אתר אישי

ד"ר פאר שרה

סגל אקדמי

קורות חיים

השכלה אקדמית

התואר

חוג/מחלקה/פקולטה

מוסד אקדמי

שנת קבלת תואר

בתר דוקטורט

המכון לחקר בוטני של היער

אוניברסיטת גיאורג-אוגוסט, גטינגן, גרמניה.

1990

בתר דוקטורט

המחלקה למיקרוביולוגיה הפקולטה לחקלאות

האוניברסיטה העברית

1989

Ph.D.

המחלקה לבוטניקה הפקולטה למדעי החיים

אוניברסיטת בר-אילן

1987

M.Sc.

המחלקה לבוטניקה

אוניברסיטת בר-אילן

1980

B.Sc.

המחלקה לאקולוגיה הפקולטה למדעי החיים

אוניברסיטת בר-אילן

1978

תעודת הוראה

החוג לחינוך

אוניברסיטת בר-אילן

1977

מומחיות אקדמית

אקולוגיה ומדעי הסביבה, בוטניקה, חינוך סביבתי, תורת הפטריות


Ecology and Environmental Science, botany, Environmental Education, Mycology

הוראה

במכללת אורנים

  • צמחי זרע – החוג להוראת מדעי הטבע והסביבה, הפקולטה לחינוך - תשע"ב.
  • צמחים ירודים – החוג להוראת מדעי הטבע והסביבה, הפקולטה לחינוך - תשע"ב.
  • אקולגיה - החוג להוראת מדעי הטבע והסביבה, הפולטה לחינוך - תשע"ב
  • אצות פטריות וחזזיות – המחלקה להוראת המדעים - תשע"ב.
  • נושאים נבחרים במדעי הסביבה - התוכנית לתואר שני בהוראת המדעים לבתי הספר העל יסודי - תשע"ב.

 

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

עמידות נרכשת של צמח טבק Nicotiana tabacum כנגד Peronospora tabacina.

 
Acquired resistence in Nicotiana tabacum against Peronospora tabacina

עבודת תיזה למאסטר (.M.Sc. / M.A) - בעברית ובאנגלית

התפתחות פרי הפקאן  -   The development of ‘Delmas’ pecan fruit.

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

בכתבי עת מדעיים עם שיפוט:
 Pe’er, S. and Kessksr, B. (1984). The development of ‘Delmas’ pecan fruit with special reference to growth phases and changes of lipids and potassium. Scientia Hort. 24, 323-329.

Kessler, B. and Pe'er, S. (1984) The development of the 'Delmas' pecan fruit. J. Israel Fruit Growers Association 38, 469-475 (in Hebrew).

Pe'er, S., Kessler, B. and Lederman, H. (1984). Potassium and lipid accumulation in pecan leaves and fruit. J. Israel Fruit Growers Association 38, 477-484 (in Hebrew).
 
Pe'er, S. and Kessler, B. (1984). Auxins and cytokinins in pecan. J. Israel Fruit Growers Association 38, 541-546 (in Hebrew).

Kessler, B. and Pe'er, S. (1984). Ethylene evolution in pecan. J. Israel Fruit Growers Association 38, 723-728 (in Hebrew).
 
Cohen, Y., Pe’er, S., Balass, O. and Coffey, M.D. (1987). A fluorescent technique for studying of Peronospora tabacina on leaf surfaces. Phytopathology 77 ,201-204.

Pe’er, S. and Cohen, Y. (1987). Sugar accumulation in tobacoo plants systematically protected against blue mold (Peronospora tabacina). Phytoparasitica 15, 307-315.
 
Pe’er, S. and Chet, I. (1990). Trichoderma protoplast fusion: a tool for improving biocontrol agent. Can. J. Microbiol. 36, 6-9.

Pe’er, S., Barak, Z., Yarden, O. and Chet, I. (1991). Stability of Trichodrma harzianum amdS transformants in soil and rhizosphere. Soil. Biol. Biochem. 23, 1043-1046.

Haran, S., Schickler, H., Pe’er, S., Logemann, S., Oppenheim, A. and Chet, I. (1993). Increased constitutive chitinase activity in transformed Trichoderma harzianum. Biol. Cont. 3, 101-108.

Goldman, D., Yavetz, B. and Pe'er, S. (2006). Environmental literacy in teacher trainning in Israel: environmental behavior of new students. Journal of Environmental Education 38, 3-22.

Pe'er, S., Goldman, D. and Yavetz, B. (2007). Environmental literacy in teacher training: Environmental attitudes and knowledge of beginner students and their relationship to environmental behavior. Journal of Environmental Education 39, 45-59.

