זורדה א., לנדה ש., זיגר ל., ראזר מ. (2021) אי של אפשר בבית החינוך גאון הירדן דרכא: פיתוח דרכים ליישום גישת החינוך המכליל. מניתוק לשילוב גליון 22 . עמ' 97-117
רמדאן א., ראזר מ., מוטולה מ., פרידמן ו. (2021) רפלקציה, אמפתיה וסיפורי חיים יצירת קרבה והיכרות בין קבוצות קונפליקט במרחב האקדמי. דברים גליון 21 תיגר וציות . עמ' 107-124
ראזר מ. 2020. להחיל את ההכל(ל)ה בבתי הספר. בתוך: עורכים: הרפז י. הורוביץ א. סיעור מוחות על עתיד החינוך בישראל. עמ' 384-392. ברנקו וייס ירושלים
ראזר מ. פרידמן ו. (2019) מחקר פעולה כשיטה לבניית תיאוריה לחינוך מכליל. דפים. 71. מכון מופ"ת
ראזר מ. 2018. מהכללה לכאורה להכללה בפועל: התמודדות עם הכללה בתוך הקשר בית ספרי מדיר. דברים. גיליון 11 "עומס". עמ'83-100. מכללת אורנים.
לב ארי, ל.; ראזר, מ.; בן יוסף – אזולאי, נ.; ואדלר, ר.: 2016 .מהדרה וסיכון להכלה ושילוב: בוגרי מסלולים ייחודיים בצה"ל בחיים האזרחיים . מפגש לעבודה חינוכית סוציאלית. 43 (59-87)
ראזר, מ.:2014. Reframing בעבודה חינוכית עם תלמידים בהדרה ובסיכון: להפנות מבט אל מקורות הכוח הפנימיים. בתוך: גרופר, ע' ורומי, ש' .ילדים ומתבגרים במצבי סיכון בישראל-כרך 1: מבנה הדעת של התחום, שיטות התערבות, תכניות הכשרה ופיתוח עתידי, 309-335. תל אביב: הוצאת מכון מופת.
צור א. ראזר מ. : 2013. הדיאלוג על מצוקה והכלה: המענה הניתן לצורכי סטודנטים העובדים עם ילדים ונוער בסיכון. מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית. (37). עמ' 35-60.
ראזר, מ. מיטלברג,ד. מוטולה,מ. בר-חושן,נ.: 2013. הכלה והישגים בחינוך: יעדים סותרים או משלימים?. דברים גיליון 6, עמ' 11-28 מכללת אורנים.
ראזר, מ. : 2009. "לא נוטשים"- מודל דינמי להכשרת מורים לעבודה עם תלמידים בסיכון והדרה חברתית במסגרת בית הספר . מפגש-עבודה חינוכית סוציאלית (29). (גיליון מיוחד בנושא עבודה חינוכית-טיפולית עם בני נוער בסיכון ובמצוקה. עמ' 59-77.
Razer, M. Ramadan, I. Motola, M. Friedman, V.2020 .Making Intractable Conflict Discussable Through Reflexivity and Empathy. In: van der Linden J., Rodrigues-Vasse A., Kopp, Bleen Abraham M. & Dier F. (Editors) Youth, education and work in (post-)conflict areas YEW/ESLA Griningen. Pp 201-222.
Razer, M. and Friedman V.J., (2019) Building “Restorative Relationships”: An actionable, practice-based model of inclusive school practice. In Eds. Schuelka M. J., Johnstone C.J., Thomas, G. & Artiles A.J. The SAGE Handbook on Inclusion and Diversity in Education. UK. P 208-221.
Razer, M. : 2018. From Power Struggle to Benevolent Authority and Empathic Limit-Setting: A Turning Point. Action Research. P 40. https://doi.org/10.1177/1476750318776730
Razer, M., Mittelberg, D., & Ayalon, S.: 2018. The ability-track glass ceiling of Israeli schooling: lessons from a comparative analysis of Israeli and Australian PISA 2012 data. International Journal of Inclusive Education, 22(2), 192-214
Friedman, V.J, Razer M.,Tzafrir H., Zorde O.: 2014. An Action Science Approach to Creating Inclusive Teacher-Parent Relationships. In (Eds.) Paul Wabike P., Jester M., Boele van Hensbroek P Laadah Openjuru G. Education for Social Inclusion. Esla research. University of Groningen. Holland. PP(27-58)
Razer, M., Mittelberg, D., Motola, M., & Bar-Gosen, N. 2015. Israeli high school teachers’ perceptions and attitudes towards a pedagogy of inclusion. International Journal of Inclusive Education, 19(9), 944-964.
Razer, M., & Friedman, V. J.: 2013. Non-abandonment as a foundation for inclusive school practice. Prospects, 43(3), 361-375.
Razer, M., Friedman, V. J., & Warshofsky, B. 2013. Schools as agents of social exclusion and inclusion. International Journal of Inclusive Education, 17(11), 1152-1170.
Razer, M, Friedman V.J., Veronese G.:2009. The “Educational-Psychosocial Approach” to overcoming social exclusion in Israeli schools. Ed.Colucci, F.P., Ricerche di psicologia III-IV. Special issue: The Theory and Practice of Action Research in Psychosocial perspective. Italy. Pp 219-234
Razer M., Friedman V.J., Sykes I.: 2004.Towards a Theory of inclusive practice. An Action Science Approach. Action Research, 2(2) 167-189.