נחשון,מ., סגל,ר., רום,א. ואלדר, א. (2023) הטמעתחינוך בגישת STEM בשילוב SELבתהליכי הכשרה והתפתחות מקצועית של מוריםלמדעים ומתמטיקה, הכנס המדעי השנתי "מחקר, עיון ויצירה"מכללת אורנים.
נחשון, מ. ורום, א. (2019) מחקר פעולה כמנוף לפיתוח מקצועי של מורים, הכנס המדעי השנתי "מחקר, עיון ויצירה"מכללת אורנים.
נחשון, מ. ורום, א. (2018) למידה והוראת עמיתים בקבוצות בקורס "הוראת הביולוגיה במעבדה"הכנס המדעי השנתי "מחקר,עיון ויצירה" מכללת אורנים.
נחשון, מ. ורום, א. (2016) שלושה ממדים בפיתוח התלקיט המשקף תהליכי ה.ל.ה, שיתופי פעולה מבוססי מחקר בחינוך למתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה - המקרה של מערכת החינוך הישראלית, יום עיון בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון.
נחשון,מ. ורום,א. (2015) שינוי בתפיסת הערכה חינוכית אצל מתכשרים להוראה, הכנס המדעי השנתי ה-14 "מחקר, עיון ויצירה באורנים", אורנים, המכללה האקדמית לחינוך, הרשות למחקר ולהערכה.
נחשון מ (2015) הוראת מדע וטכנולוגיה בחברה בחטיבה העליונה (2015) מפגש פדגוגי מפמ"רי מדעים וטכנולוגיה המחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון. שבט , תשע"ה , ינואר 2015.
נחשון, מ. (2014) המשחק הלימודי כמשימה שיתופית בתלקיט של מוט"ב, יום פיתוח מקצועי, המזכירות הפדגוגית, מט"ח, רמת אביב.
נחשון,מ. (2013) התלקיט של מדע וטכנולוגיה בחברה, יום פיתוח מקצועי, המזכירות הפדגוגית, מט"ח, רמת אביב.
נחשון, מ. (2013) התלקיט של מדע וטכנולגיה בחברה, הוראה לשם הבנה, כנס מכון ברנקו וייס בשיתוף משרד החינוך- המזכירות הפדגוגית, כפר המכבייה, רמת גן.
נחשון,מ. (2013) התלקיט של מדע וטכנולוגיה בחברה, יום פיתוח מקצועי, המזכירות הפדגוגית, מט"ח, רמת אביב.
נחשון מ., סבירסקי, ח. (2013) דרכי הוראת מדע וטכנולוגיה בחטיבה העליונה יום עיון בנושא "למידה פעילה בכיתות גדולות", המחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון.
נחשון,מ. ורום,א. (2013) תרומת הפרק היישומי בקורס "פיתוח ובניה של יחידת לימוד במדע וטכנולוגיה" לעבודת המורה בפועל - השילוב בין התיאוריה לפרקטיקה,הכנס המדעי השנתי ה-14 "מחקר, עיון ויצירה באורנים.
נחשון,מ. ורום,א. (2012) הפקת תועלת מהערכה ברמת המורה וברמת תחום הדעת , כנס איל"ת, האגודה הישראלית להערכת תכניות לימודים. רמת אביב האוניברסיטה הפתוחה.
נחשון,מ. ורום,א. (2011) מודל לשילוב תהליכי הערכה כבסיס לקיימות של מקצוע, כנס איל"ת, האגודה הישראלית להערכת תכניות לימודים. ירושלים, האוניברסיטה העברית.
נחשון, מ' ורום, א. (2009). האינטראקציה ברשת כמשקפת את אופי ההדרכה: חקר מקרה - תכנית מוט"ב . כנס צ'ייס, 2009, אוניברסיטה פתוחה.
נחשון,מ. (2001) הוראה/למידה בגישה תימטית של המבנית "קרינה מייננת ,השפעותיה הביולוגיות ושימושיה" חקר אירוע ויצירתיות תלמידי כיתות י"א, המכללה לחינוך, אורנים.
נחשון,מ. (1998) הצגת המבנית "קרינה מייננת ,השפעותיה הביולוגיות ושימושיה" השתלמות מורי כימיה וביולוגיה –חט"ע , בית ברל .
נחשון,מ. (1998) קורס הכרות המבנית "קרינה מייננת ,השפעותיה הביולוגיות ושימושיה" 28 שעות, רציונל ושיטות הוראה .מורי ביולוגיה ,חט"ע , אוקטובר – דצמבר.
נחשון,מ. (1997) "דרכים להוראה/ למידה של נושאים מופשטים במבנית קרינה מייננת, השפעותיה הביולוגיות ושימושיה " כנס מוט"ב - מדע וטכנולוגיה בחברה, חנוכה , תשנ"ח, מכון ויצמן למדע.
