קוד תוכנית: 93352
אופי המפגשים: פנים אל פנים
היקף ההשתלמות: 40 שעות – גמול ללא ציון
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה – עובדי חינוך טיפול
מרצה: עופר כהן
רציונל
הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית ((cbt נמצאה יעילה מאוד לעבודה בתוך מסגרות חינוכיות – עקב הפשטות של ראייתה את הטיפול כמרחב ללמידת מיומנויות והדגש שלה על התערבויות פרקטיות, קונקרטיות וממוקדות זמן.
מטרות
- נסקור את ההתפתחות ההיסטורית והתיאורטית של cbt.
- נלמד כיצד ניתן לעבוד עם cbt בתוך מסגרת קידום נוער ולטפל בבעיות הנפוצות במסגרות אלו.
- נכיר פרוטוקול טיפולי לחרדת בחינות המבוסס על CBT ועל הרכיב ההתנהגותי – באופן פרטני וקבוצתי.
נושאים מרכזיים
- המודל ההתנהגותי – בניית תכניות לעיצוב התנהגות, טיפול בפוביות פשוטות (מג'וקים ומנסיעה במעלית)
- חרדת בחינות – הגדרה, היכרות עם תכנית התערבות התנהגותית קצרת מועד לטיפול בחרדת בחינות – גרסה פרטנית וקבוצתית
- בעיות התנהגות – המשגה, התערבויות טיפוליות , סימולציות בקבוצות קטנות
תכנית ההשתלמות
תאריך | ש"א
| שעות
| נושא המפגש: | מרצה: | סוג המפגש |
2/11 | 5 | 9:30-14:00 | המודל ההתנהגותית – סקירה היסטורית, תיאוריה בסיסית, הכרת סוגי התניות | עופר כהן | פא"פ |
16/11 | 5 | 9:30-14:00 | המודל ההתנהגותי – בניית תכניות לעיצוב התנהגות, טיפול בפוביות פשוטות (מג'וקים ומנסיעה במעלית) | עופר כהן | פא"פ |
30/11 | 5 | 9:30-14:00 | המודל הקוגניטיבי – סקירה היסטורית. תיאוריה בסיסית, היכרות עם כלים עיקריים בהמשגה ובהתערבות (התשאול הסוקראטי ועיוותי חשיבה) | עופר כהן | פא"פ |
14/12 | 5 | 9:30-14:00 | המודל הקוגניטיבי – כלים מתקדמים להמשגה והתערבות (המפה הקוגניטיבית של בק) | עופר כהן | פא"פ |
28/12 | 5 | 9:30-14:00 | חרדת בחינות – הגדרה, היכרות עם תכנית התערבות התנהגותית קצרת מועד לטיפול בחרדת בחינות – גרסה פרטנית וקבוצתית | עופר כהן | פא"פ |
11/1 | 5 | 9:30-14:00 | בעיות התנהגות – המשגה, התערבויות טיפוליות, סימולציות בקבוצות קטנות | עופר כהן | פא"פ |
25/1 | 5 | 9:30-14:00 | בעיות התנהגות – המשגה, התערבויות טיפוליות , סימולציות בקבוצות קטנות | עופר כהן | פא"פ |
| 5 | 9:30-14:00 | בעיות חברתיות – המשגה , התערבויות טיפוליות, סימולציות בקבוצות קטנות | עופר כהן | פא"פ
|