קוד תוכנית: 93403
אופי המפגשים: מקוון + משימות א-סינכרוניות
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון
מרצה: אידן שחם
אוכלוסיית יעד: מורים נבחרת 3 יחידות.
רציונל
תחום המתמטיקה הוא תחום חיוני החולש על כל תחומי הטכנולוגיה והמדעים. הוא מפתח לתלמידים את היכולות הנדרשות בתחומים אלו ברמה הגבוהה ביותר. לימודי המתמטיקה משלבים בניית יכולות בכל התחומים הקשורים ל - היי-טק, ביחד עם פיתוח חשיבה רציונאלית הנתפסת כמרכזית בעידן שלנו. בשל נחיצותה של המתמטיקה יש צורך עז להוביל תלמידים לבגרות 3 יח"ל )המינימום הנדרש(. תפקידנו כמורים למתמטיקה הוא ליצור לתלמיד הזדמנויות למידה שיאפשרו לו להתמודד עם החומר הנלמד בצורה פשוטה ואפקטיבית ולהסיר את החסמים הקיימים.
מטרות
- מבט על - בגרות 3 יח"ל: מאקרו, מיקרו.
- שיטות עבודה פשוטות, מהירות ויעילות.
- הטמעת תרגול עצמאי אינטראקטיבי.
נושאים מרכזיים
- אלגברה (כולל נוסחאות שונות(.
- בעיות מילוליות – הבנת הנקרא.
- גאומטריה אנליטית וגרפים.
תכנית ההשתלמות
תאריך | ש"א
| שעות
| נושא המפגש: | מרצה: | סוג המפגש |
3.11.2022
| 3 | 17:15-19:30 | אלגברה - שיטות עבודה, הטמעת תרגול אינטראקטיבי,רתימת התלמידים | אידן שחם
| מקוון |
10.11.2022
| 2 | 17:15-18:45 | מטלה א-סנכרונית: רתימת התלמידים באמצעות שימוש באחד הכלים שנלמדו (מקסימום עמוד אחד) | אידן שחם
| א-סנכרוני |
17.11.2022
| 3 | 17:15-19:30
| בעיות מילוליות (כולל הבנת הנקרא) - שיטות עבודה, הטמעת תרגול אינטראקטיבי,רתימת התלמידים | אידן שחם
| מקוון
|
24.11.2022
| 2 | 17:15-18:45
| מטלה א-סנכרונית: רתימת התלמידים באמצעות שימוש באחד הכלים שנלמדו (מקסימום עמוד אחד) | אידן שחם
| א-סנכרוני
|
1.12.2022 | 3 | 17:15-19:30
| גאומטריה אנליטית וגרפים - שיטות עבודה, הטמעת תרגול אינטראקטיבי,רתימת התלמידים | אידן שחם
| מקוון
|
8.12.2022 | 2 | 17:15-18:45
| מטלה א-סנכרונית: רתימת התלמידים באמצעות שימוש באחד הכלים שנלמדו (מקסימום עמוד אחד) | אידן שחם > | א-סנכרוני > |
2.2.20222 | 2 | 17:15-18:45
| סקירה על אשכול מדע וחברה: כיתות י' – יב' | אידן שחם
| מקוון
|
9.2.2022 | 3 | 17:15-19:30
| מטלה א-סנכרונית: יצירת מערך שיעור (ממאגר התרגילים של התוכנית החדשה) לפי רמת קושי עולה עם הקשר לחיי היומיום ולפחות כלי אחד שנלמד בחלק א' | אידן שחם
| א-סנכרוני
|
16.2.2022 | 2 | 17:15-18:45
| סקירה על אשכול התמצאות במישור ובמרחב: כיתות י' – יב' | אידן שחם
| מקוון
|
23.2.2022 | 3 | 17:15-19:30
| מטלה א-סנכרונית: יצירת מערך שיעור (ממאגר התרגילים של התוכנית החדשה) לפי רמת קושי עולה עם הקשר לחיי היומיום ולפחות כלי אחד שנלמד בחלק א' | אידן שחם
| א-סנכרוני
|
2.3.2022 | 2 | 17:15-18:45
| סקירה על אשכול פיננסי-כלכלי: כיתות י' – יב' | אידן שחם
| מקוון
|
9.3.2022 | 3 | 17:15-19:30
| מטלה א-סנכרונית: יצירת מערך שיעור (ממאגר התרגילים של התוכנית החדשה) לפי רמת קושי עולה עם הקשר לחיי היומיום ולפחות כלי אחד שנלמד בחלק א' | אידן שחם
| א-סנכרוני
|