נחשון,מ. (1997) "הוראה תמטית של נושאים אינטגרטיביים, מודל הקרינה המייננת" כנס ארצי של מורי פיסיקה,חנוכה , תשנ"ח
נחשון,מ. (1994) "קרינה מייננת, השפעותיה הביולוגיות ושימושיה- דרכי הערכה מגוונות" המכון הביולוגי -השתלמות מורים באזור חיפה.
נחשון,מ. (1992) "קרינה מייננת, השפעותיה הביולוגיות ושימושיה - קשיים בהוראת הנושא" כנס ארצי למורי ביולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן.
Nachshon, M., Rom, A.(2023) Teachers as Students: Duality as Perceived by Teachers and Aspectsof Self-Efficacy in an Online Environment. Paper presented at the International Conference on Education and New Developments 2023 (END 2023),
22-24 June, Lisbon, Portugal. Education and New Developments, 2023, (Vol. 1. page 8-12) Edited by Mafalda Carmo, World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), Portugal. ISSN (electronic version): 2184-1489, ISSN (printed version): 2184-044X
ISBN: 978-989-35106-3-6.
Nachshon,M., Rom, A.(2022) Implementing STEAM education through teacher training, PaperPresented at the Horizons in STEM Higher Education Conference. UniversityCollege London, 28-30 June 2022.
Nachshon, M. & rom,A. (2020) The Methodology of Action Research (AR) and The Impact on Teachers’Professional Development. Education and New Developments - END 2020 (p. 234).Edited by M. Carmo, World Institute forAdvanced Research and Science (WIARS), Lisboan, Portugal. ISSN: 2184-044X e-ISSN:2184-1489 ISBN: 978-989-54815-2-1 © 2020
The methodology of action research (AR) and the impacton teachers’ professional development (pages324-328)
http://end-educationconference.org/wp-content/uploads/2020/06/END2020_Proceedings.pdf
Nachshon M. & Rom, A. (2019) ActionResearch: a Significant Way for Professional Development, ARTIST - Action Research toInnovate Science Teaching, Batumi, Georgia
Nachshon M. & Rom, A. (2017) Pre-serviceteachers’ perceptions of cooperative and individual-learning, TheInternational Conference on Education and New Developments- END 2017 (p.100). Editedby M. Carmo, World Institute for Advanced Research and Science (WIARS) Lisbon,Portugal. ISSN:2184-044XISBN:978-989-99864-3-5 © 2017
http://end-educationconference.org/wp-content/uploads/2017/11/Education-and-New-Developments_2017.pdf
Rom, A. & Nachshon,M. (2014). Two-way Process in Sciencefor All program - Ways to Improve the Quality of Teaching Process. Paperpresented at the EARLI 2014/Madrid Conference
Nachshon M. & Rom, A (2014) Benefits from Evaluation Data — Ways to Improve the Quality of Teaching Process. Paper presented at the International Technology, Education and Development Conference 2014 Valencia Conference. http://library.iated.org/view/NACHSHON2014BEN
Nachshon, M.& Rom, A (2012). High School Student’s Portfolios in Science for All: Indicators of the Quality of their Teachers’ Work. Paper presented at the EARLI/Brussels 2012 Conferenceon.
Rom, A. & Nachshon, M. (2011) Cooperative learning and student preferences. Paper presented at the EARLI 2011 Conference.
Nachshon, M. & Rom, A(2009) The curricular reform of science for all in Israel for high school students. Poster presented in ESERA - European Science Education Research Association, 2009 Conference, Istanbul, Turkey.
Nachshon, M. & Rom, A.(2008) Evaluating the use of popular science articles for assessing high schools students. Paper presented at the Fourth Biennial Joint EARLI/Northumbria Assessment Conference in Berlin/Potsdam, 27-29 August 2008.
Nachshon, M. & Rom, A.(2008) Evaluating the use of popular science articles for assessing high schools students. Paper presented at the Fourth Biennial Joint EARLI/Northumbria Assessment Conference in Berlin/Potsdam, 27-29 August 2008.
Nachshon , M. & Lazarowitz , R (2002) Ionizing Radiation, Uses and Effects” A thematic Module for 11th Grade Students: Academic Achievements and Creativity. Paper presented at the Annual National Association for Research in Science Teaching –NARST- Meeting, New Orleans, Louisiana. April 7-10, 2002
Nachshon , M. & Lazarowitz , R.(2001) Development and Field Testing of a Thematic Module “Ionizing Radiation, Uses and Effects” – Creativity of 11th Grade Students. Paper Presented at the 1st IOSTE Symposium in Southern Europe University of Cyprus, Parlimni, Cyprus, 29th April- 2nd May, 2001.
Nachshon , M. & Lazarowitz , R.(1999) Teaching/Learning Science in a Thematic Mode: Students’ Creativity and Teacher Perceptions. International Workshop on Science Teachers Education toward the New Millennium. Technion – Israel Institute of Technology , Department of Education in Technology and Science. January 5-6, 1999.
Nachshon , M. ,Lomask ,S. M., & Lazarowitz , R.(1992) Teaching Nuclear Radiation in an Integrative Approach to 10th grade biology students: Academic Achievement and Attitudes . Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST). 21-25, 3, 1992.