טופס נייח

חינוך והוראה מכוונת טראומה: עקרונות מרכזיים – קבוצה 1

קוד תכנית: 93496

אופי המפגשים: משולב: פנים אל פנים + מקוון
היקף ההשתלמות: 15 שעות לגמול ללא ציון 
מרצה: מכון חרוב 
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונאל
 פרופיל בני הנוער המגיעים ליחידות לקידום נוער כולל בתוכו מאפיין של סיכון באופן מובהק. הימצאות באזורי סיכון בגיל ההתבגרות מעידה לעיתים גם על ילדות בצל סיכון ועבר שממשיך "לרדוף" את הנער/ה שמגיעים ליחידה. עבר זה כולל פעמים רבות פגיעה, בין אם פיזית, נפשית, מינית, אלימות במשפחה ועוד. עובדי/ות קידום נוער ומורי/ות היל"ה מתמודדים בכל יום עם השלכות של פגיעות בעבר או בהווה, לא תמיד יש להם/ן את הכלים לזהות את הסימנים וכן את הכלים למענה מותאם.

מטרות
  • המשגת מאפייני הסיכון (בדגש על פגיעה) בקשר החינוכי של מורי היל"ה עם הנער/ה
  • הרחבת ארגז הכלים מקצועי של מורי היל"ה בקשר החינוכי עם הנער/ה 

מיקום: מפגש ראשון משותף פא"פ ל3 הקבוצות בקמפוס חרוב לילדים, הר הצופים ירושלים
מפגש 2-4 באמצעות זום

תכנית ההשתלמות
30/01/2023

פא"פ

 

מפגש משותף:

ילדים ונוער נפגעי התעללות, הזנחה וטראומה מורכבת
הגדרת התופעה; היקף התופעה; סימנים לאיתור וזיהוי והשלכות הפגיעה; מדוע בני נוער מסתירים את הפגיעה והקושי של אנשי המקצוע לזהות אותה ולפעול; חובת דיווח והתערבות מערכתית

קבוצה 1

06/02/2023

זוםהסיפור מאחורי ההתנהגות: מחסך, הזנחה ופגיעה לתוקפנות, אלימות והימנעות
השלכות הפגיעה על התפתחות והמצב הרגשי שמקשים להתמודד עם המשימות החינוכיות והחברתיות; סימפטומים של ילדים ובני נוער בסיכון; התמודדות עם המופעים ההתנהגותיים במרחב

קבוצה 1

13/02/2023

 

זוםאיך מדברים עם בני נוער על אירועי חיים קשים?
מה עושים ומה אומרים במקרה של חשיפת פגיעה בנער/ה? ; התערבות ראשונית במקרה של חשיפה; עקרונות עשה ולא תעשה; הקשבה אמפטית; למידת עקרונות שיח בבניית נרטיב טראומטי (משולש)

קבוצה 1

20/02/2023

 

זום"לווסת, להיקשר, לחשוב": עקרונות התערבות במרחב החינוכי על פי מודל נוירולוג'יק מארה"ב
למידת עקרונות ההתערבות על פי מודל נוירולוג'יק; התאמת אופן הלמידה וכלים פרקטיים



Footer Mobile