אתר אישי

ד"ר דולב-כהן מיכל

ראש תכנית ייעוץ חינוכי

קורות חיים

השכלה אקדמית

2012 - 2006 תואר שלישי בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה. 2005 - 1999 תואר שני בחינוך, המגמה לפיתוח תוכניות לימודים במוקד מחשבים, אוניברסיטת חיפה. 1999 - 1996 תואר ראשון בחינוך ובמדע המדינה, אוניברסיטת חיפה.

מומחיות אקדמית

בריונות ברשת האינטרנט, היבטים תרפויטיים של האינטרנט, הפצת תמונות עירום ברשת, סחיטה על רקע מיני, סקסטינג, פורנו נקמה


Cyberbullying, Therapeutic aspects of the internet, IBSA, Sextortion, Sexting, Revenge porn

הוראה

במכללת אורנים

תואר ראשון תואר שני

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

היבטים תרפויטיים של האינטרנט: השימוש בתוכנה למסרים-מיידיים כאמצעי להקלה רגשית אצל מתבגרים.

עבודת תיזה למאסטר (.M.Sc. / M.A) - בעברית ובאנגלית

בחינת ההקלה הרגשית של משתתפים בקבוצת תמיכה מקוונת למתבגרים הסובלים ממצוקה נפשית.

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

1. *Dolev-Cohen, M., & Ben Israel, H. # (2024). Teachers coping with online sexual bullying by students. Psychology of Violence.
1-year IF=2.8, R in Criminology & Penology 23/114, Q1, R in Family Studies 12/66, Q1, R in Psychology, Clinical 29/180, Q1.

2. *Dolev-Cohen, M. (2024). Patterns of sexting by youths: A latent class analysis. Journal of Sex & Marital Therapy. https://doi.org/10.1080/0092623X.2024.2351430
1-year IF=2.5, R in Family studies 18/46, Q2, R in Psychology clinical 75/131, Q3.

3. *Dolev-Cohen, M., & Levkovich, I. (2024). Teachers handling peer rejection of adolescents. RMLE Online.
CiteScore=2.4, CiteScore Best Quartile Q2.

4. *Dolev-Cohen, M., #Yosef, T., & Meiselles, M. (2024). Parents coping with online grooming events experienced by their teenage children. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education. https://doi.org/ 10.3390/ejihpe14050086

1-year IF=3, R in Psychology, Clinical 39/180, Q1.

5. *Dolev-Cohen, M., #Nezer, I., & #Abu Zumt, A. (2023). A qualitative examination of school counselors’ experiences of sextortion cases of female students in Israel. Sexual abuse – a journal of research and treatment, 35 (8), 903-926. https://doi.org/10.1177/10790632221145925

1-year IF 2.1, R in Criminology & penology 20/113, Q1, R in Psychology Clinical 80/180, Q2.

6. *Ricon, T., & Dolev-Cohen, M. (2023). Sexting behavior by young adults: The correlation between emotion regulation and moral judgment. American Journal of Sexuality Education. https://doi.org/10.1080/15546128.2023.2212189
1 year
IF=1.2, R in Education & Educational Research 370/756, Q2.

7. *Dolev-Cohen, M. (2023). Israeli Arab educational counselors handling image-based sexual abuse of adolescents. Violence against women. https://doi.org/10.1177/10778012231179219
1 year
IF=2.3, R in Women’s studies 9/66, Q1.

8. *Dolev-Cohen, M. (2023). The association between sexting motives and behavior as a function of parental and peers' role. Computers in Human Behavior. https://doi.org/10.1016/j.chb.2023.107861
1-year IF=9, R in Psychology multidisciplinary 9/218, Q1, R in Psychology experimental 3/99, Q1.

9. *Dolev-Cohen, M., Brief, L. #, & Cucci, G. (2023). #Sexuality: Sex education content in TikTok Israel videos. Sexuality & Culture. https://doi.org/10.1007/s12119-023-10170-3
1
-year IF=1.2, R in JCI Social Sciences Interdisciplinary 108/263, Q2.

10. *Dolev-Cohen, M., & =Ricon, T. (2022). Dysfunctional parent–child communication about sexting during adolescence. Archives of sexual behavior51 (3), 1689-1702. https://doi.org/10.1007/s10508-022-02286-8

1-year IF=2.9, R in Psychology clinical 43/180, Q1, R in Social Sciences Interdisciplinary 24/263, Q1.

