אתר אישי

ד"ר קרן אילאיל


קורות חיים

השכלה אקדמית

תואר ראשון: BmusEd האקדמיה למוזיקה ולמחול ע"ש רובין - ירושלים. 1988.תואר שני: M.A בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה, אוניברסיטת תל אביב. 2010.תואר שלישי: P.H.D. המחלקה למוזיקה אוניברסיטת בר אילן. 2020.

מומחיות אקדמית

מוזיקה. חינוך מוזיקלי והתפתחות מוזיקלית בגיל הרך


Music. Early childhood musical development and education

הוראה

במכללת אורנים

מוזיקה במכלול החיים של הילד.

מוזיקה והתפתחות הילד.

יצירה ביצוע והאזנה בפינת המוזיקה בגן.

סמינריון קומוזיקציה: מוזיקה ומוזיקליות בגיל הרך

מחוץ למכללה

במכללת בית ברל: מוזיקה והתפתחות הילד.מוזיקה בתכנון לימודים בגן.

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

מחקר אורך של התפתחות ההבעה המוזיקלית - כלית של פעוטותLongitudinal study of the Development of Toddler's Instrumental musical Expression

עבודת תיזה למאסטר (.M.Sc. / M.A) - בעברית ובאנגלית

התפתחות מוסיקלית בגיל הרך: מה מתפתח??Early Childhood Musical Development - What develops

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

Keren, I. (2021). Learning to Form Instrumental Musical Structures in Toddlerhood. International Journal of Music in Early Childhood. (ISME/ECME Special Issue) (38 pages).

קרן, א. (2022) מוזיקה עם פעוטות: משחק התפתחותי מהנה וחשוב. בתוך מש"י: מחנכות שנות ינקות (עמ' 152-159).

קרן, א. וולף כהן, ו. גלבוע, א. (2024) התפתחותה של הבעה מוזיקלית-כלית בגילי שנה עד שלוש. חוקרים@ הגיל הרך המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, גיליון 22 (עמ' 27-54).

הצגה בכנסים מדעיים

תאריך

הכינוס

מקום

נושא ההרצאה/הדיון

2025

MERYC

Music Educators and Researchers of Young Children

Klaipeda, Lithuania

Repetition-Variation Cycles as a Tool in Vocal Interactions with Young Children

 

2024

ISME Commission on Early Childhood Music Education (ECME)

Helsinki, Finland

Every Voice Matters

פיתוח קוליות מיטבית ומשחק קולי אצל עובדי הוראה

2023

MERYC

Music Educators and Researchers of Young Children

Barcelona, Spain

Enabling Instrumental Exploration in Toddlerhood

2022

ISME Commission on Early Childhood Music Education (ECME)

זום

Developing Instrumental Musical Expression in Toddlerhood

2016

ISME Commission on Early Childhood Music Education (ECME)

Ede, the Netherlands

Body, Cognition and Behavior in Toddler's Instrumental Improvisations

2013

ילדים מדברים מוזיקה (כולל חלק מהצוות המארגן)

מכללת בית ברל

דיאלוגים מוזיקליים

2012

כנס לוינסקי

מכללת לוינסקי

דיאלוג מוזיקלי כאמצעי חינוכי

2008

ISSA Conference

Budapest, Hungary

Every Voice Counts

2007

EECERA Conference

Prague Czech Republic

Creativity in Performance Arts, co-author –

Dr. Susan Young (University of Exeter, United Kingdom)

מרחב אישי

העשייה האקדמית שלי בעשור האחרון נשענת על שנים רבות של עבודה עם תינוקות, פעוטות וילדי גיל רך אשר ממשיכה גם כיום. בניית הגשר בין עולם המחקר בתחום ההתפתחות המוזיקלית והקשר בין עשייה מוזיקלית להתפתחות המוח, לבין השטח הפעיל והמשתנה היא הכרחית וחשובה. התובנות באשר להיותה של המוזיקה בגיל הרך כלי תקשורתי רב עצמה, המסייע להתפתחות התקינה בתחומים השונים (חברתי, רגשי, מוטורי קוגניטיבי ותרבותי) הביאו אותי לשאוף להעצמה ותמיכה של הגננות בתחום זה (שעד כה הושאר בידי אנשי המקצוע והמוזיקאים), ולהובלת מהלכים שיסייעו בפתיחת מרכזי מוזיקה פעילים בכמה שיותר גני הילדים. יצירת דיאלוג מוזיקלי עם ילדים ובינם לבין עצמם, בגיל שבו התקשורת המילולית עדיין בשלבי רכישה עשויה לשנות אקלים רגשי בגן ולהיטיב עם תהליכים התפתחותיים רבים.

השאיפה היא להגיע בעתיד לשיתופי פעולה עם משרד החינוך ולהעלות מודעות של הפיקוח וההדרכה בשטח לנושא חשוב זה. אשמח גם לקחת חלק פעיל בהובלת החוג לגיל הרך, ואולי אפילו בבניית מסלול ייעודי של גננות עם התמחות במוזיקה ??.