Yavetz, B., Goldman, D. and. Pe'er, S. (2009). Environmental literacy in teacher training in Israel: a comparison between students at the onset and end of their studies. Environmental Education Research 15(4), 393-415.
Yavetz, B., Goldman, D. and Pe'er, S. (2013).  How do pre-service teachers perceive ‘environment’ and its relevance to their area of teaching? Environmental Education Reaserch. DOI: 10.1080/13504622.2013.803038.  http://www.tandfonline.com/eprint/CmMkqfCrD9xER2xPCxMk/full

Pe'er, S., Yavetz, B.  and Goldman, D. (2013). Environmental Education for Sustainability as Values Education - The Challenge for Teacher Educators. In: M. Ben-Peretz, S. Kleeman, R. Reinchenberg and S. Shimoni (eds.) Embracing the Social and
the Creative: New Scenarios for Teacher Education
(pp. 135-153). Lanham, Maryland: Rowman and Littlefield Education Group Inc. and the MOFET Institute.

 
גולדמן, ד.,פאר, ש, ויעבץ ב. (2010) מהי סביבה בעיני סטודנטים להוראה? השלכות לפיתוח אוריינות סביבתית בהכשרת מורים. אקולוגיה וסביבה 1, 56-47.
יעבץ, ב., פאר, ש. וגולדמן, ד.  (2011). אפיון האוריינות הסביבתית של סטודנטים להוראה לקראת סיום לימודיהם –  השלכות לחינוך סביבתי בהכשרת מורים.    דפים52: 183-137.
 
 

בהליכי כינוס

Yavetz, B. and Pe'er, S. (2003). Computerized teaching using the environment web site – research findings. In Constantinou, C. P. and Zacharia. Z. C. (Eds.) Conference Proceedings of Computer Based Learning in Science. Nicosia, Cyprus, Vol. 1, 862-868.

Yavetz, B., Goldman, D. and Pe'er, S. (2005). Environmental literacy of beginner teacher training students, Israel. Proceedings of the Annual Conference of North American Association for Environmental Education (NAAEE), Albuquerque, NM.
 
Pe'er, S., Goldman, D. and Yavetz, B. (2008). Relationship between envirinmental literacy and background characteristics of teacher training students – Implications for training programs. Proceedings of the National Assoociation of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference. Baltimore, MD, U.S.A.

Yavetz, B., Pe'er, S. and Goldman. D. (2008). Environmental Literacy of Teacher Training Students - Implications for Training Programs. Proceeding og BioEd 2008. Dijon, France

דוחות מחקר

יעבץ, ב' ופאר, ש' (2003). הקשר בין למידה בסביבה מתוקשבת במכללה ושילוב התקשוב בשדה,מכון מופ"ת. המחקר נערך בסיוע מכון מופ"ת.

פאר, ש', יעבץ, ב', וגולדמן, ד' (2006). אוריינות סביבתית בהכשרת מורים אפיון סטודנטים המייעדים עצמם להוראה, מכון מופ"ת. המחקר נערך בסיוע מכון מופ"ת, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים, מכללת בית ברל ומכללת סמינר הקיבוצים.

גולדמן, ד' יעבץ, ב', ופאר, ש' (2008). אוריינות סביבתית של מתכשרים להוראה: השוואה בין סטודנטים בתחילת הלימודים ולקראת סיום לימודיהם. המחקר נערך בסיוע מכון מופ"ת, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים, מכללת בית ברל ומכללת סמינר הקיבוצים.
 
רייז, ר', וליצקר-פולק, מ', לכנר, ס', מדזיני, א' ופאר, ש' (2008) הכיתה המתוקשבת - דו"ח מחקר ארבע שנתי, הרשות למחקר והערכה, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים.

 

יעבץ, ב., גודלמן, ד. ופאר ש. (2011).  חינוך סביבתי בתנועות הנוער-  סקר מודעות סביבתית, נכונות לפעילות סביבתית והמלצות לדרכי עבודה בארגונים אלה בנושא הסביבתי. עבור המשרד להגנת הסביבה.  http://www.sviva.gov.il/InfoServices/ReservoirInfo/Research/Pages/R0301-R0400/R0302.aspx


הצגה בכנסים מדעיים

 Pe’er’ S. and Cohen, Y. (1985). Transfer of induced resistance against Peronospora tabacina to suckers and rooted shoot apices of tobacco. Phytoparasitica 13:160.
 
Cohen, Y. and Pe’er, S. (1985). Induced resistance to Peronospora tabacina in suckers and rooted apices of tobacco. Phytopathology 75:1377.

Pe’er, S. and Cohen, Y. (1986). Enzyme activity and sugar content in tobacco plants immunized against Peronospora tabacina. Phytoparasitica 14:242.

