-16:00 "התנעה" – יצירת כלי הוראה מותאמים לצרכי התלמידים בהילה על פי הנושאים שיודגשו על ידי המורים -"- מקוון זום + אסינכרוני (מטלה להגשה עד למפגש הבא)
1.2 3 14:30-17:00 ניהול דיאלוג עם תלמידים ועבודה במודל היוועצות על מקרים של קושי בהוראה שיובאו מהשטח -"- מקוון זום
15.2 3 לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. המשך עבודה עצמאי על בניית הכלים תוך ניסיון ליישמם בשטח -"- אסינכרוני (להגשה בתאריך זה)
22.2 3 14:30-17:00 ניתוח משותף של הכלים שנבנו על ידי הקבוצה, סיכום -"- מקוון זום
15.3 3 לחץ או הקש כאן להזנת טקסט. בנייה סופית של כלי ההוראה לנושא במתמטיקה לקראת בגרות 3 יח"ל וכתיבה סופית של מטלת הסיכום -"- אסינכרוני (להגשה בתאריך זה)



Footer Mobile