קוד תכנית: 93424
אופי המפגשים: זום + משימות א-סינכרוניות
היקף ההשתלמות: 15 שעות לגמול ללא ציון
מרצה: אילת כץ
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה
רציונל
מיומנויות למידה הן אוסף של כישורים או יכולות נרכשות המאפשרים לבצע פעולות המובילות ללמידה יעילה מבחינת משאבי זמן ואנרגיה. מיומנויות הלמידה צריכות להילמד באופן מפורש על ידי תהליך של הוראה. כמורים המלמדים נוער בסיכון יש להתייחס בתהליכי ההוראה – למידה לנקודות הבאות: למידה מתרחשת בהקשר רגשי חברתי , המורה אינו מלמד מקצוע, הוא מלמד אנשים, ולכן תפקידו כ"מנטור" הוא הרבה משמעותי יותר מרק ללמד ולהעביר מידע, כל כלי הוראה – למידה הוא כלי טיפולי. מקצועות רבי מלל מאפשרים יצירת מרחב לתלמידים בו ניתן לשלב לווי רגשי, ולווי תוכני. בעזרת השבחת מעשה ההוראה שפירושו: ניהול נכון של זמן, ניהול רגשות וניהול ידע, הלומדים יוכלו להיות יותר מעורבים בלמידה, יותר מעורבים חברתית, ירגישו יותר שייכות, יקבלו כלים להתמודדות רגשית, למסוגלות לימודית ולקיחת אחריות אישית ללמידה. "לכל תלמיד יש פוטנציאל ללמוד, וכל תלמיד יכול"
מטרות
- להכיר מיומנויות קוגניטיביות רגשיות חברתיות .
- ללמוד מתודות, אסטרטגיות פרקטיקות מקדמות מיומנויות בלמידה.
- תפקיד המורה כמנחה לווי רגשי ותוכני.
נושאים מרכזיים
- מיומנויות רגשיות חברתיות .
- חשיבה מקובעת ומתפתחת – קרול דווק .
- שילוב מיומנויות במבנה שיעור מיטבי.
דרכי יישום
מפגשי זום בהם ילמדו ויתנסו בתפיסות, מודלים, מתודות פרקטיקות לשילוב מיומנויות. יתנסו בהכנת שיעורים המשלבים מיומנויות
תכנית ההשתלמות
תאריך | ש"א
| שעות
| נושא המפגש: | מרצה: | סוג המפגש |
11.12.22 | 3 | 18:00 – 21:00 | הגדרת ותפיסת תפקיד המורה – המורה כמנחה ומנטור | אילת כ"ץ | מפגש זום + א-סינכרוני |
8.1.23 | 2 | 17:00 – 19:00 | מיומנויות מובילות שיש לקדם בתחומים : קוגניטיבי, רגשי, חברתי+ צרכים | אילת כ"ץ | א - סינכרוני |
22.1 | 3 | 18:00 – 21:00 | למידה והתנסות במיומנויות קוגניטיביות רגשיות חברתיות | אילת כ"ץ | מפגש זום + א-סינכרוני |
12.2 | 3 | 18:00 – 21:00 | קרול דווק- דפוסי חשיבה מקובעת ומתפתחת וטיפוחה בהתנסות במיומנויות קוגניטיביות רגשיות חברתיות | אילת כ"ץ | מפגש זום + א- סינכרוני |
26.2 | 2 | 17:00 – 19:00 | למידה והתנסות במיומנויות בחלקי השיעור המיטבי | אילת כ"ץ | א - סינכרוני |
12.3 | 2 | 19:00 – 21:00 | תהליכי משוב ורפלקציה כחלק מהותי בהקניית מיומנויות. | אילת כ"ץ | מפגש זום
|