11. *Dolev-Cohen, M., & Ricon, T. (2022). The associations between parents’ technoference, their problematic use of digital technology, and the psychological state of their children. Psychology of Popular Media. https://doi.org/10.1037/ppm0000444

1-year IF=2.1, R in Communication 59/227, Q2, R in Psychology, multidisciplinary 84/218, Q2.

12. *Dolev-Cohen, M., & Nezer, I. # (2022). "She did not dare to tell at all": The phenomenon of sextortion and the ecology of its treatment from the point of view of educational counselors. Hayeutz Hachinuchi, 24, 161-182. [Hebrew]. V

13. *Levkovich, I., Dolev-Cohen, M., & Ricon, T. (2022). “#I didn’t report because I was scared to death of him”: On the reasons adolescents do not report sexual abuse. Hayeutz Hachinuchi, 24, 98-113. [Hebrew]. V

14. *Dolev-Cohen, M., & Lalum, M. # (2022). Online pride: Online space as part of teens’ coming out process. Mifgash, 55, 157-177. [Hebrew]. V

15. *Dolev-Cohen, M., & Ricon, T. (2021). Talking about sexting: Association between parental factors and quality of communication about sexting with adolescent children in Jewish and Arab society in Israel. Journal of sex & marital therapy, 48 (5), 429-443.

https://doi.org/10.1080/0092623X.2021.2002489

1-year IF=2.1, R in Family studies 21/66, Q2, R in Psychology clinical 80/180, Q2.

16. *Dolev-Cohen, M. (2021). Words can hurt: Cyberbullying against teachers in Israel. Hayeutz Hachinuchi, 23. [Hebrew]. V

17. *Lapidot-Lefler, N. & Dolev-Cohen, M. (2021). Beyond the classroom walls: The case of Israeli youths’ sense of group climate in online and offline educational environments. KOME - An International Journal of Pure Communication Inquiry, 9 (2), 21-34.

1-year IF=0.6, R in Communication 169/227, Q3.

18. *Dolev-Cohen, M., Yona, M. #, & Olreich, A. # (2020). No longer face to face: Experiences of teachers who were abused by parents via WhatsApp. Hayeutz Hachinuchi, 22, 165-182. [Hebrew]. V

19. *Levkovich, I., & Dolev-Cohen, M. (2020). Teachers who witness students’ physical and online bullying of their teaching colleagues. Rav Gevanim. [Hebrew]. V

20. *Dolev-Cohen, M., & Ricon, T. (2020). Demystifying sexting: Adolescent sexting and its associations with parenting styles and sense of parental social control in Israel. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 14 (1), Article 6. https://doi.org/10.5817/CP2020-1-6

1 year IF= 2.4, R in Communication 48/227, Q1, R in Psychology multidisciplinary 65/218, Q2.

21. *Dolev-Cohen, M., Ricon, T., & Levkovich, I. (2020). #WhyIDidntReport: Reasons why young Israelis do not submit complaints regarding sexual abuse. Children and Youth Services Review, 115, 105044. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105044

1 year IF=2.4, R in Family studies 15/66, Q1, R in Social work 7/91, Q1.

22. *Dolev-Cohen, M., & Levkovich, I. (2020). Teachers’ responses to face-to-face and cyberbullying of colleagues by others in Israeli schools. International Journal of School & Educational Psychology, s153-s165. https://doi.org/10.1080/21683603.2020.1772159

23. *Boniel-Nissim, M., Efrati, Y., & Dolev-Cohen, M. (2019). Parental mediation regarding children’s pornography exposure: the role of parenting style, protection motivation and gender. The Journal of Sex Research, 1-10. https://doi.org/10.1080/00224499.2019.1590795

1 year IF=2.7, R in Social sciences Interdisciplinary 31/263, Q1, R in Psychology clinical 52/180, Q2.

24. *Dolev-Cohen, M., & Ricon, T. (2017). Sexting among adolescents in Israel. Hayeutz Hachinuchi, 20, 384-403. [Hebrew]. V

25. Dolev-Cohen, M., & Lapidot-Lefler, N. (2016). Beyond the classroom walls: Comparison between students’ perceptions of classroom climate and perceptions of the climate in the classroom WhatsApp group. Mifgash Leavoda Chinuchit Socialit, 44, 61-78. [Hebrew]. V

26. Dolev-Cohen, M., & Lapidot-Lefler, N. (2016). Health and sickness in cyberspace: From online tormenting to traditional tormenting among adolescents in Israel. Dvarim, 9, 95-114. [Hebrew]. V

27. Lapidot-Lefler, N., & Dolev-Cohen, M. (2015). Comparing cyber bullying and school bullying among school students: prevalence, gender, and grade level differences. Social Psychology of Education, 18, 1-16.