Pe’er, S. and Chet, I. (1988). Improvement of Trichoderma spp. For biological control using protoplast fusion. Phytoparasitica 16:66-67.
 
Pe’er, S. and Chet, I. (1989). Protoplast fusion: a useful and improvement of Trichoderma as a biocontrol agent. Phytoparasitica 17:136.

Pe’er, S., Yarden, O. and Chet, I. (1989). Protoplast fusion and transformation of Trichodrma harzianum for biocontrol agents. EMBO-Alko Workshop, Molecular Biology of Filamentous Fungi, Espoo, Finland.

Pe’er, S., Barak, Z. and Chet, I. (1991). Protoplast fusion of genetic manipulated strains of the biocontrol agent Trichoderma harzianum. Proceedings of the Annual Meeting of the Israeli Society for Microbiology, Ramat Gan, page 46.

Pe’er, S., Barak, Z. and Chet, I. (1992). Genetic manipulation of the antagonistic fungus Trichoderma harzianum. Phytoparasitica 20:264.

Goldman, D., Yavetz, B. and Pe'er, S. (2005) Environmental literacy in teacher training – A study of beginner students. Conference Proceedings of Israel Society for ecology and environmental quality sciences. Rehovot, page 104.

Pe'er, S., Goldman, D. and Yavetz, B. (2008). Relationship between envirinmental literacy and background characteristics of teacher training students – Implications for training programs. Proceedings of the National Assoociation of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference. Baltimore, MD, U.S.A.

 
פאר ש', רוזנבוים מ', יעבץ ב', פולק ג', וגלון מ' (2000). שימוש רב מכללתי באתר איכות הסביבה בהוראה. גולשים באינטרנט 3, ספר תקצירים, מכון מופ"ת.

פאר ש', מקלר ו', ושפיר ש' (2000). חוויה מחקרית באזור המדבר והים – אתר מלווה קורס למתמחי ביולוגיה. גולשים באינטרנט 3, ספר תקצירים, מכון מופ"ת.

רוזנבוים מ', שינפלד מ', יעבץ ב', ארז א', שלגמן ל', פאר ש', וגלון מ' (2000). חיפוש מידע ולמידה בעזרת בעלי חיים קטנים. גולשים באינטרנט 3, ספר תקצירים, מכון מופ"ת.

פאר ש', מקלר ו', ושפיר ש' (2000). חוויה מחקרית באזור המדבר והים – אתר מלווה קורס למתמחי ביולוגיה. הכנס השני של מורים – חוקרים באורנים, ספר הכנס, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים.

פולק ג', פאר ש', רוזנבוים מ', יעבץ ב', וגלון מ' (2000). טיפוח ידע ומודעות סביבתית אצל סטודנטים במכללות להוראה באמצעות אתר האינטרנט "איכות הסביבה". כנס ל' של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי איכות הסביבה, חוברת הכנס, הטכניון.

יעבץ ב', פאר ש' ופולק ג' (2001). סיור וירטואלי באתר איכות הסביבה – סביבת לימודים מתוקשבת המשמשת בהכשרת מורים למדעים. כנס וירטואלי בינלאומי - פותחים שערים בהכשרת מורים, מכון מופ"ת
  http://vcisrael.macam.ac.il/site/default_flash.htm.

פאר ש', שפיר ש', ומקלר ו' (2001). סיור מודרך באתר מלווה קורס למתמחי ביולוגיה. הכנס הירטואלי הבינלאומי הראשון - פותחים שערים בהכשרת מורים, מכון מופ"ת.  http://vcisrael.macam.ac.il/site/default_flash.htm.

פאר ש' ויעבץ ב' (2001). עמדות סטודנטים לגבי למידה משולבת תיקשוב בקורסי איכות הסביבה ואקולוגיה, המשלבים פעילות באתר "איכות הסביבה". הכנס השלישי של מורים – חוקרים באורנים, ספר הכנס 93-95, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים.

שפיר ש' ופאר ש' (2001). חוויה אקולוגית בשילוב מחשב במדבר הנגב ובמפרץ אילת. הכינוס השנתי השבעה-עשר - ערכים, אתיקה וטכנולוגיה בחינוך בעידן הדיגיטלי, מו"ח - האיגוד הישראלי למחשבים בחינוך, ספר תקצירים, מלון דויד אינטר-קונטיננטל.

יעבץ ב' ופאר ש' (2001). הוראה מתוקשבת בעזרת אתר "איכות הסביבה" – ממצאי מחקר. הכינוס השנתי השבעה-עשר - ערכים, אתיקה וטכנולוגיה בחינוך בעידן הדיגיטלי, מו"ח - האיגוד הישראלי למחשבים בחינוך, ספר תקצירים, מלון דויד אינטר-קונטיננטל.

