1. גביאן אסנת (2007), "היה היה בסיפור ובמעשייה: על נקודות מפגש בין ספרות ילדים ומעשיות", מתוך: מחקרים בפולקלור יהודי בעולם משתנה ו', עמ' 191-219.
2. גביאן אסנת (2007), "סיפור פוגש סיפור: על דיאלוגים בין ספרות ילדים מודרנית למעשיות עממיות", מתוך: עולם קטן 3, עמ' 83-107.
3. גביאן אסנת (תשע"ט), "ההבט הרטורי של חילופי נרטיבים בסיפורת הילדים העברית 1960-1985: מהנרטיב הציוני לנרטיב הליברלי", בין השורות 3, עמ' 119-140
4. גביאן אסנת (2017), "ילדים עולים, הדרה וחילופי נרטיבים בספרות הילדים העברית 1960-1985: ניתוח היסטורי והשתמעויות לעבודה באולפן", הד האולפן החדש 106, עמ' 28-44.
5. אסנת גביאן (2017) , "הצבר הזה הוא אני: תמורות בנרטיב המעצב את דמות הצבר בסיפורת לילדים 1960-1985",ילדות 3, עמ' 41-57.
6. אסנת גביאן (2015), " Speak the language of theHebrew man - מעמד תרבות ישראל באולפן דובר רוסית ותפקיד הקניית השפה בהקשר זה", הד האולפן החדש 104, 127-138.
7. גביאן, א' (תש"פ). כדי שלא אשכח: נרטיבהעל כעיצוב מרכיב הזמן ברומן ההיסטורי בסיפורת הילדיםה העברית 1960-1985. ביןהשורות, 4, 56-37.