1-year IF=2.9, R in Psychology educational 24/60, Q2.

28. Lapidot-Lefler, N., & Dolev-Cohen, M. (2014). Differences in social skills among cyberbullies, cybervictims, cyberbystanders, and those not involved in cyberbullying. Journal of Child and Adolescent Behavior, 2, article 149. https://doi.org/10.4172/2375-4494.1000149

29. Boniel-Nissim, M., & Dolev-Cohen, M. (2014). Surfing the depths of the Pro-ana internet community: Content analysis of blogs. Mifgash Leavoda Chinuchit Socialit, 40, 43-58. [Hebrew]. V

30. Dolev-Cohen, M., & Barak, A. (2013). Adolescents' use of instant messaging as a means of emotional relief. Computers in Human Behavior, 29, 58-63. https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.07.016

1-year IF=9.9, R in Psychology multidisciplinary 8/147, Q1, R in Psychology experimental 3/89, Q1.

31. Boniel-Nissim, M., & Dolev-Cohen, M. (2012). Children writing on the walls: Facebook culture. Iyun vemechkar behachsharat morim, 13, 207-231. [Hebrew].

32. Boniel-Nissim, M., & Dolev-Cohen, M. (2013). Face-to-face with Facebook kids: Children’s perceptions of Facebook use. Mifgash, 38, 79-93. [Hebrew]. V

33. Barak, A., & Dolev-Cohen, M. (2006). Does activity level in online support groups for distressed adolescents determine emotional relief?. Counselling and Psychotherapy Research, 6, 186-190.

1-year JCI=0.52, R in Psychology Clinical 114/178, Q3.

הצגה בכנסים מדעיים

דולב-כהן, מ. ולפידות-לפלר, נ. (פברואר, 2014). בריונות ברשת ובריונות בכיתה בקרב מתבגרים בישראל. כנס מחקר, עיון ויצירה באורנים, המכללה האקדמית לחינוך אורנים. דולב-כהן (יוני, 2013). הסרת עכבות במדיום המקוון ותרומתה ללמידה והוראה. סאמר נט, המכללה האקדמית לחינוך אורנים. דולב-כהן, מ. וברק, ע. (ינואר, 2013). השימוש ב"מסרים-מיידיים" כאמצעי להקלה רגשית אצל מתבגרים. כנס מחקר, עיון ויצירה באורנים, המכללה האקדמית לחינוך אורנים. דולב-כהן, מ. וברק, ע. (אוקטובר, 2012). מסרים מידיים ונהנים: על שיחות בין מתבגרים באמצעות מסרים מידיים. כנס מחקר, המכללה האקדמית לחינוך גורדון. דולב-כהן, מ. (פברואר, 2012). בית הספר והמרחב החברתי המקוון. כנס באר-שבע לשלום הילד 2012, אוניברסיטת בן-גוריון. דולב-כהן, מ., וברק, ע. (נובמבר, 2011). היבטים תרפויטיים של האינטרנט: השימוש ב"מסרים-מיידיים" כאמצעי להקלה רגשית אצל מתבגרים. הכנס המדעי של היועצים החינוכיים – תשע"ב: תמיכה רגשית וחברתית לילדים ונוער בסיכון, אוניברסיטת חיפה. דולב-כהן, מ., וברק, ע. (מרץ, 2010). היבטים תרפויטיים של האינטרנט: השימוש בתוכנה למסרים-מיידיים כאמצעי להקלה רגשית אצל מתבגרים. הכנס השנתי ה- 14 של האגודה הישראלית לתקשורת, בית ספר סמי עופר לתקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה. Barak, A., Ben-David, M., Boneh, O., & Dolev-Cohen, M. (2010, August). The moderating effect of participants' involvement in online support groups. Paper presented in the symposium "Online psychological and mental health interventions" (J. Grohol, Chair) at the 118th Annual Convention of the American Psychological Association, San Diego, CA, USA. Barak, A., Ben-David, M., Dolev-Cohen, M., & Boneh, O. (2010, July). Participants' involvement and personal gains in online support groups. Paper presented in the symposium "Therapist-assisted e-interventions" (J. Proudfoot, Chair) at the 27th International Congress of Applied Psychology, Melbourne, Australia. Barak, A., Dolev-Cohen, M., & Boneh, O. (2008, June). What makes online support groups a successful experience for participants? Paper presented in the panel "Current research in group counseling and psychotherapy" (Z. Shechtmen, Chair) conducted at the 39th Meeting of the Society for Psychotherapy Research, Barcelona, Spain.