יעבץ ב' ופאר ש' (2002). עמדות סטודנטים להוראה לגבי נושאים סביבתיים בעקבות קורס איכות סביבה. הכינוס השנתי השלושים ושניים של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי איכות הסביבה.

פאר ש' ויעבץ ב' (2003). הקשר בין למידה בסביבה מתוקשבת במכללה ושילוב התקשוב בהוראה בשדה. הכנס החמישי של מורים – חוקרים באורנים, ספר הכנס, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים.

רייז ר', מדזיני א', וליצקר מ', לכנר ס' ופאר ש' (2005). למידה בסביבה מתוקשבת – מחקר מלוה של הכיתה המתוקשבת. הכנס השנתי השביעי של – חוקרים באורנים, ספר הכנס 108-112, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים.

קרופניק-גוטליב מ' ופאר ש' (2005). מודל הדרכה דידקטי חדש למתמחות בהוראת המדעים כמנוף לשיפור קליטתן כמורות בבית הספר היסודי. הכנס השנתי השביעי של – חוקרים באורנים, ספר הכנס עמודים 41-45, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים.

פאר, ש', יעבץ, ב', וגולדמן, ד' (2006). אוריינות סביבתית בהכשרת מורים – אפיון סטודנטים המייעדים עצמם להוראה. הכנס הוירטואלי הבינלאומי השני - פותחים שערים בהכשרת מורים, מכון מופ"ת. 
 http://vc2006.macam.ac.il/site/materials/10HP198/vc06_10HP198.ppt

פאר ש', יעבץ, ב', וגולדמן, ד' (2006). אוריינות סביבתית בהכשרת מורים – אפיון סטודנטים המייעדים עצמם להוראה. הכנס השנתי השמיני של – חוקרים באורנים, ספר הכנס עמ' 123, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים. 
 http://www.oranim.ac.il/Site/heb/General.aspx?l=7&id=5721

פאר ש', גולדמן, ד', ויעבץ, ב' (2006). הקשר בין רמת האוריינות הסביבתית לבין מאפייני הרקע של סטודנטים להוראה בתחילת לימודיהם. הכינוס השנתי השלושים וארבעה של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי איכות הסביבה, חיפה.

יעבץ, ב' גולדמן, ד', ופאר, ש' (2007). אוריינות סביבתית בהכשרת מורים - אפיון סטודנטים להוראה לקראת סיום לימודיהם. הכינוס השנתי השלושים וחמשה של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי איכות הסביבה, רחובות.

גולדמן, ד', יעבץ, ב', ופאר, ש' (2007). עמדות סביבתיות של סטודנטים להוראה בתחילת לימודיהם. הכנס הבינלאומי החמישי – הכשרת מורים על פרשת דרכים, ספר תקצירים ע' 58, תל-אביב. 
 http://kenes07.macam.ac.il/app/LectureProperties.aspx?sId=92&id=551&lang=he-IL

קרופניק-גוטליב, מ' ופאר, ש' (2007). הערכה מעצבת של מודל הדרכה דידקטי חדש למתמחות בהוראת המדעים. הכנס הבינלאומי החמישי – הכשרת מורים על פרשת דרכים, ספר תקצירים ע' 173, תל-אביב. 
 http://kenes07.macam.ac.il/app/LectureProperties.aspx?sId=204&id=440&lang=he-IL

פאר, ש', גולדמן, ד', ויעבץ, ב' (2009). כיצד תופסים סטודנטים להוראה את המושג 'סביבה' ואת הזיקה של נושאי סביבה לתחומי ההתמחות שלהם? הכינוס השנתי ה- 37 האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה, רחובות.

תפקידים אקדמיים במכללה/אוניברסיטה

במכללת אורנים

  • ראשת התמחות מדעים בתכנית לתואר שני בהוראת מתמטיקה ומדעים לבית הספר היסודי - מ - 2013
  • ראש החוג להוראת מדעי הטבע והסביבה – 2002 - 2012.
  • מרצה בחוג להוראת מדעי הטבע והסביבה – החל משנת 1991.
  • מרצה בחוג לביולוגיה וסביבה - החל משנת 2000.

מחוץ למכללה

  • מרכזת פורום מדעים, מכון מופ"ת – 2005-2013
  • מרכזת צוות חשיבה חינוך לקיימות, מכון מופ"ת – החל משנת 2008.
  • חברה במדור לסביבות הוראה ולמידה מקוונת, עורכת כתב העת האקדמי קיוונים, מכון מופ"ת – 2006-2011.
  • חברת צוות פיתוח אתרי דע-טבע - אתר איכות הסביבה ואתר בעלי חיים קטנים, מכון מופ"ת – 1999-2001.