אתר אישי

ד"ר שלו מעין

סגל אקדמי

קורות חיים

השכלה אקדמית

התואר

חוג/מחלקה/פקולטה

מוסד אקדמי

שנת קבלת תואר

Ph.D. / D.Sc. (דוקטור)

 חינוך מיוחד

 אוניברסיטת חיפה

 2018

M.A. / M.Ed. / M.Sc. (מוסמך)

חינוך מיוחד

אוניברסיטת חיפה

1998

B.A. / B.Ed. / B.Sc.

פסיכולוגיה וסוציולוגיה

אוניברסיטת חיפה

1996

תעודת הוראה

חינוך מיוחד

מכללת גורדון

2009

מומחיות אקדמית

לקויות קוגניטיביות/פיגור שכלי


Intellectual Disabilities

הוראה

במכללת אורנים

העצמת התלמיד עם הצרכים המיוחדים- סמינריון יישומי (שנתון ב', חנ"מ)
התפתחות אישית (שנה ב', חנ"מ)
מוגבלות שכלית התפתחותית (שנה א', חנ"מ)
דרכי הוראה לבעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (שנה ב, ג', חנ"מ)


בשנים קודמות:
סדנת סטאז'
מבוא לחינוך מיוחד (שנה א' חנ"מ)
דידקטיקה של החינוך המיוחד (שנה א', חנ"מ)
מיומנויות ניווט בחינוך המיוחד (שנה א', חנ"מ)
כלים יחודיים בחינוך המיוחד (שנה א', חנ"מ)
שילוב הילד בעל הצרכים המיוחדים בגן  (הגיל הרך)
שילוב הילד החריג בכיתה הרגילה (לימודי המשך)
ניהול כיתת חינוך מיוחד (לימודי המשך)
התאמת הסביבה החינוכית לתלמידים בעלי מוגבלויות מורכבות (לימודי המשך)

 

 

 

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

זרזים וחסמים לתגובתיות של אנשי צוות בי"ס בתקשורת עם ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

catalysts andbarriers to staff responsivity towards students with significant intellectualand developmental disabilities

עבודת תיזה למאסטר (.M.Sc. / M.A) - בעברית ובאנגלית

מאפייני הסביבה התקשורתית והקשר שלהם לאסטרטגיות תיקון תקשורתי בקרב ילדים בעלי מוגבלות אינטלקטואלית התפתחותית  קשה

Environmental characteristics and their correlation with communicationrepair strategies among children with severe intellectual & developmental disabilities

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

חצרוני, א' ושלו, מ' (2015). יזמות תקשורתיות ואסטרטגיות תיקון תקשורתי בקרב ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קשה. עיונים בשפה וחברה, 7(1- 2), 144 – 162.

Hetzroni, O.E. & Shalev, M. (2017). Effects of schoolstaff communication on initiations and repair strategies of students withsevere intellectual and developmental disabilities. Education and trainingin autism and developmental disabilities, 52(4), 437-452.

הצגה בכנסים מדעיים


Pathways to inclusion- 4TH IASSID congress, 2014,Vienna. "communication breakdowns and repair strategies among childrenwith severe intellectual and developmental disabilities". Hetzroni, O.& Shalev, M.

Discover communication- ISAAC conference, 2014, Lisbon."communication breakdowns and repair strategies among children with severeintellectual and developmental disabilities". Hetzroni, O. & Shalev,M.

הכנס השנתי לתקשורת תומכת וחליפית, 2015, רעננה."כשלים תקשורתיים ואסטרטגיות תיקון בקרב ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותיתקשה בתקשורת עם שותפים תקשורתיים בבית הספר". שלו, מ', חצרוני, א'.

אתנחתא: פסק זמן לחשיבה מקצועית ולמידה חווייתית,הכינוס בשנתי ה 53 של האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת, 2017, ירושלים."כשלים תקשורתיים ואסטרטגיות תיקון בקרב תלמידים בעלי לקויות התפתחותיותבתקשורת עם שותפים תקשורתיים בבית הספר". שלו, מ' וחצרוני א'.

International association for the scientific study of intellectual anddevelopmental disabilities ,Greece, 2018..

"catalysts and barriers to staff responsivity towards students with significant intellectual and developmental disabilities". Shalev, M. & Hetzroni, O. 




תפקידים אקדמיים במכללה/אוניברסיטה

במכללת אורנים

מדריכה פדגוגית ומרצה

מחוץ למכללה


תפקידים ציבוריים

חברה בועדות אבחון למוגבלות שכלית התפתחותית של האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית, משרד הרווחה